Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    No niin, tänään ehdin vähän perehtyyn tohon jakotoosaan niin onko siellä laatikon kannake kumin alla/ takana vielä pultti mikä pitelee kun 5 pulttia sain pois mutta jakotoosa ei inahtanutkaan. Vai onko siihen joku kikka millä sit irtoaa?
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    6:lla se on kiinni
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Okei, täytyy huomena keventää laatikkoa ja ottaa se kumi pois edestä niin eiköhän viimeinenkin pultti sit löydy...
     
  4. KippariKulle

    KippariKulle 1st gear

    Onko kenelläkään käsitystä tästä GM:n moottoriöljylogiikasta kun voi laittaa 10W30 tai 5W30 tai 15W40, mutta ei 5W40 tai 10W40 tai ?W50. Siis voi laittaa kapean lämpötila-alueen öljyä muttei laajan. Meillähän tuo 5W40 olisi ympärivuotiseen ajoon sopiva mutta GM ei sitä halua koneeseen laitettavan, kärri siis Subbe. -94 6.5TD. Suurimman osan euroöljyvalmistajista on myös jättänyt API-lukitukset öljyistään pois, miksiköhän? Voitko ymmärtää... voitko ymmärtäää???
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Ahan no perkele, luulinko sittenkin muistavani melkein oikein, no otetaan yhteyksiä jos lastutarvetta tulee, tack.
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Pikku tilaus taas Rockautoon.
    -etuakselin pallonivelet
    -kaikki ohjauksen nivelet + säätöholkki
    -harmonic balancer
    -jakopään tiivisteet
    -etuakselin nivelet
    -etuakselin tiivisteet
    -wheel seal, vissii sinne jonnekki navan sisälle?

    Osat 184e + postikulut 184e + ~verot = yht. n. 460e.


    SouthWest Tradelta 673,10e.
    US-Partsilta pari euroo enemmän.
    Ja näistä hinnoista puuttuu pallonivelet, ohjauksen säätöholkki, wheel sealit ja postikulut. Niistä varmaan satkun pintaan lisähintaa.

    Kyä o jenkkiharrastus halpaa.


    Heps! Korjataampa sen verran että noi suomihinnat sisältää jakopään rattaat+ketjun, SWT 162e ja USP 125e. Rockautossa sama sarja 44e.
     
  7. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Mie oon laskenut kesät ja talvet menemään Teboilin sae 10w-40 Super HPD:eellä.
    Tästäkin on kai jo keskustelua ollu täällä monta kertaa.
     
  8. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Kaasupolkimen yläpuolella on tollane 6-napane rele
    [​IMG]

    Toisest kelast oli kontaktipinta kovasti syöpynyt et varmaan pitää uutta kattoo. Ruuvarilla avittamalla viel toimii.
     
  9. amaz

    amaz 2nd gear

    Itse oon käyttänyt 10W30 talvisaikaan ja 15W40 kesäisin, miksei niitä valmistajan suosittelemia öljyjä vaan vois sinne koneeseen kaataa?
    API on jenkkiluokitus, jota eurooppalaiset valmistajat ei juuri käytä joten suotta niitä öljyjä sen mukaan luokittelemaan. Löytyyhän noita oikeilla luokituksilla ja viskositeeteilla olevia öljyjä niin en näkis ongelmaa...
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Näin täälläkin mennään ja täällä on joskus ihan oikeestikkin kylmä..
     
  11. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Tää tulee pakkases ainakin helpommin purkist ulos ku mineraali 10w30
    "NESTE TURBO LXE 10W-40
    Moniasteinen dieselmoottoriöljy
    SAE 10W-40 synteettinen,( SAE 15W-40 mineraali )"
    Ja toimii myös kesällä. Nesteen "kahviloihin" saa ainaki tilattuu. Iso puteli reilun satasen.

    Oliko jotain konstii millä sais takailmastoinnin putket joko paikattuu, tehtyy jatkon tai ees tukittuu?
    Pelkkä etuilmastointikin riittäis kyl.

    Putkii ei ilmeisesti edelleenkään saa?
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    Eikö jenkeistä saa uusia putkia? Kulkeeko taka ilmastoinnin putket auton alla? Olisko mitään hyviä vinkkejä millä sais laatikon vyötärökehältä 2 ylimmäistä pulttia pois että saa askin irti?
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nimimerkki sibe70 taitaa tehdä noita.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sai uusia putkia ainakin kolmisen vuotta sitten, eikä edes maksanut paljoo.

    Askin irroittamiseen mul on hyvä vinkki: tee 3" korinkorotus :poff: !
    Jos ei niin toooosi pitkän jatkon kanssa ne pultit saa sieltä aukastua, itellä taitaa olla ainakin yks 600mm pitkä 1/2" jatko.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

  16. jake81

    jake81 Gearhead


    No korotus ei ole vaihtoehto ehkä ennemmin madallus. :D Mut joo pitkä jatko ja koko paketin kallistaminen taitaa olla se temppu millä onnistuu, tottunut vaan vähän vanhempiin ja pienempiin kamppeisiin missä pääsee yläkautta hämmentään ne pultit auki eikä sen takia tullut edes mieleen että vois tosiaan kallistaa vähän konetta laatikkoa että pääsee käsiks.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Nyt olis laatikko irti ja onhan perkeleen painava mörkö. :D
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    eihän se paina kuin 100kg
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    No kun on tottunut noihin th-350, th-700 askeihin niin onhan toi melkonen mörökölli... :D
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sepäs onkin laatikkona pikkasen eri tasoa kuin mikään väsynyt TH700 :rotfl: .

    Ei se sataa kiloa paina mitenkään, jakolaatikon kanssa voi justjust painaakkin.
     

Kerro tästä muillekin!