Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. anttipo

    anttipo 1st gear

    Kiitos vaivannäöstä! Ihan metalli metallia vasten siellä on, pitää joku patentti siihen keksiä.

    Jenkki foorumeita sen verran selasin, et näihin pykällys ongelmiin, on annettu tekohengitystä redlinen mtl laatikko öljyllä, ja semmoset huomenna vaihellaan, viikon sisään selviää miten käy.

    Mikä lie tuon laatikon tilavuus muuten on? Viimeks mäni n3,5l
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tota luokkaa se tilavuus on.
    Kokeile pois, kokeilin itsekin joitakin vuosia sitten josko sais kylmän laatikon vaihtotuntumasta jäykkyyden ja pykällyksen (notchiness on ihan oikea termi tuolle). Oli sillä ehkä jotain vaikutusta. Että jotain hienosäätöä sillä vois odottaa tapahtuvan jos toosa muuten pelaa ATFällä, mut mistäs sen tietää kokeilematta.
     
  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mihinkäs hintaan saa avarampaa downpipe putkee -01 eskoo ja minkäkokosta rännii sinne mahtuu. Myyjät lukee kuitenkin nii voi viestillä nakkaa hintaa. Ei ihan akuutti tarve mut kohta kuitenkin.
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Excu 7.3:een mahtuu 4" downpipe. Asennus tuonkaan kanssa ei mene ihan kuin leikkiä vaan.
     
  5. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Joo tulihan tuota laitettua lämmöllä ja rakkaudella 8) eli tuli ihan orkkiksena minulle.

    Joo kyllä kulkupuoli tuli todellakin kuntoon kaiken vaivan päätteeksi, ratkasevin juttu tuossa oli kyllä ohjelma jonka autoon syötti.

    kaikenlaista autolle oli tehty jo siihen aikaan kun kärry perässä jossain mäessä katkesi turbosta akseli ja pakosiipi lensi höyryjen mukana pakoputksesta pihalle, ahtimen kun päivitin niin johan rupesi saamaan ilmaa ja pakolämmöt putosi reippaasti. pitkään ajelin sillä tuo sct:n tunerin omalla ohjelmalla kun kulki kuitenkin ihan "riittävästi", mutta kyllä se suurin ero minkään osien vaihtamisen jäljiltä tuli kun sain customoidun ohjelman hankittua, senjälkeen autossa oli kyllä voimaa. hienoin piirre kaiken tuon puljaamisen jälkeen autossa oli se että mäkiin jaksoi mennä ihan pintakaasulla 1500 kun oli kierroksia kärryn kanssa sekä ilman 8) .

    laatikolle en tehnyt ikinä mitään eikä sielä sontaa ollut kertaakaan öljyn seassa lillumassa kun niitä vaihdoin. kyllä se tämänlaisessa autossa on ratin ja penkin välistä pitkälti kiinni kuinka kestää. paljon vuosien mittaan tuolla ajelin ja paljon painavaa kärryä vedin ja kyllä laatikko toimi ihan moitteetta. eipä silti, noidenkin modien jäljiltä jos olisi ruvennut autoa ajamaan niin että aina poljin lattiaa vasten kun valot vaihtuu niin olisi se varmaan porsinut jossain vaiheessa :lol: ite olen näillä yleensä ajellut siihen tyyliin että poljin menee pohjaan vasta kun vauhtia on senverran että turbiini menee lukkoon.

    kyllä siellä on paikat kovilla kun järjellä ajattelee asiaa, jos vaikka moottorissa olisi +500hevoista 1500nm ja auto painaa 4000kg paikaltas kun ruttaat kaasun pohjaan ja akseliden päissä vielä pyörii metrin korkea rengas niin niin niin....... :poff:

    harmi sinänsä kun en tuota penkkiin kerinnyt viemään ajettavaksi, jenkki meinasi että noilla palikoilla ja tekemällään ohjelmalla voisi irrota 550rwhp ja väännöt yli 1500nm nyt en sitten tiedä mitä mahtoi olla, kun auton myin.

    EDELLEEN PALJON KURSIONIN OSIA JOUTEN JA SOPII PITKÄLTI MYÖS ÄFFÄÄN.
    KOKO AUTO PURETTUNA 2001 4X4 DIESEL LIMITED

    SOITA JA KYSY HINTOJA 045- 67 355 94.
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    No sitten touhutaan niin että menee.
     
