G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Iskarien yläpää on tuettu paremmin kun sattumalta siihen tulee jatkuvasti "iskuja", jouseen ei kohdistu ikinä samanlaista rasitusta.
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Siitä huolimatta, kato vaikka tuota linkin kuvaa jousen ja iskarin sijoituskohdasta runkoon ja siihen välipalkkiin nähden. Coilovereilla ne molemmat voimat kohdistuu siihen alkuperäiseen iskarin kiinnityskohtaan.

    Jos alat noita kohtia vaikka moskalla hakkaamaan, niin kumpi kohta taittuu ensin?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voit hakata omia hylsyjä lekalla ihan rauhassa ei se asiaa muuta mihinkään.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistin katsastuksessa samantapaisen vehkeen kuin esim aurauksen mittakalu on, takatukivarsien etukiinnikkeitten väliin pänniin. Sitten se etupäätä heiluttava värkki päälle eikä se tanko pudonnu lattialle. Ei siis paljon noi paikat elä. Tollasta liikettä ei taida maantiellä eikä edes mutkaradalla saada aikaan millään.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kokeilitko ne ylätukivarret myös? Ne on siinä väliplootussa kiinni.
    Joka tapauksessa niitä tukia on alunperinkin tehtaalla asennettu voimakkaammalla moottorilla varustettuihin A-koppaisiin, tuskin ihan turhan takia.
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ihan normaali runko toi on....se nimittäin kuuluukin joustaa.
    Ja ton saman firman toisessa videossa kun mainostetaan sitä tarvikerungon "jäykkyyttä" pitää huomata että takapaa ei ole pyörillään...vaan pukkien päällä....samaten kun autoa tunkataan ylös....olen varma että se pyörien maastanousu johtuu jousista ja joustovaroista paljon enemmän kuin rungon joustamisesta.....
    Juu on tollanen tarvikerunko varmasti kisakäytössä hyvä....mutta siitä en olis varma että se on kovinkaan pitkäikäinen routamonttuisilla teillä pitkään ajettaessa....jäykät rakenteet kun tahtovat murtua jostakin ennemmin tai myöhemmin....
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo no toi rallirunko on kyllä toinen aivan ääripää, todella jäykkä. Omilla virityksilläni taas yritän vaan saada vähän jäykkyyttä lisättyä, en usko et sillä on minkään keston kanssa tekemistä :)
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin viisautta pojat, reppaan nyt noi rumpujarrut kuosiin. Eli. Mikä mättää, apparinpuolta en purkanut, ja siellä on tuo automaattisäätö vituillaan? Eikö tuo automaattisäätösysteemi pitäs olla samalla puolella missä se käsijarrun linkku on? Kasasin kuskinpuolen samanlailla ja ylläriylläri sekin on siis väärin. Tai noin ne on olleet kokoajan:

    [​IMG]

    Tuon automaattisäädön linkunhan pitäisi olla tossa rullassa kiinni, nyt siihen jää useampi sentti matkaa. Onkohan mulla sotkettu useamman auton jarruosia nyt noihin rumpuihin, googlailin netistä niin tuo automaattisäädön linkku näyttää erilaiselta+siihen kuuluis joku jousi mitä mulla ei ikinä oo ollutkaan.
     
  9. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Siinä pitäis olla semmonen peltinen jatke jossa se se jousi sitten on
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eli ne on vuosien varrella hukkunut. Eiköhä vauhtiputkasta löydy... Ja kiitti tiedosta.
     
  11. G20

    G20 Gearhead

  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jes, juurikin tuollaisia hilppeitä sinne on tarvis.

    Kiitti jelpistä.
     
  13. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ja mää ainakin kasaisin ton paksumman kengän sinne tehostavalle puolelle...saattais jopa kulua tasan silleen...nii jo se on jonkun väärän ohjeen mukaan väärin...mut niin mä sen tekisin.
     
  14. ftms

    ftms Gearhead

    onko kukaan ajatellut laittavansa C5 corveten jarruja g-bodyyn?
    noita on hyvin saatavana käytettynä eikä uudetkaan maksa järjettömästi.
    olen suunnittelemassa ja valmistamassa bracketteja omaani (9" ford)
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on edessä C5 veten jarrut.
     
  16. ftms

    ftms Gearhead

    ajattelin itsekin laittaa C5 jarrut myös eteen ( ja pääsylinterinkin )
    mitkä olka-akselit sulla on? entä pääsylinteri??
    olin ajatellut tehdä itse bracketit noille C5 kamoille. katsotaan kun saan ensin tuon takapään valmiiksi. houkutus olisi parantaa g-bodyn jousitus- ja ohjausgeometriaa samalla jos vain aikaa riittää ennen kesää...
     
  17. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on RWD Blazer 98.5→ spindlet ja satuloiden adapterit tilailin jenkkilästä veten satuloille. Sopi heittämällä ja jarruteho parani huomattavasti. Pääsylkky on Caminon alkuperäinen.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mää vaan niputin sen peilikuvana apparin puolen mukaan. Ei tullu tommoset mieleen. Eiks ne orkkiksena oo noin päin?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On se lyhyempi edessä joo mutta vaikuttaako se juuri mitään on eri asia. On olemassa autoja joissa on kax mäntää samalla puolella, toinen ylhäällä ja toinen alhaalla ja molemmat lykkää eteen mennessä siihen "tehostus" suuntaan eikä ne jää makaamaan päälle kun jarrusta helppaa.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se pidempi kenkä takana vaikuttaa jarrujen itsetehostukseen silleen, että jarrutettaessa ja seisontajarru kytkettäessä kengät irtoaa ylätapista (mäntä tai seisontajarrun välitanko työntää ne kauemmas toisistaan) ja se pidempi kenkä pääsee silloin kiilautumaan enemmän rumpua vasten rummun pyörintäsuunnan mukana.
     

Kerro tästä muillekin!