G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi nykyinen färitys on aika kyrväkäs, milloinkahan mahtaa olla tehty?
    Ropatessa se oli vaaleahkon sininen.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Pannaan ny tänneki, orkkisluukku paino 20 kiloo ja kuttaperkkaversio 10 kiloa.
    Koslan lopullinen väri on vielä täysin hakusessa, niin eikös pohjamaalinharmaa oo sillon väliaikaikasvärinä hyvä.

    [​IMG]
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ens maanantaina discoveryltä tulevassa fat n furiouksessa vissiin korjaillaan gnx:sää ja sit jotain moparin romua...kaikki g-bodymiehet vaan telkkarin ääreen karvaista rintaa rummuttamaan.
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Jahaa DeeÄksä on alkanut keventään taas autoaan. eli selvästikin pitää päästä lujempaa ensikesänä? ;) mitäs muuta on suunnitteilla?

    teitkö luukun alusta asti vai löysitkö jonkun valmiin aihion tai muotin?

    nyt siis on puskurit ja luukku kevennettyä materiaalia. taisitkin kyl mainita paljon se puskuri keveni vakioon mutta oon unohtanut jo hyvin senkin. oliko sulla jotain muutkin kevitystä tehty?
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Alusta asti, ei taitas valmiilla aihioilla/muoteilla tehä paljon mitään jos haluu et osat istuu nätisti kun onhan noi kopat mitoiltaan lähinnä mitä sattuu.

    orkkis luukkuhan ei istunut sitten niin mitenkään, oli potkurilla, ristimitat pielessä ja raot vaelsi miten sattuu, kun jotain yritti säätää niin meni vaan muualta vielä enemmän pieleen,
    en viittinyt edes alkaa mittailemaan ja moukkoomaan hyttiä vaan tein siihen reikään sopivan luukun, lyhdyt vaan sit mänttäsin linjaan.



    takapuskurista läks muistaakseni 25 kiloa kun rautasisäpalkki sai kans häädön,
    etupuskurista vajaa 10 koska jätin ennestään melko köykäsen alumiinipalkin paikalleen,
    tällä kertaa vetokoukusta 22 kiloa ja luukusta tuo kymmenen, että on se nyt sitten jo jonkinverran keventynyt.

    Konehuoneesta saa sit rahalla kymmeniä kiloja pois kun aatellaan et esmes rautaimusarja painaa varmaan 20 kiloa enemmän kuin alumiininen.

    Muita suunnitelmia, jaa´a, jos vaikka ovia hitsailis, kattoo ny.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Oliks nää bensoissakin vai pelkkä diiseleitten kevennys, kun ainakin tos mun Cutlassissa on alumiinipelti ja sisälokarit muovia.
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    pääosin dieseleissä alumiinisia osia.

    mutta kuulemma on saattanut varastotilanteesta johtuen eksyä vahingossa muihinkin.

    ----
    ja jarruremppaa taakse tehdessä saisi kans säästettyä painoa jos vaihtaisi takarummut alumiinirunkoisiin. taitaisi sen 4 kiloo keventyä akselien päästä.
    -----
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo ja jättää emännän kotio, painosta riippuen voi hyvin säästää 50-100 kiloo :)
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tulee näistäkin puuhista taas vaan mieleen fraasi, muut tekee mitä osaa, dx mitä haluaa.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tossahan noi alkaa olemaan, kevennyskohteet. Puskurit, takakontti, konepelti, sisäloksut. Sit just ehkä ne jarrurummut, ja tietysti koneesta saa pois, ja jos rahaa on niin täysalumiini kone taitaa painaa aika reilusti vähemmän kuin tuommoinen vanha valurautapatti?

    Käyttöautoon en muuta tekis. Sisustan repiminen on mielestäni aika idioottimaista, jos mukavuudesta yhtään piittaa.

    Laatuvanteilla säästää kans kiloja.



    Parasta viritystähän toi on :) Kulutus vaan laskee kun auto kevenee.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se ei kulje niin kromaa se, onkin geebodissa jos se ei kulje niin kevennä :poff: .
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Jenkkipeltipuritanistit varmaan kernaasti hirttäis meikäläisen, tai laittas kansirahtina tojolandiaan. :lol:
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja jos poistais ittensä kuskinpenkiltä kevenis vielä enemmän..


    --------


    etsin hetken yöllä tätä linkeistäni ja en sitten enää jaksanut laittaa tänne kun löysin sen..

    elikkäs: http://www.yellowbullet.com/forum/showt ... p?t=294516

    "justahbu:lla" aika selvä kaavio mitä kukin osa kevensi (malibussa?)

