Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Kyllä juu, yks kappale mäntää sulanut ylimpään männänrenkaaseen asti, yksi venttiili pikkusen solmussa. Lohko menee hoonaamalla eli pikku homma! Vittumaisin työ öljypohjan irroitus.. Ja tietenkin ahtimen pakosiipi oli saanu osumaa. Nyt pitäs miettiä kasaanpäin mennessä et sorvataanko männät, vai keraaminen pinnoitus männänlakeen. Mites pakopuolen kanavat, pitäisikö portat? Onko kokemuksia? Imusarja tekisi mieli tehdä uusiksi, mutta aika kovan työn takana..
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

  4. Ck

    Ck Gearhead

    Kai sen moottorin ny pois nostit? ei se tossa vaiheessa mikään kovin iso homma oo. Keulan tietysti joutuu purkaan mutta sekin on aika nopee homma. Öljypohjan saa paikallaan ollessaankin pois kun irrottaa viskon, moottorin kannattimet auki, pakoputki irti ja nostaa ylöspäin etukorvakkeesta. Mahtuu just tulemaan.
     
  5. SuperR

    SuperR 2nd gear

    ' Näin meinattiin koettaa tota öljypohjan irroitusta

    Kyllä se vielä konehuoneessa lepää, 8 tuumaa korotuksia ja isot pyörät niin mikäs siinä on alla tuunatessa! :lol:
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Eikös se öljypohja oo aika helppo irrottaa sitten kun on ottanu sen koneen pois. Vai meinasitko kasata konehuoneeseen jonkun työstökeskuksen ja hoonata siellä :D
     
  7. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear


    Tekases projektitopick tonne fatalle tästä.
     
  8. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Hoonataan, ei porata :D Eli ihan vakio porauksella mennään jatkossakin, jäljet siis ihan pienet naarmut.
     
  9. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Tekases projektitopick tonne fatalle tästä.[/quote]

    Näin se oli tarkotus jossainvaiheessa tehdäkkin, oikeinkirjoitus ja tarinankerronnalliset lahjat vaan sitäluokkaa et pitää varmaan emäntä lahjoa sihteeriks...
     
  10. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Jos jollain on kavana tiedossa jonka kautta saa bossin suuttimille purku/varaosakuvat ja numerot niin vois lähtestyä yv.llä. Tänään olis tarkotus yks noista suuttimista purkaa ja katsoa että mitä ihmeellistä noissa oikeasti on että niin varotellaan tekemästä itse! Tosin voi olla et ei niistä enää kalua saa kun kotona purkaa, mut meksikon mies lupas myydä uusia bossilaisia hintaan 330taalaa kappale, ja vanhat saa pitää itellään niin pitäähän se harjotella. Jos onnistuu niin sitten voidaan yhdessä nauraa ja arpoa et montako mukia suli :lol:
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Eiköhän sen suuttimen purettua saa ja kasattuakin, mutta jos 12venttiilisen mekaanisessa suuttimessa reiät on jotain 0,2-0,4mm? niin kuinka pienet ne on common rail suuttimessa? Jos siellä on 5-8reikää ja sitten pitäis tietää sumuttaako se suutin 300-1500bar välillä oikeassa kulmassa/oikean määrän niin en yhtään ihmettele että varotellaan sitä itse korjaamista, kannattaa tietysti kokeilla. :)

    Taitaa olla aika turha hoonata sitä millään porakonehoonilla, yleensä tulee hiukan huonompi kuin alkutilanne. Jos ei sitä hoonausta tee oikein työstökoneella oikeassa kulmassa ehkä parempi vaan jos pyyhkäisee hienolla paperilla naarmut sileäks ja pistää uudet rojut sisään.


    Olisko tällänen hyvä?
    http://m.brushresearch.com/product-flexhone-tool.php
     
  12. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    En noista Cumminsin CR-suuttimista tiedä, mutta esimerkiksi Scanian XPI-suuttimessa (käyttöpaine jopa 3000 baria) on noin puolet hiuksen halkaisijaa oleva lasikuula yhdessä kanavassa. Ei niitä merkkiliikkeissä korjata, vanha pakettiin ja valmistajalle. Laboratorio-olosuhteet pitää olla ku noita alkaa korjata, alipaineistettu kaappi ja sillee ;)
     
  13. HarriKontio

    HarriKontio 1st gear

    Terve
    Onko kenelläkään Tampereella CR-koneen 4-suuttimeen uutta putkea ?
    Oma laite levis työmaan pihaan ja en ainakaan vielä saanut uutta tilalle.

    Kokeilen huomenna vielä virka-aikaan Tammerdieselistä kysellä. Muutkin vinkit on tervetulleita.

    Harri
    0405183775
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei kun ylipainestettu että pöly pysyy ulkona!!
     
  15. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Aivan! Tulipa taas klassinen aivopieru :oops:
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    Taitas tossa SuperR tilanteessa olla vaihteiston pois otto enään se kovin työ. Ite jätin senki liinoilla lillumaan paikoilleen mutta koneen takasin laitto oli sellaista tyyräämistä että en suosittele. Kennot saa aika kivasti käänneltyä sivuun että ei tartte välttämättä liemiä vaihtaa. Olishan kone makee kasata pukissa. Olikohan muuten torafors vai mistähän ostin sellasen vähä järeemmän pukin.
     
  17. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla ois SupeR: lle passeli single turbo toho projektiin ;)
    Sen sais ramisti asevelihintaan.

    HX50 #16 pesällä 60/72 siivillä, mukaan sovite G3 laipalle ja tiivisteet.
    Kompurasiivessä pieni jälki, turbo paja testas ja ei vaikuta toimintaan.
    Ei rokannu omassa 12v manuaalissa omaan makuun tarpeeksi alhaalta ja pakopesä jumppaan en viiti alkaa...
    Testi pätkä:
    https://www.youtube.com/watch?v=VlNTa19bQdo
     
  18. HarriKontio

    HarriKontio 1st gear

    Machineryltä tilattu uusi putki ja rikkinäinen juotettu, jotta saa auton ajettua kotiin.

    Täytyy tehdä vanhasta putkesta tulppa mukaan vastaisuuden varalle.
     
  19. Nitrosmurf

    Nitrosmurf 3rd gear

    Onko porukka tilannut osia CPP;ltä eli cummins performance parts?
    Ihmettelen vain kun pelkän pienen kirjekuoren verran osia niin rahti ym. käsittelykulut heti minimissään 200 dollaria?, eihän siinä ole mitään järkeä jos itse osien arvo on jotain tyyliin 70 dollaria.
    Kumma juttu koska mielestäni vielä muutama vuosi takaperin oli rahti ym. ihan järkevän hintaisia vaikka suoraan jostain verkkokaupasta tilasi osia eikä vain ebaystä...
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Uusi on erilaisella kiinnikkeellä eikä enää murru. Tietysti on siellä vielä 5 muuta mutta nelonen on se heikoin.
     

Kerro tästä muillekin!