Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Alle 1980 vuosimallisen tarkkaa vuosimallia ei voi torissa ilmoittaa, ainoostaan 50-luku, 60-luku, 70-luku. Tori on muutenkin ärsyttävä kun jengi ei poista vanhentuneita ilmotuksia. Useasti soittanu ja vastattu "se myytiin jo puol vuotta sitte, sori en saanu ilmoa pois kun unohdin salasanan".
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toiset ilmotukset poistuu itsekseen kun tullut viesti että tori.fi ilmoituksesi vanhenee. Sais olla joka kategoriassa.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Sehän onkin palvelun vika jos myyjä on dorka?
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mutta voiko valtaosa kansasta olla dorkaa? Se selviää jälleen kerran tänä iltana.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huomenna.
     
  6. Fasse

    Fasse 1st gear

  7. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Huomenna ja kyllä se on edustajansa ansainnut :soosoo: suvaitseva puunhalaaja sukupuolineutraali niin läpimeno varmaa ei käy kateeksi kuin palkkapäivänä.
     
  8. JnZm

    JnZm Gearhead

  9. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Toyota Premium tason äänentoistolaitteet....
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ei fittu, joka pelti eri sävyssä ja 7000 tonnia.
    oikeesti toi on max tonnin auto...siisti, ei siin mitään mutta etuvetokorolla.
     
  11. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Vaikka tuo ko.Corollan korisarja onkin niistä kaikista kestävin (en siis tarkoita pelkkää koria)..vaan tuo e90 sarja yleensä (87-92) niin silti tuo 7000€ on kuitennii reippaasti yläkantissaan :-? ....Toki nätti yksilö kyseessä,joten tuota ei enää liikenteeseen missään tapauksessa kannata ostaa....Naftaliiniin nyt aluksi ainakin 20 vuodeksi,ja sit vasta esille....Näin minä tekisin,jos tuo olis minun...En edes myisi sitä/yrittäisikään myydä :odroll:
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

  13. JnZm

    JnZm Gearhead

    Luin joskus muistaakseni AutoBildin jostain klassikko-editionista minkä hintaisiksi tietyt autot todennäköisesti kehittyvät. Kansanautot ilman kummempia lisävarusteita taisivat olla 2000-3000 euroa virheettömässä kunnossa, erikoisemmat pikkusportit ja varustellut keskiluokan autot 3000-6000, edustusautot ja ikonistatuksen saaneet 6000- jopa 20000 ja rehelliset "thoroughbreed"-urheiluautot sekä muut kananhampaat sitten tapauskohtaisesti. Ei tuollainen arvio kovin kaukaa haettu ole ollut näin noita museoituja käyttiksiä seuranneena. Onnea Lahteen auton myynnille, sen 2000 euroa tuosta voisi vielä ehkä maksaakin jos ei olisi rundaria ja vähän varusteitakin.
     
  14. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    yhellä vanhemmalla nais immeisellä ois tollanen 87 corolla (tahi saattoi olla sitä aiempaa korimallia) ja ois 100% alkuperäinen, hitsaamaton, kolaroimaton jne. pienillä kilometreillä ja on siisti, ovissa ne alkuperäiset suojamuovitki paikoillaan, ruostesuojattu useaan kertaan. ynm.
    tästä vois sanoa että helpolla museoon, jos sellaista arvostaa?.

    täti hommannu nyt pariviikkoa sitten uudemman auton ja corilla ylimääräisenä, tuumaili että myisi tarjousten perusteella ja mielellään sellaiselle henkilölle joka mahdollisesti museoi sen, ei maksa 7tonnia mutta tuskin lähtee 7sadalla, jos kiinostus heräsi nakkaa vaikka privaviestiä ja jätä tarjous.
     
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei ole, mutta noitahan nyt näkyy liikenteessä aika usein...

    Jännä varustelu; kallein limited ja kuutoskoneella? Tuonti-auto? Yleensä suomi-autot on bensa-kasilla ja limitedejä, ovat uutena olleet "paremman väen biilejä", niin kuutoskoneisia ei niin usein näe...

    Meillä on käyttöpelinä kuutos-takaveto tommonen, vm. 2002.
    Oleellisia juttuja tommosista: bensaa vie oikeesti aika paljon, vuosimallissa kannattaa olla tarkkana, vuotuinen käyttövero pompsahtaa vm. 2002 kohdalla ikävästi... Vakuutukset melko kalliit.
    Teknisesti? Etujarruissa "jatkuvaa" huolto tarvetta ja kuulemma nelivetoisissa kului joku nivel tjsp etuakselilta. Eli oikeesti tekniikalta sairaan hyviä, noin niinkuin teini-ikäisiksi maastureiksi. Ainiin, ja joku saastelaite ryppyili...

    Mitä hyvää? Törkeen kiva auto ajaa! Kääntyy pienessä tilassa nelivetosenakin, maantiellä mukava, huonommalla tiellä mahtava, reilut sisätilat ja penkillä istuu pitkään. Parasta talvessa, jos multa kysytään. Hyvät sterkat vakiona. Nuo turtlesin nahkajakkarat vähän särkee silmää, mut maku-asia...

    Ja jos ostat tuommoisen, niin nimim./yrittäjä Jamant pelastaa.
     
  16. 63S88

    63S88 Gearhead

    Ei kai se oikeasti noin kova pyynti ollut?? :lol: :lol:
     
  17. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    Mulla oli kolmisen vuotta sitten vaihdossa tullut VW Golf 1.6 -90 jolla oli oikeasti ajettu vaan se 82 tkm huoltokirja alusta asti ja jakohihna vaihdettu vain kerran(!) -99 ja 60 tkm, tuli vaihdossa olin että jee, tästähän ottaa hyvät rahat, euroopan vähiten ajettu golf jne.. Ei siitä kyllä saanut kun 1300 €. Ei ne loppupeleissä tollaset ns. normi euro/japsi kasari/ysäripelit oo juuri minkään arvosia käytännössä vieläkään, vaikka niissä olis tosi vähän kilometrejä.

    hymähdin tolle Corollalle
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    yhdyn?? hymähtelyyn :D
     
  19. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Samanlainen kokemus minulla. Kohteena kuolinpesältä tullut Nissan Cherry 1986. En edes olettanut saavani autosta paljoakaan, mutta pari kuukautta autoa myytyäni alkoi hieman jurppia. Lopulta pääsin siitä eroon hinnalla 600 euroa. Silloinkin joutui esittelemään usealle ostajalle autoa turhaan. Auto ei mm. kelvannut eräälle ostajalle siksi, ettei siinä ollut ohjaustehostinta (monessako -86 Cherryssä on ohjaustehostin???). Toinen ostaja hylkäsi auton, koska siinä ei ollut radiota. No ei ollut, kun sitä ei uutenakaan autoon ollut asennettu. Eli kyse oli siis 600 euron autosta jonka kuntoluokka oli melkolailla uutta vastaava. Ei ihme että joskus on helpointa soittaa Stenalle, jolta saa autosta satasen, eikä mitään kitinöitä tarvitse kuunnella. Samalla ei menetä kallista työaikaa, kun ei autoa tarvitse esitellä joutilaille.
     
  20. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Taitaa olla ainoa keino saada noista se 1-2 tonnia, museorekisteröinti. Tuon Corollan kohdalla sekään ei vielä onnistu. Eikä sekään summa helposti taskuun tule. Muutenhan tuollaisista puhutaan satasista, jollei kympeistä kun kunto rapistunut.
     

Kerro tästä muillekin!