Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    vai onkos näissä vielä joku muu heikko lenkki?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No samalla tulppas erg;n ja paremmat kannentiivisteet ja ARP pinnatapit.
     
  3. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Juu tuo egrä ainaskin tippuu pelistä pois siitä oli jo puhetta mutta pitänee varmistaa nuo paremmat kannentiivisteet ja ARP pinnatapit.Hinta arvio oli 6-7tonturaa en tiiä onkos siihen tarjoukseen nuo laskenu...minkä hintasia nuo ovat.?
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Toi ABS vikakoodin löydymine viita Boschin testerile.... Mut kun mootori avataan ois hyvää tarkast ja uusi korkeapaine pumpun liitin uudele upitule versiolle http://www.accuratediesel.com/shop/245.html, sama asia oilcooler ja sen alla oleva sihti metallisela jos see on see muovine http://www.mkmcustoms.com/60fordpowerst ... ooler.aspx. Tietty standpipet ja dummyplugit http://fordsuperdutyparts.com/products/ ... g-Kit.html uusiks ja ruiskujen kaulassa olevat tiivistet ja muut siihen kuuluvat o rinkulat.uKun hommat sarjat sit on siel kaikki tarpeelinen http://www.mkmcustoms.com/ford_60powers ... ution.aspx . Kannat kiinit huomio siin ruiskujen yläpääs olevalle pienelle o rinklulalle see jää oilrailin ja ruiskujen välin. http://www.accuratediesel.com/shop/201.html Sit kannata uusia fuel pressure regulator sille ns blue springilla. http://performancemachinemfg.com/i-8118 ... e-kit.html On yksi pääsyypä ruiskujen rikkon. Ja kannata hommat see koko satsi, eika vaihta vaan sitä jousta, koska siel on muitakiin kuluvia osia. Koit panosta niissä asioissa OEM osille. Ei tuu virheita :wink:
     
  5. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    arpn pinnatapit on kuulemma siin tarjoukses ja parempi kansipahvi..toivon et alan liike tietää mitä tekee :)
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    kyllä, johonkiin pitais luota täs maailmas. Mut irrot ensiks kaik ruiskut ja tarkast huolelisest kaikki siihen liityvat rinkulatiivistet ertyist huomio siihen kärjessä olevan kuparitiivisten. Hiljataen tuttu kaveri irroiti kans kannet löytämät sielt mita vika. Vika löyty 6 sylinterin kuparitiivistest....
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No joo, yleensä on vika siel jänniten puolel. Tiety ennustan nyt sulle näkemat asia. Ja siinnä jänniten puolel ei irto vaan neet konkat, vaan sielt löyty muutama smd tyypistä vastusta, mika on siinnä konkien välis. Niitä yksiköitä korjateassa on joskus sitä silikoonitöhnä irrotaessa jääny ne vastukset siihen töhnä kiini, kun on olnu piirilevyltä kokonain irti. No tollainen yksikö ei kyllä enä laita koneeta tulile. Mut kyllä korjauksen jälkeen taas lähtee. Mun mielestä on sitä töhnä sinne niinkuin ylimäärä laitetu. Kun noi isot vastukset ja voimatransistorit, mikä jää sinne alla, vaati kuitenkiin jäähdytystä toimiakseen. Ja ylikuumentuminen, johto monesti väärin syötetuista jänniteistä(laturi ei lataa kunnol tai akut kypsät) Ja sen voimakaan lämpötilan vaihtelun tulos on ns. kylmäjuodokset eli palikoiten irtomine piirilevystä. Kuiteenkiin ne painavamat palikat täyty kiinita levyle tärinaan vuoksi. Noita vastuksia ja transistoreitä ei tarvi liimat, ei oo sen verran painavia. Ite olen ne isot konkat ja puolat korjauksen jälkeen kiinitanu kuumaliimalla muutamalla pistella levyn. On tarpeeks voimakas ja elastinen aine, mita pystyy tarvitaessa irrota, rikomatta piirilevy. Toi sun yksikön kohdalla pitaa huolleliset etsi sitä kylmäjuodostä. Noh nopeammin pääset kun hommat uuden sen niinsanottun jänniten puolen. Mullakiin kun nyt ei oo tos yhtääkä korjattu 4 pinnistä versio.
     