  7. anttipo

    anttipo 1st gear

    Tuosta downipepstä tul mieleen, et minkähän kokonen f250 mänis? Ahtaan näkönen kohta on mistä pitäs ujuttaa..
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Äffäläiseen taitaa mennä 5". Tosin tuosta ei ole mitään hyötyä 4" verrattuna. Excuun joutuu asennuksessa 4" downpipeä hieman vääntämään. Helpottaa jos toinen on konehuoneen puolella ja toinen auton alapuolella esim.rasvamontussa.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mika on niinkuin tavoiteena. Kova mörina tai vapaa virtaus. Iso downpipe ei takaa vältämät vapaa kaasuen kulku. Ja vittumaine asentaa ilman kopin nosto sen tieltä. 4-5" putkea ei kyllä siela alla enää vääntä mihinkää, vaik kuin iso mies ois. Ja vaara jää aina että rupee rämisee tietyl vääntöalueel joko runkoon tai kopin kylkeen. Kannata neuvotel vaik Marteliuksen kans, kuka niita valmistele mittoist.Turbodiiselissa on tärkea kokonaisuus, eikä vain iso downpipe. 3,5" downpipe voi antaa parempaan tuloksen, kun 5" jos kokonaisuus on mitois. Ja komia turbovihelluksen saa aikasiks aina, riipuen siitä viimeisestä resonaatorista. Senkin saa ns vapaastihenkitavana.
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eikö 4" downpipe juurikin ole melko optimaalinen? Itselläni ihan perus 4" Diamond Eye putki suoraan jenkeistä. Putki aluminoitu, vaimennin taisi olla rosteria. Eikä se asennus nyt niin hankala ole, pientä säätöä vaatii. Oman auton putkea muistaakseni kertaalleen jouduimme säätämään kun otti hieman runkoon, muutoin pelannut ongelmitta.
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Niin ja en siis tarkoittanut että sitä 4" downpipeä joutuu kirjaimellisesti mutkalle taivuttamaan. Asennus vaan tapahtuu sen verran ahtaassa ympäristössä, että downpipeä pitää käännellä ja väännellä suuntaan jos toiseenkin, ennen kuin saa hyvin istumaan ja kiinni :)

    Muuten ainakin tuon oman 4" putken asennus oli melko helppoa, hyvät asennustarvikkeet ja ohjeet oli mukana.
     
  12. DIE KYHE

    DIE KYHE 1st gear

    Onko täällä joku jolla olisi noin 6 korotus excursionissa?
    Jos on niin voisko mitata paljon on kaaresta napaan mitta edessä ja takana?
    Yritän tässä vaan keksiä että mikä korotus tossa omassa on. Iskareissa ym sen verran jo pinta ruostetta että ei saa mitään tolkkua noista numeroista. Edessä on tupla iskarit ja korotusta ehkä 5-6 tuumaa. En oo löytäny netistä mitään ees lähelle samannäköistä.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mun autos rosteri "Magnaflow" Neuvoja lähin kysele Marteliukselta. Oli aika asialist suhtautamist. Valmista putkistoa ei olnu. Mut pyys käymä tai jos meina halvemal pääst, niin jenkista tilama. Ja heiti vinkin millaiset oikeis mitois. Oli aika mielenkiintoinen huomat eron vakioputkistoon.
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jaa olivat heti sitä mieltä, että tilaamalla jenkeistä saa halvemmalla? Aika ihme jos näin :)

    Itse ostin Ebaysta ja tilasin tutun firmaan jenkkeihin. Putkisto konttiin ja sitä kautta suomeen. Suoraan tänne lähetettynä olisi tullut hirveät lähetyskulut ja suuremmat verot ja tullit.
     
  15. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Tavoite on härnätä hieman (lähes)ilmasii hevosvoimia irti, ja kuten kaikki tietää, pakolämpöjen nousu on haitallista, johon taasen hengittävämpi putki auttaa. Alkuperäinenhän on melkosen tukkonen rööri.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En ole kuullut yhdestäkään autosta Suomessa jolla olisi ongelmia pakolämpöjen kanssa. Minulla on itse tehty 4" dp ja muuten vakio putkisto. Voimaa sen mitä vakio turbolla ja -suuttimilla saa. Painetta on 32psi. Kärryä vetäsessä (painoa n. 3500kg) pakolämmöt nousseet 1600f paikkeille joka sekään ei ole paljon. Ilman kuormaa ei sinne pääse. Varoraja oli kjotain 2000-2200f. Kyllä, putkella saa tehoa mutta ei ole välttämätön, paitsi jos nostaa paljon ahtopainetta sitten tulee pakopainehäly helposti.
     
  17. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Hyvä, sittenhän ei ole mitää hätää, jätetään siis hamaan tulevaisuuteen...
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jo näin on. Ajattelin omas autos just sitä, että ehkä pikkuhilja laita sitä "paremmaks" on sitte asjat jo tehty. Ja kun silloin-tälloin tule kytkety perän hieman isompia kärryjä. Noh toi 6-litrane ehkkä vähä herkempi muutenki. Mut tulos on varmasti positiivinen. Herkasti oikean jalan toiminta reagoiva kone ja sitä saatava terävä turbon ujellus... Noh tä on nyt tätä. En oo mittanu pakolämpöjä täl hetkel mut en usko et tollaisel tavalisel pöristelul sitä mihinkään kriitiselle rajanmaille saa. Kun kulkehän se melkein tyhjäkäynil. Suora putkea en ajatelnu kun kyllä see aika jytinä pitaa just siinna ajonopeutessä. Eikä sita jaksa kuunella. Nyt yksi sellainen vapaasti virtaava resonaatori välis ja on juuri sopeva. Ajos sellainen mukava murina. Mut kyllä see saatut käskyt maailmalle esitele. :D
     
  19. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Hei, mikähän mahtaisi olla syynä, kun 7.3, 4R100 liikennenvaloihin pysähtyessä joskus yskäsee liikkeelle lähtiessä, kerran jopa moottori sammui pysähtyessä. Lähti kyllä nätisti käyntiin heti perään. Tuntui kuin manuaalilla olisi unohtanu painaa kytkimen pohjaan ja sillä tukahduttanu koneen pysähtyessä.
     
  20. Jülppü

    Jülppü 2nd gear


    No se CPS.
     

Kerro tästä muillekin!