Ford Excursion tai Chevrolet Suburban

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja calkemp, 26.2.2015.

  1. calkemp

    calkemp Gearhead

    Tilavaa autoa ollaan nyt hakemassa ja näistähän sitä löytyy? Juu olen käyttänyt hakutoimintoa ja silmät vereslihalla lukenut juttuja täältäkin foorumilta. Tuntuu Fordit olevan suht harvinaisia Suomessa ja juurikin sentakia semmoinen kiinnostais hankkia.
    Ilmeisesti kuitenkin Subbe olis halvempi/helpompi huoltaa ja korjata? Ensisijaisesti dieselkoneiset on ykkösvaihtoehto mut kovasti miellyttää silmää se 2000-luvun Chevy ja sitähän ei dieselinä saa? Käykö siihen bensakoneeseen RE85 polttoaine?
    Kovat tuntuu olevan suomenmaassa Excursionin hintapyynnöt tai sit se vaan näin köyhästä tuntuu kalliilta, minkälaisia hintoja ne pitelee ameriikanmantereella? Mistä löytyisi hyviä myyntisivustoja ja mihin hintaan on porukat tuonu/tuottanut?

    Kiivasta keskustelua tuntuu myös herättävän moottorivaihtoehdot Fordissa, 7.3 vai 6.0 powerstroke?

    Vai unohdanko voortit suosiolla ja keskityn etsimään hyvää 95-98 vuosimallien 6.5 Suburbania?

    Auttakaa ja neuvokaa autokuumeen kourissa pyörivää poloista!
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Multa ehdottomasti ääni excursionille ja 7.3 patille.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kattoppa Craigslist ja Autotrader, niitä paikallisetkin käyttää. Selvii nopeasti se että 7.3 excut on kovissa hinnoissa pohjois-amerikassakin, ja se että niitä ei kasva puissa. Suhde karkeesti ehkä 1:20 seitenkolmoset vs muut.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Näinn on. Atlantan kaveri sano et kohta saan rueta laivaa Eccuja takas. 7.3 Excu on liian halpa täällä siihen nähden miten hyvä auto. Muutaman vuoden takainen liikatarjonta pudotti hinnat. Silloin tapahtui se et Excu meni pois muodista ja ne piti saada myytyä pois.

    Oma vinkkkini on et käy ajaa molempia ja sit opiskele.

    Subbe ehkä hieman mukavampi ajaa erilaisen etujousituksen ansiosta mut muuten muovisempi ja huonommalla tekniikalla.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Oman 7.3 Excursionini ostin noin 2 vuotta sitten jenkeistä ja hinta oli korkeahko $28 000 joskin autolla oli ajettu ainoastaan 65 tml. Jo tuolloin seiskakolmoset olivat jenkeissä kysyttyä tavaraa. Hyvää kuuslitraista on vaikea löytää, koska "bulletproofattua" autoa tuskin kukaan haluaa myydä. Jos nyt pitäisi hankkia seiskakolmonen, niin kahlaisin kyllä Nettiauto.fi:n tarjonnan tarkkaan läpi, siellä on muutamia mielenkiintoisia yksilöitä. Itselläni ei Subbesta kokemusta, mutta ainakin dieselpannun osalta on huonompi verrattuna Internationalin valmistamaan 7.3 Power Strokeen.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Subbe on kivempi ajella.Voi kun saisi subben tuolla 7.3patilla..
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mut paripyörissä hintataso on viel huonompi. Jenkeissä selvästi kaikkein kalleimpia ja täällä näyttäs et melkein halvimpia.

    Tietysti johtuu siitä ettei niillä ole tarkoituksenmukaista käyttöä täällä. Lainmuutoksen paikka.
    Valmistajan mukaan saisin vetää 14300kg laillisesti mutta ei täällä joidenkin markkinasuojatussa yhteisössä. Vain 3500kg
     
  8. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Meillä on taloudessa 1999 6.5 Subbe ja 2004 F350 4x4 paripyörä.
    Ensimmäinen toimittaa emännän torikassin virkaa ja toinen on lähinnä harrasteauto. Emännän Subbe on ollut meillä viitisen vuotta ja mitään ihmeellistä korjattavaa ei ole ollut. Auto kun tuli Suomeen, niin siihen laitettiin heti uudet tupla-akut, tupla lohkarit sisähaaralla ja uusittiin akkujen kaapeloinnit järeempiin. Käynnistyksen puolesta ei ole ollut koskaan mitään ongelmia oli keli sitten mimmonen vaan.

    Voorttiin on sitten poltettu hieman enempi rahaa maahantuontikatsastuksiin liittyen, sekä vaihdettu vesipumppu, laturi, lämppärin kenno ja nyt sitten etuperän remontti.

    Toi Subbe on kyllä ollut hyvä peli, varsinkin kun harrastus on välillä paikoissa, jonne ei uskalla normi autolla ajella. Kulutuskin oli Viron reissulla 14L satkulla, vaikka kyydissä oli 5 henkeä ja kaikkien harrastusvälineet, eli tupa täysi. Kuljetuskapasiteettiä riittää jopa 8 hengelle laillisesti. Excursioniin ei saa vissiin kuin 6 maksimissaan vai oliko vaan 5.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vähän OT otsikkoon nähden, mutta johtuisko toi veto ero jenkeissä käytettävistä jarruista? Aika kovat lukemat kyllä, tohon laittais lavetin ja jonkun 8-10t kaivinkoneen vielä perään 8) Olis komee saapuu työmaalle :rotfl:
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Valmistajan ilmoitus on vetopöydälle joka tulee lavalle eli osa kärryn painosta menee auton kantavuudelle. Sähköjarrut toimii siinä missä meidän mekaanisetkin. Ne on isommat mitä enemmän painoa. Säädettävyys painon mukaan myös helpompaa. Lakia pitäisi muuttaa niin että gooseneckit ja fifth wheelit laillisiksi ja kärryjä pitäisi olla isommille painoille. Vaik 7500 ja 14500 kokomaispainoilla.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joskus 15v sitten lappeenrannassa näin pickupin missä oli toi vetopöytä lavalla ja asuntovaunu siinä kiinni. Prkl siistin näkönen yhdistelmä oli, mites se varmaan kääntyykin pienemmässä kuin normi koukussa oleva?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kääntyy kun auto menee kärryn alle ihan linkkuun. Kärryn renkaat tietty murtaa ihan sikana. Mut pitkää kärryä helpompi peruuttaa.. ja perässä tulee ilman rytkytystä..
     

Kerro tästä muillekin!