    -----
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tai jos viittis edes käydä lenkillä :rotfl:
     
  15. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Uudessa Car Craft lehdessä oli juttua Fordin 8.8 perän asennuksesta G koppaan
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    ..ja eatonin truetrackia saa nykyjään stanu 28-rihlaisille 8.8 vetareille, ei tartte ostaa kalliimpia 31-rihlaisia teräsvetareita. Muutenkin 8.8 osat/vällärit on kohtuuhintaisia ja saatavuus hyvä. Tai no Suomesta en tiiä kun uspartsillakaan ei välillä tunnu olevan edes peruskamaa ..
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ninpä. se mitä jenkeis on halvalla joka paikat ja romikset täynnä ei tarkota sitä että täällä olisi edes saatavilla. ja jos on, niin hinnat aivan täysin eri luokkaa kuin jenkkimaassa. joku mussen 8.8perä olisi kyllä halpa ja aika kestävä ns normaaliviritetynkin auton perässä ihan vakionakin. mutta täälläpä niitä purku mustangeja ei olekkaan tarjolla paria kappaletta joka romiksella. eikä oo ees niitä 4litrasii aerovaneja joista voisi löytää 8.8perän.

    oli myös hot rod lehdessäkin juttua: http://www.hotrod.com/how-to/paint-body ... gm-g-body/

    ja youtubessa on muutama videokin ollut asiasta. :)


    toinen hyvä esimerkki on esim juuri nuo ls-koneet. mitä tässä nyt oon parina iltana yhtäkkiä vilkaissut niin jenkkiromiksilta saisi oikeastaan valita jo tonnilla minkä niistä kaikista koneista oikeasti haluaisikaan. täällä suomen suunnalla vastaavasti pyydellään lähes paria tonnia samoista peruskoneista. ja täällä päässä se hinta olisi vielä täysin ilman apulaitteita.

    -------
    ps. lenkillä.. hmm mitä se on? onko se jotain syötävää? ..aaa..tietenkin.. onhan se, makkaralenkki!
     
  18. montego

    montego 1st gear

    Kirjoittelen tässä omasta turbo Monte Carlosta,Väritykseltään musta yläosa oranssi alaosa, oli joskus myynnissä paimelan paronilla. Jos jollakin on tietoja tuohon lähinnä tekniikkaan tehdyistä rempoista ja muutoksista niin, kuunnellaan kyllä,(Mudracer muisti jotain)Mistähän tuo kone on tuonne hommattu ja onko sitä päivitetty mitenkään ennenkuin se on tuonne sisuksiin upotettu.Jos jollain on autosta kuvia,niin voisko laittaa näkyviin?

    Tähän mennessä tullut tehtyä: pohjan paikkaus,vanhat pakkelipaikkaukset korvattu pellillä. Pakosarja muutokset+ uusi pakoputki joka on vielä vähän vaiheessa.Vanha putki oli sijoitettu niin että, öljynsuodattimen vaihto vaati putken irroituksen
    Sohvapenkit edestä heitetty mäkeen, tarkoitus korvata ne asiallisilla erillispenkeillä kunhan sellaset löytyy.

    Tuo paikallaan oleva kaasari(päältäladattava Holley lienee 600cfm) korvautuu tuolle koneelle kuuluvalla Quatrajetilla, kunhan saapuu jenkeistä ja konepellissä oleva skuuppi vaihtuu johonkin muuhun, tarvii skuupin että sopii asiallinen ilmansuodatin pellinalle paikallaan oleva skooppi on sijoitettu niin kauas konepelliä että, sen alla olevia mittareita ei näe :-? ja on mun mielestä pirun ruma.

    Väritys pysyy toistaiseksi ennallaan,musta yläosa/oranssi alaosa, maalattu kuulemma noin kahdeksan vuotta sitten mutta, edelleen hyvässä kuosissa, Perävälitys vaatii kans muutoksen. Laitan jossain vaiheessa autosta kuvia.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [​IMG]

    Ton toi jenkkilästä muuttoautona yks diplinssi. Hylsy oli DX rieselillä ja "takakontissa" tuli toi urbopannu mukana. Kone pistettiin palasiksi ja takas nippuun täällä. Tein ton lootan siihen joskus -80 luvun loppupuolella.
     
  20. montego

    montego 1st gear

    No perskele, tuohan näyttää hyvältä tuossa kuvassa, paaljon paremmalta kuin tuolla mun tallissa. samat vanteet ja kaikki :poff: Ympäristötekijöillä on merkitystä.
     

Kerro tästä muillekin!