Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ebay ehkä helpoin paikka hankkia.
     
  2. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    osaisko kukaan foorumilaisista sanoa mistä kannattaisi ostaa warnin manuaali napalukot?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo tulipelti joustaa omissakin himpun.

    "Liukupalasta" (hieman juhlallinen nimitys) meinasin ottaa kuvan, mutta ekasta autosta puuttui kokonaan, ja seuraavassa oli joku epämääräinen kumitutti siinä kohtaa :rotfl: . Kolmatta, missä ainakin ennen oli asiallinen "liukupala", en alkanut ajaan rampeille, maavara ei kaksivetoisessa oikeen riitä, ja alkoi muutenkin jo taivastuttamaan koko touhu :rotfl: . Mutta enivei, se on periaatteessa muovi (nailon?) liuska sylinterinvarren ja haarukan välissä. Saman oloista materiaalia kuin se vivuston holkki. Ilmeisesti ei ole kovin kriittinen kun nuo pelaa ihan hyvin :lol: Nythän siinä kohtaa on sit metalli metallia vasten, eli kaipaa ainakin rasvaa, ja pitänee askarrella jokin liukupala noihinkin.

    [​IMG]
    Tämä lykkii ihan paljaalteen



    [​IMG]
    Tämä käyttää kumia, joka satavarmasti kärjestä puhki :rotfl:
     
  4. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    koittanut ettiä tietoa et kuin painavaa kottikärryä näillä saa vetää...
    onkos se 3500 kiloa vai vähempi?
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kärryn kokonaista saa olla auton omanmassan verran.
     
  6. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Tattis tiedosta
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eikö näillä kaikilla isoilla truckeilla saa suomessa vetää jarrullista max 3500kg kärryä? Valmistajan speksien mukaan usein paljon isompiakin.

    Saako tässä maassa muuten vetää noita todella suuria kärryjä(fifth wheel/gooseneck)? Ainakin Saksassa näitä taitaa olla tieliikenteessä ja täälläkin olen pari nähnyt, tosin ulkomaan kilvissä.

    Vähän off-topic, sorry...

    EDIT: Remmivedon vastaus toisessa topicissa. Eli ei saa meillä vetää ISOA kärryä. Joku poliitikkojen ajatuspieru lienee tuokin.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei vaan markkinasuojajuttu. Koko EU on tehty että Saksalainen saa suojassa myydä omia juttujaan. Kuinakhan moni vaihtaisi Scaniansa parioyörään ja isoon fifth wheel kärryyn jos saisi vakuutukset, polttoainekulut ja kalustokulut tiputettua puoleen. Kaikki ei kuitenkaan tarvitse ison auton kaikkia kiloja tai kuutioita mutta nyt ei ole tarjolla vaihtoehtoa.körry mg jarrut ei ole ongelma vain kärryn kiinnitys ei ole E-hyväksytty. Saksassa nähtävät rakennelmat ovat heidän tekemiä ja kalliita. Tietenkin. Eun sais purkaa..silmään roisku ku liityttiin..
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä näihin peleihin kannatas korjata noi automaattiset toimimaan. Manut on paluuta vanhoihin aikoihin.
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ja jos ne navat haluaa manualiksi, niin ottaa alipaineletkut irti tai siitä kuskin loksusta purnukasta virtapihua pois. ;) :)
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kysymys kuuluu et miks joku haluais ne manuaaleis?

    Ostatko G-mesen ja vaihdat siihen Nivan tekniikan?

    Aut.navat on kalliit mut ei mitään rakettitiedettä. Jos navat jumissa ni sit uudet. Kestää seuraavat 10-15 vuotta. Jos vuotaa ni alipaine pumpulla katsoo kumpi napa ja vaohtaa tiivisteet. Äskettäin vaihdoin molempiin napoihin tiivosteet ja kyllä on taas kiva kun navat toimii. Saa käyttää nelikkoa vaik joka risteyksessä ja kiih.rampissa. Manuja ei, tai siis voi jättää ne päälle jos haluaa laakerit hajottaa.. jokainen tyylillään..
     
