Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse olen tiedustellut laatikon vahvistusta täälläkin mainostavalta nobull.fi -pajalta, mukavaa ja asiantuntevaa palvelua. Tosin itse en vielä laatikkoa ole työn alle antanut.
     
  2. mpon

    mpon 3rd gear

    J.M garage Ylöjärvi
     
  3. anttipo

    anttipo 1st gear

    Kellään kokemuksia sintteri kytkimestä näissä vehkeissä? Löysin netistä valairin kytkinpaketin, tehonkesto 600hp/n1500nm. Hinta ei ois paha 750 dollaria, ja siis tähän hintaan tulee vauhtipyöräkin.

    Löytyiskö manuaalilaatikkoon kestävempiä rojuja, vai onko ostettava uuet vakiot, jotka ei nähtävästi nekään hirmu hintasia ole, n300-400 dollaria..
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Mulla oli sama oire, ravisti lukko päällä aivan perkeleesti. Vikana viallinen suuttimien johtosarja kuskinpuolelta eli pudotti jäljistäpäätellen kuutospytyn pois pelistä. Hieman kun liittimiä "ojensi" niin alkoi toimimaan. Tänään toi postimies uudet sarjat koto ovelle rokautosta. Siinä on kyllä palvelu kohallaan.
     
  5. mpon

    mpon 3rd gear

    Mistähän löytäis uuden/ehjän sen turbolle tulevan kumi putken,
    Tai jos jollakin nurkkiin jääny?
    Onkohan se nimeltään intake jotain?

    Excursion -00 7.3:een.
     
  6. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mitäs liittimiä pitäisi ojennella ?
     
  7. Jülppü

    Jülppü 2nd gear


    Niin elikkä venttiilikoppien tiivisteiden läpi kulkevien johtosarjojen liittimet. Sisältä ja ulkoa. Intterwebistä löytyy inffoa hakusanalla 7.3 powerstroke UVCH. Mullakin oirehti niin että tyhjäkäynnillä kone kävi kaikilla, sitte ku anto jenkaa niin rupes rytyyttämään.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Aion vaihtaa 4R100 -askiin öljynsuodattimen. Suodatinta on kahta erilaista; shallow ja deep pan. Autona 2001 7.3 Excursion 4x4 ja laatikko tietääkseni täysin vakio. Kumpi noista on nyt sitten oikea? Ilm.deep kun kyseessä on 4x4 -malli...?
     
  9. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mä justiisa vaihdoin 4R100 askista öljyt ja suotimenkin. Auto on excrusion 4x4 vm 2000. siinä askin pohjakannessa luki FORD ja tais lukee metric. On mulla kuva siitä kannesta, filtteri oli Rockautosta Motorcraft FT114. Se pohja kansi minulla on samanlainen kuin Rockautossa DORMAN 265805 öljypohja.
     
  10. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Excursionisti, mulla on tuore kokemus tuostakin injektoreiden johtojen uusinnasta. Ehkä kandee tutkii josko siellä on vikaa, kokeilemalla jokainen injektori erikseen.
    Kansikoppa pois, kone käyntiin, ja sitte injektori kerrallaan kokeilet irroittaa sen injektorin johdon. Jos irroittaminen aiheuttaa kierrosten kyykkäämisen, tarkottaa se että ko injektorin johto on ok. Ehkä kandee tilata valmiiksi molempiin kansiin uusi kannentiiviste johtoineen, ja se liitin. Sitten johto kerrallaan liität uuden liittimen niihin johtoihin. Kandee olla muutes huolellinen että menee piuhat oikeassa järjestyksessä, muuten ei tasan pelitä enää.

    Yks paikka automaattilaatikon rempalle jota alan ammattilainen kehui on muutes "Helsinki automatic center". Kaveri on vanha kiihdytys jösse, ei halvin mutta ylivoimaisesti paras kuulemma. jaakko.husso@pp.inet.fi
     
  11. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Kyllä taitaa olla voimansiirrossa jotain häikkää kun liukuessakin täristää ja jotain kolinaakin kuuluu
     
  12. Sidney

    Sidney 2nd gear

    on se sitte varmaanki siellä voimansiirrossa. Mulla kun oli 5 ja 7 pytty hiljasena, ni kävi tyhjäkäynnillä ihan tasaseen,,,, kun otti voimaa ulos, oli laiska ja täristi.
    Ja se vika oli siinä et olin ihan itse ilm turboa irroittaessa kiskassu ne johdot rikki. Vaihdoin ne sitte kokonaan.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    kartaaniaxelien ristikot :odroll: Kokeil ot axelin pää irti ja vääntele sitä ristikö. Pita liikku tasasen jäykkä, ei sais ol mitä pykäliä. Jos nyt kaikki sylinterit on oikeest mukaana.
     
  14. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Cold air intake ? rockautosta varmasti saa.
     
  15. mpon

    mpon 3rd gear

    Toi taitaa meinata sitä ilmanputsari koteloon menevää kumi putkee, hakuses se turbon puoleinen kummi putki.
     
  16. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

  18. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Katso nyt et miksi se etukardaani pyöri normiajossa. Kun eihän sen pitäs siis pyöriä jollei ole neliveto päällä ja napalukot AUTO asennossa.
     
  19. jadke

    jadke 1st gear

    Tuli sellaanen kysymys mieleen jotta huohottaako tuollaanen 7.3 vapari idi normaalisti kuinka paljo?
     
  20. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Ei sattuisi kellään olemaan näitä ylimääräisiä etu kardaanin pultteja.
     

Kerro tästä muillekin!