GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Sehän lähtee kun otat sen vetarin laipan pultit auki ja vedät vetarin pihalle.
    Ei tarvii ees rengasta irroittaa jos ei oo vanteessa suojakuppia :)
     
  2. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Kiitti neuvosta . Muuten onnistui , mutta oli väärä stefa
     
  3. jarkki82

    jarkki82 3rd gear

    Mistähän löytys v.97 vanin perän räjäytys kuva?
     
  4. aesvi

    aesvi Gearhead

  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mistä löytyisi -00 6,5 chevy vanin rpo koodien selostukset netistä?Joskus oli mulla mutta nyt ei löydy mistään.
     
  6. aesvi

    aesvi Gearhead

  7. toony69

    toony69 1st gear

    Mitä eroa pmd resistorilla 5 ja 9 on?
    Dorman löytyy varalle mut ei resistoria, ja ennen lämpimiä kelejä on dorman vaihdettava paikalleen.
    Ja mistä muualta ku ebaystä resistoreita ostaa?
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    9 antaa täyskaasulla noin 2 kuutiomillimetriä enemmän soppaa koneeseen kuin 5. naurettava ero siis jos ajatellaan että vakio syötöt on siinä 65mm paikkeilla ja mun "kevyempi" softaversio antaa 80mm...
    Mulla on kyllä uusia resistoreja hyllyssä.
     
  9. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Vanista kannet levällään kun tiiviste petti. Halkeamia etsitty ja löydetty. Kysymys kuuluu, kuinka haitallinen on halkeama esikammiossa, kun se suuntautuu liekkirenkaaseen. Kannet on muuten ehjät, mutta jokaisessa etukammiossa on halkeamat, ja yhdessä erityisen huonoon suuntaan. Matkaa renkaaseen on vielä, halkeama yltää suunnilleen puoleen väliin aukon reunasta liekkirenkaaseen.

    Koneella ajettu 272tkm.
     
  10. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Em. moottori menossa kasaan päin. Seuraava kysymys koskee suutinputkien/suuttimien ilmaamista. Onko tuossa mitään normaalista poikkeavaa vai konetta startaten kunnes ruikkii lientä suuttimen mutterin välistä? Mahtuuko homman tekemään ahdin paikallaan, jotta sais samoin tein sitten käyntiinkin? Kaveri purki tuohon asti itse, niin en nähny mosaa purkamattomana.

    Muutoin täytyy todeta, että ahdasta on, mutta ei likikään niin paha kuin ennakolta luulisi. Moottorihan on yllättävän takana tulipeltiin nähden.
     
  11. aesvi

    aesvi Gearhead

    Siinä öljyntäyttöpulken lähettyvillä on ilmausventtiili (=rengasventtiili). Jos laittaa virran päälle, niin siirtopumppu käy aikansa, jolloin voi ilmata. Kyllä se siitä sitten on startannut eikä ole suutinputkista tarvinnut välttämättä availla.

    Moottorin ohjain käyttää sitä siirtopumppua , kun moottorti ei käy ja öljynpainekytkin moottorin käydessä. Jossain on kirjoiteltu, että tuon öljynpainekytkimen kärjet 'palavat' aikaa myöten ja suositellaan siihen relettä. Omaani laitoin releen ja erillisen kytkimen ilmausventtiilin viereen,jolla voi käyttää pumppua ilmausta varten - tosin harvoin tuota tarvii :)
     
  12. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Joo, tuon verta on ilmailtu. Tuossa vanissa on akun +-navan kieppeillä punainen johto ja liitin, johon virtaa antamalla siirtopumppu raksuttelee niin kauan kuin tarvetta on. Kone alkaa rempan jäljiltä olemaan nipussa. Suutinputket on nyt suuttimen päästä löysällä, joten varmaan ilmaillaan konetta pyörittämällä. Saapahan vähän öljyä kiertoon samalla ennen kuin käynnistää.
     
  13. äs-pee

    äs-pee 3rd gear

    Onkos kellään tullu vastaa, että vanissa ois putki(kat+vaimennin)menny niin tukkoon, ettei käy enää kunnolla ja puskee savuja sieltä liitosten välistä pihalle ennen ahdinta??? tuli hommattua yks vani mistä myyjä epäili ahtimen hajonneen, mut pakopuolen aukastua siinä ei näkyny/tuntunu vaurioita.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kaippa sen niinkin tukkoon voi saada...

    Yksi Suburbani tuli ainakaan "korjattua" katin lävistämisellä, oireina piiitkä startti ja huono kulku. Parani huomattavasti kun löi ensiavuksi rautakangen katista läpi, vetojakin oli ihan eri tavalla. Kyseinen auto oli lastutettu orggisputken ollessaan paikallaan mikä varmasti lisäsi tukkoisuutta.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Oli kyllä duramax vani, mutta toissatalvena tuli vastaan tapaus joka oli niin tukossa että sammu sen takia
     
  16. äs-pee

    äs-pee 3rd gear

    Noo kohta laikka soimaan ja kattoo kui käy! Auto on -98 ja ajetty 265tkm. Hyväl säkäl tukos vaa, tai sit jotain isompaa rikki...
     
  17. äs-pee

    äs-pee 3rd gear

    No oli se tukossa. Mut jotain muutakin on rikki. Käyä löpsöttää hassusti ja vähä niiku raakaa löpöö tunkis pipestä ulos. Ja savun määrä valtava!!!, Liekkö keinua poikki, tönärii vääränä,vuotavaa/rikkinäistä suutinta tms. Pitää ruveta koppia aukasemaa, kun inspiraatio iskee:)
     
  18. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

    Mahtaakohan Suomessa olla paljonkin näitä 96->korimallin Expressejä/Cargoja...eli joko tuollaisia linkin mukaisia ikkunallisia extended-mallisia
    http://www.governmentauctions.org/uploa ... 798668.jpg

    tai täysikkunallisia lyhyitä tai "jatkettuja" ikkunattomia cargoja?
     
  19. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Umpimallinen Cargo löytyy pitkällä akselivälillä.
     
  20. äs-pee

    äs-pee 3rd gear

    Noniin. Kaikki oli venttiilikoneistossa ehjää. 8 röörin suutin oli sitte antautunu ja jääny vuotamaan ihan kunnolla. eipä se paljon muuta tarvia...
     

Kerro tästä muillekin!