  13. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Kuskin puolen napa jumissa. Mistäs sellaset auto navat sais järkihintaan
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ooks kokeilenu avaat ja putsaat. Ota poies paikoilt ja kokeil pyöritä sitä pientä hammaspyöra jos napa on auto asennossa pitais pyöri tai jos ei sit paina kerra sinne napan pohjalle https://www.youtube.com/watch?v=R8jQaeDGrvs pitais rupee pyöri vapaasti, ei sais nakertele eika tartu joteenkin kiini mihinkää. Lock asennossa tietenkii ei sais pyöri. Jos auto asennossa tartu joteenkiin kii, sit ota see ulomainen topparirengas poies ja pienel ruuvaril varovaiset kaiveleen saat sen hubin sisältön ulos. Hammaspyörien välissä sellainen iso jousi, mika pitää ne hammaspyörat erossa. Saata olla väsähtäny. Voit venyt sitä pikkaisen, älä tietenkiin heti puolta pitemmaks. Kokeile kasat ja toimiks see. Sit siin pohjalla on sellaine vaalea muovisen päinen lukko sitä ei sais rupee säätele jos see on yhdena kappalena. Jos toi ulkone säätönappi on jumis sit ite sain sen liikelle liottamalla sitä automaativaihdeston öljyllä. Kun see ei vahinkoita sitä O-rengasta mika on siinnä välissä. Ja etaistakais vääntelemalla. Mut älä käytä apuvälinenä teravankärkisi pihtejä toi muovi murene melko helposti ja sit täyty soit Remmivedolle ja tilaat uusi Toi nuppi ei oo puretavissa, sama asia siin hubis oleva vakuumikalvo. Äla vaan laita rasva täyteen. Keveästi jollai notkealla rasvalla. Ja tolla napilla on vaan kaksi asento lock ja auto, aina täyty kääntä see merkki kohdalle eli lopun saaka, jos jäta välin johonkiin, nii rupee paukkuu ja menee paskaks jossakiin välis.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itsekin miettinyt omien manuaalinapojen vaihtamista originaaleihin automaattinapoihin. Eritoten talvella olisi mukavuustekijä.
     
  16. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Ketkä nuita auto napoja myy
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minä myyn. Ainoastaan Fordin alkuperäisiä olemassa. Viimeiksi maksoi (ulkomuistista) 250€/ kpl viikon lentorahdilla. Mutta nyt taala vahvistunut 25% et hinta pitäs kysyä, laskea.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ooks niitä automaati napalukkoja voortille kuka muu valmistanu etes? Ei oo ainakaa kuulu moisest. On siin omansa homma jos nee saa perfecto toimima. Täyty käy koko vacuumilinjasto läpi, ohjaussolenoidi ei sais ol sisält mätäntyny. Noi napaan tiivistet pitaa ol pitavia. Mun autossa taita vissi vuota apumiehen puolinen tiiviste kun ei aina kytke poies päältä. Mut kyl see mukavuuta luo jos toimi. Ja täyty muista, et toiminta pienel viivel :oops: :oops: :lol:
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En ole kuullut muista kuin Fordin omista. Diagnosin teko in suht helppoa.
    1. Lämmityslaitteen puhallus suoraan naamalle ja sit 4x4 napista nelikko päälle. Jos 30 sek sisään puhallus kääntyy tuulilasille niin jossain vuoto.
    2. Navalta letku irti. Käsikäyttöisellä alipainepumppulla tekee napaan alipaineen. Onnistuuko ja paljonko saa. 6 Hg kytkee ja 12 hg irroittaa. Jos navat pitää alipaineen ni sit kääntää pumpun linjoihin ja alkaa mittailemaan. 9/10 vika löytyy navan letkusta tai navasta. Siellä on se oso tiiviste takapuolella ja keltainen O-rengas laakeripaketin ulkokehällä. Napojen tiivisteiden vaihtoon aikaa menee 2 tuntia/puoli, tiivistehän on prässättynä vetarilla. Pyörännapa 4;llä pinnapultilla kiinni. Youtubesta löytyy videoita.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo-o, tästä on ollut ennenkin puhetta ja olen ihmetellyt kuin ihmeessä siitä on noin monimutkainen pitänyt tehdä, ja mikä on etu verrattuna mekaanisiin automaattinapoihin. Kestosta tais olla mainintaa, mutta toimivat ainakin. Mulla on subussa ja yhdessä F sarjasessa sellaiset (tehdasoptio) eikä ole ollut koskaan mitään ongelmia, eikä viiveitä käytössä. On tosiaan helppoa verrattuna manuaalisiin, eikä tule turhanpäiten ajettua navat kiinni. Romikselta koittanut kattella josko onnistais, mutta ei. Aftermarkettina en ole löytänyt kuin manuaalisia. Tilannehan saattaa aina muuttua.
     

Kerro tästä muillekin!