G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Yhteen G-ruhoon sujahti tänään 9-tuumanen takamus..... :odroll:
    35-spline vetarit, spooli, alucase, 3.89 progear,levyjarrut....ym.ym.ym.. 8)
    [​IMG]
    Vielä pitäs noille iskarien alapäille jotain tehä..... :wc:
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tuliko tuo 9" jostain pakettina vai onko ihan itse kasattu osista?
     
  3. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Banjo,vetarit ja jarrut Quick Performancelta ja alucase
    sisuskaluineen erikseen....Pennsylvaniasta...
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Ihanan kallista ja komiaa kun nyt on sellanen aksila ettei tarvi selittää.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  6. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Pari kuvaa mun G-bodysta.
    Eli 1980 Oldsmobile Cutlass LS.
    Alunperin dieselmoottorilla, nyt Olds 350 bensa.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siisti Cutlass :)

    Pitäs omakin maalauttaa, kolmea eri sinistä kopassa...
     
  8. blacktea

    blacktea 1st gear

    Kehtaisko joku mitata g-bodin taka-akselin alatukivarsien kiinnityskorvakoiden etäisyyden toisistaan, siitä puslan keskeltä toisen puolen puslan keskelle mitta?
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    On kyllä siistin näköinen Cutlass. Ja paras tekniikkavaihtoehto :)
     
  10. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Joo paitsi että moottorin perään on asennettu TH200-loota..
    Olisko kellään kunnossa oleva TH350 turbiinilla ylimääräisenä? :odroll:
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Laita nelivaihteinen oodeella :)
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi tavis200 on 3-vaihteisista juuri se paras vaihtoehto, mutta jos välttämättä haluut paivavamman ja huonommilla välityksillä olevan 350toosan niin multa löytyy. Toi käy vaihdossa. Löytyy 350toosaan myös ~2200rpm stallilla oleva turbiini.
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mä oon kans valmis vaihtaan ton oman 350:n 200:een, jos lähistöltä löytyy.
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    dragoonilla on komia lassi. mielenkiintoinen tuo teippaus/maaliraita takaluukussa. se näyttää yllättävän hyvältä siinä.

    -----
    mitä mahtoi tulla tuollainen ysituumanen maksamaan noilla kaikilla kivoilla jutuilla varustettuna?

    ..moseriltakin saisi johonkin 1900dollariin jonkinlaisen setin levyjarruilla varustettuna.. ties mitä se sitten maksaisi tänne saakka tuotuna.
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Multakin löytyy....
     
  16. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Olen ymmärtänyt että juuri tuo TH200 ei ole kovin kestävä, joten vain sen takia haluaisin päästä sen eroon. Mutta ehkä kestää kumminkin "normaaliajossa"?
    Eli kannattaako edes vaihtaa kun tämä on lähinnä cruisailu/käyttöauto?
     
  17. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Ainakin paremmat välitykset siinä on kuin 350:ssa. Ite ottaisin riemusta kiljuen 200:n omaan lotjaani.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sillä on vain huono maine mutta on sitä helvetisti parempi ja vahvempi. Pikku parannuksilla se kestää ajaa 9sekan varttimailiaikoja etufillarit pari metriä ilmassa.
     
  19. mirage

    mirage 3rd gear

    Mä luulen et toi 3-vaihteinen th200 laatikko on huonossa maineessa lähinnä governorin peltilärpäkkeitten vuoksi. Ne kun väsyy, kuulat tippuu paikaltaan ja sit se ei enää osaa vaihtaa vaihteita. Toinen akilleen kantapää on siinä samassa governorissa, sen tukilaakeri-kiinnitys-palikka on muovia ja väljistyy. Kummatkin ongelmat on helppo korjaa ilman laatikon tiputtamista ja ihmeemmin purkamatta. Muuten kestävyys lienee vakiona samaa luokkaa kun 2004r-loodalla ja samoin keinoin parannettavissa kestämään vähän enemmänkin. Välitykset on loistavat ja energiatehokkuus ihan parhaasta päästä. Että jos kruisailet ja muuten normisti sillä ajelet, niin en kyllä ihan vaan "huvikseen" lähtis lootaa vaihtaa. Sit jos se vikaantuu, niin tilanne on eri. Laittaako sitten toisen mallisen vai korjaa nykyisen on taas käytöstä ja käyttäjästä ja ehkä budjetistakin kiinni.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mites 200r4 välitykset, onks ne paremmat kuin 350ssä. Lähinnä siis 3 ekaa vaihetta kiinnostaa. Kumpi hukkaa enemmän tehoa?
     

Kerro tästä muillekin!