  8. markv

    markv 3rd gear

    vaihdoin jännite puolenkortin. Ja heti lähti auto käyntiin.siinä konkkien vieressä on yht.4 kpl motikkä jossa merkintä krschko 143.052 näitten kyljessä musta jälki siellä kiinnitys aineen seassa. en tiedä tuon osan nimeä. onkohan näitä saatavilla jostain. ajattelin korjata tuonkortin varalle.autossa on sellainen vika että akku purkautuu.täytyy nyt vain yrittää löytää että mikä sen purkaa.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ei sen töhnan läpi mita kunnol näy. Joskus joutu vika etsies käytämä kunnon suurennusta. Ja see töhna on aina poistetava enne. Mut jos meinaat ite korjaat, sit ton töhnan saat lämmitamalla poies. On aika vaivallista touhua mut onnistu. Ja pita eteeta varovaisest, et ei repii mita lisaa rikki. Toi osanumero ei sano mita. Tos yksi tapaus, on kylläkiin just siinnä prosessorin puolel yksi konka muutunut sahuksi ilma, aiheuti epätasaisuuksen tyhjäkäynnila https://www.dropbox.com/s/kte5dsv7j59f0 ... 9.jpg?dl=0
    Noita palikoita löyty siihen yksikön aika huonost ite oon tilannu ruotsista Mouser nimisist firmast tai sit jenkeist. Konkia saa täältakiin päin.
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kestihän se hiukan aikaa. Nyt tuli Summitilta etuperän roinat pihaan.
    Jos vaikka huomenna nakkais lastin korjaamolle.
     
  11. markv

    markv 3rd gear

    millainen laakerointi on etuperän vetoakselin ristikon molemmin puolin. paljonko saa olla välystä. F 350 05
     
  12. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Vähän myöhään tuli tilattua kannenpultit niin niitä on nyt sitten saanut odotella. Pikkuhiljaa kasaillut mitä pystyy, mutta nyt sitten huomasin että 8. sylinterin suuttimesta puuttuu yksi sihti kokonaan :x
    Liekö sitten imassut ne sisäänsä vai onko jäänyt edellisellä asentajalla pois vaikka 2 rautakarvaa oli kyllä jäljellä.
    Hyvin se toimi mutta ei nyt tuollaisena viitsisi sitä sinne laittaa
     
  13. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Auto tuossa nyt vielä on pajalla niin aloin miettiin et millanen homma siihen on hehkut vaihtaa ite onkos jotenkin pahassa paikassa tai jotain siinä nyt kerran kun on kansi auki niin menis samalla sit pajalla jos on paha homma.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Onhän siinnä näpertelua. Mut jos ne rupee kansia työstä, sit ne irrotetaan kuiteenkiin. Ja tos on helppo korjat jos meneekin poikki. Mut taaskin koit käyt OEM eli Motorcraftin palikoita!!! Kun ne ei turpoo pääst käytössä ja jos tarvii joskus vaiht, saat ne ehjänä poies paikoilt.
     
  15. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    ok...
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jahah no sitte kohta taas etutassut maassa, pääse radalle. Otiks kokonaisen axelin. Vai osat siihen vaan.
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Murikkaan kaikki roinat sisälle + akselin laakerit. Laitetaan lukko myös etuperään. Korjaamo laittaa sen kuntoon, kun kiireellisemmät hommat hellittää. En oo hoputtannut, kun on noita muitakin kulkuvälineitä.
    Just käytin samassa pajassa Passatin nivelien vaihdossa, kun ei mennyt leimasta läpi. Nyt on sitten tuo päivittäinen ajouneuvokin kunnossa.
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Minkälainen lukko sinne etuperään tulee?
     
  19. j-noja

    j-noja 1st gear

    Taas mennään. Tai sitten ei. vaihtelin tuossa lämpimikseni vesipumpun autoon. Tämä siis lämmöntuotto onkelmien takia. Näyttää vahvasti siltä, että ilman määrä järjestelmässä oli kuitenkin liikaa, jotta ei lämpöä cabiiniin tullut. Sekin oman räpellyksen syytä termostaatin vaihdon seuraus. Vanha pumppu oli ihan ok, mutta nyt on sitten peltilapainen ropelli myllyssä. Jos jollekkin iskee akuutti tarve vaihto pumpulle niin täällä yksi tarpeeton. Muutoin pidän itselle varalla. Toivottavasti uusi kestää yli auton iän. Ja niin todennäköisesti tekeekin.

