Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Se tosiaan ihmetyttää, ettei osata kirjoittaa oman autonsa nimeä oikein vaikka päivittäin katsotaan sitä takaluukkua jossa mallimerkintä on. Ja yleensäkin liittyen siihen, että kirjoitetaan todella kelvotonta suomen kieltä, olen kuullut mitä ihmeellisempiä perusteluita. Esimerkiksi, ettei jaksa panostaa epäviralliseen tekstiin.

    Itsellä ainakin paljon vaikeampaa olisi kirjoittaa ilman pilkkuja, pisteitä ja isoja alkukirjaimia. Kielioppi -ja oikeinkirjoitussääntöjä tuli kuitenkin sen verran pitkään koulussa treenattua; ensin 9 vuotta perusopetusta, 3 vuotta lukiossa ja insinööriopinnot siihen päälle.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mitä taikatemppua tässä tarkoitat?
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sitä varmaan ettei sämpylä-Capricea taida edes olla '90 vuosimallia?
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Vuosimallihan on yleensä se, koska se on tehty. Miten se olisi voitu ottaa jo liikenteeseen, jos sitä ei olis edes tehtykään? :odroll:

    "Sämpylä"Capricea on tehty 12 huhtikuuta 1990– 13 joulukuuta 1996
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei ole, vaan vuosimalli on AINA se, mikä on merkitty valmistenumeroon vuosimalliksi.
    Kaikki merkittävät autonvalmistajat aloittavat mallivuoden autojen tekemisen jo edellisen vuoden puolella......
     
  6. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Juuri nimenomaan niin kuin MudMax kertoi!!
     
  7. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Näin, ei aloiteta tätä lässytystä enää uudestaan, koska tämä aihe kertaalleen jo juurta jaksaen jauhettiin täällä. Eli autonvalmistajat ovat jo vuosikymmeniä esitelleet tulevan vuoden malliston syksyllä, jotta asiakkaille olisi riittävästi toimituskuntoisia autoja saatavilla jo tammikuussa.

    Vain tehtaan mallivuosi merkitsee, valmistuspäivä ei. Eikä ensirekisteröintipäivä, koska se eläää ulkoisten tekijöiden mukaan.
     
  8. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  11. litres

    litres Gearhead

    se on pitkä...
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tonne pitäis mennä mieltä pahottamaan.
    Kyselis, että missäs se Dudesons auto on?
    Myyjä näyttäis mattamustaa, niin sit herneet nenuun, kun kelta-musta teippaus on nyljetty pois.
    Teippien repimisen jälkeen toi on ihan kuin mikä muu hyvänsä koneurakoitsijan pikappi.
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Toi pistää aina silmään kun myyjä kehuu että on "suomiauto"...
    Kautta aikojen suomiauto on ollut jenkkiautopiireissä se mätä räpelletty lauluauto kun tuontiautot on parempia pelleiltään ja halutumpia korimalleiltaan. Miksi autokauppiaat kokevat suomi-mallit nykyään paremmiksi? Onko siihen joku järjellinen selitys vai onko "harmaatuonti" jotenkin huono asia vaikka sitä tekee autoliikkeetkin?

    - Jani -
     
  15. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Prkl! Tossa on yks lakimuutos mikä pitäis suomeen tehdä. Eikö toi ole just simmonen "mopo" auto millä saa lapset ajaa? Ei toi Ruotsi taivu :-?
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kiinnitti huomion kohta saa hinata 1800kg, ihanko tosiaan tommosella Tercelillä saa nykiä 1800kg jarrullista? Ei voi olla kovinkaan turvallista saati mukava kokemus...
     
  18. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ei tarvi jos tollasiin koreihin pitää jotain mersun nakuja alkaa työntää. tosin suomen ykkösvalinta olis kyllä cedric 2.8 vasikanjalalla :wc:
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Se oli ennen vanhaan niin, että nelivetoisella sai vetää kaksi kertaa auton omamassan verran. Riippumatta siitä mitä valmistaja ilmoitti vetopainoksi tai ilmoittiko mitään.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Aa, okei. Mietin vaan kun käyttiksellä on muutama kerta tullut vedettyä 1200-1300 kiloista hinattavaa laitetta niin se jo nytkyttää ja nyökkii koukussa aika tavalla, ja luulisin että omamassa on ainakin 500kg tommosta Terceliä suurempi. Voin vaan kuvitella miltä Tercelin ratissa tuntuu 1800kg koukussa, 80km/h vauhtia (jos edes mahdollista) ja pieni routaheitto tiessä...
     

Kerro tästä muillekin!