    Ai että miksi se kestää. No siksi, että muut osat hajoo ympäriltä. Heh. Ei nyt ihan näin toivoton tilanne ole, mutta taas kerran pätee sanonta, jos se toimii älä koske. Menin ja vaihdoin huonoimmassa kunnossa olleen FICM lootan liittimen, että pääsin nippuside virityksestä eroon. Siinä samassa sitten ilmeisesti jotain tapahtui (huonosti asetettu toinen liitin) kun alkoi käry nousemaan töistä lähtiessä. muutama maili siis jo takana uudella liittimellä ja hyvillä mielin jo koeajot takana. Näin se vaan sitten toppasi meno kotimatkan varrelle. Tienposkessa taas Cursionisti vako paljaana karjaraudalla. Sieltä sitten vianetsintää ja kuten arvata saattoi niin edellisen päivän takainen "virittely" siihen oli syynä. Tuosta X-3 liittimestä sähkö karannut ja sulattanut liittimen kulman tuhkaksi. Tienposki putsaus ja liitin paikalleen. Kyllä se vielä kantoi kotiin sen 10 km. Tarkemman tarkastelun lomassa sitten katsahdin, että kyllä minä tuon tuohon vaihdan, kun edellinenkin vaihtui tunnin töillä. Eipä mitään, liitin purkuun ja kas kummaa, kun oli liittimen pinnit sitten sulanut runkoon kiinni ja kolme pinniä poikki. Siihen jäi pihaan pirssi, ei muu auta.

    Google käteen ja tutkimaan. 110€ suomeen toimitettuna pigtail liitin, joista jo aiemmin ketjussa. Ei innostanut edes sen takia, että joutuu katkomaan johdot ja kolvaamaan haluamansa määrän uusia johtoja. Purkukamaa ei oikeen oo käteen osunut, olisi kyllä kelvannut. Amerikasta nekin edelleen kalliita. Mutta mutta, toivotaan, että bebek pelastaa. Puristusliittimiähän nuo ovat ja melko yleisiä vielä erilaisissa moninapaisissa liittimissä. Äkkiä katsottuna tuo pinni maksaa noin 0.15€ kappale, joten neljän pinnin hinta jää maltilliseksi. Puristin laite pitää vielä jostain löytää. Jos ei löydy töistä lainaksi niin sitten parhaat mahdolliset vaihtoehdot testiin ja puristaa 5 testikappaletta ja laittaa parhaan sitten pellin alle.

    Tässä oksalla ylimmällä on jonkinverran osunut Excursionisteja silmiin. Onkohan voorumilaisia?

    -j-noja
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jahah ei menny sit ihan kun elokuvissä. Miten FICM yksikön itele kävi? Ooks tarkastanu ettei siitäkin sulannu mitä irti. Kun see yksikkö syötä sellaisiä 20A impulssejä, sit pitaa ol liitimet oikeesti hyviä. Mun autossakiin ei oo niissä liitimissä lukituksiä, kun joku on avannu ne poistamal lukitukset :eek: . Mut hyvin on pysyny paikalla, täyty vaan aina paina kunnol pohjaan. On kyllä alkuperäiset paikalla. Jos ne FICM n nastat saivat siinnä kuuma. Sit kannat avaat see yksikkö ja tarkast milt see piirilevy näytä sisältpäin siitä pistokeen kohdalta. Et ei ois mitä sulannu-palannu. Erityist huomio niihin nastojen juodoksin. See auke helpost, ruuvat kaik ruuvit auki, myös avaat sen tarkastusluukun ja sielt alta tarkastusnavoilt myös ne 4 ruuvi poies. Tietyst piirilevyn korjamine vaati tarkuuta, kolvi pitaa ol ehdotomasti erikseen maadoitetu, vältämäks kaik mahdolliset staatiset lataukset ja ohivuodot. kaikennäköiset juotosnesteet ja tahnat kannata pitaa loitolla. Kun suuri osa niistä sisälta jonkisortista happoa ja see ei kuulu piirilevylle. Ainostaa kampolia. Mut aina parasta jos ei oo varma taidoissa, antaa see teha jollai kuka tietä nee asiat.
     

Kerro tästä muillekin!