Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Pari viikkoo meni että ei ongelmia. Yks aamu vika oli päällä mut lähti käyntiin hetken päästä. Melkein työpaikalle pääsin ku lennosta sammu. Rullaamalla pihaan. Hetken päästä lähti käyntiin. Iltapäivalla puoltuntii tyhjäkäyntii ja sit taas sammu.
    Moottorin takaosassa heiluttelin piuhoja virrat päällä niin polttoainepumpun rele naksui ja sirisi. Yht äkkiä vika taas hävis ja toimi niinkuin piti.
    Mut öljynpainemittari sekos. Käynnissä oli ihan tapissaan mittari. Virrat päällä saattoi olla taydet paineet välillä. Mut käynnissä hyppäs taas ihan tappiin.
    Mitä piuhoja pitäis olla öp:n anturissa. Tällä hetkellä kolme johtoo ja yhteen tulee virrat aina. Myös sammuksissa. Mistä johdosta lukee öp:n paineet?

    Tänään releistin siirtopumpun. Pumppaa kun laittaa virrat päälle. Hetken käynnissä ja sammui taas. Mut lähti heti käyntiin. Öp anturi elää omaa elämää välil toimii ja välil ihan tapissa kokoajan viisari.

    Mitkä anturit vaikuttaa auton käyntiin. Sammuttaako joku anturi auton tarpeen tullen?

    Alkaa v-käyrä nousemaan aika rankasti tuon kanssa.

    löytyykös mistä kytkentä kaavioo?
    Vaikuttaako fsd tilttaaminen hehkuun?
    Mikä on normaali lämpötila fsd:lle ku siirretty jatkojohdon kanssa syrjään ja siili viel viilentämässä. Puoltuntii tyhjäkäyntii ja sormia polttelee siili.

    Entäs optisen anturin vaikutus auton toimintaan?
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Mitkähän mahtais olla todennäköisimmät ongelma kohdat kun vuotaa sekä öljyä että jäähdytinnestettä jostain kohtaa repsikan puolelta?
     
  3. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Kansi pahvi tai lohko halki.
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Älä perkele pelottele... :D
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    No jos halvemmasta päästä lähetään niin turbon paluuletku ja lämppärin letkun liitokset/haarat..
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    paljonko mahtaa mennä suunnilleen kylmäainetta -93 pikapin järjestelmään?
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Turbon paluu on ainakin märkä ja ton huohotin purkin kumi on löysä...
     
  8. Leevi89

    Leevi89 1st gear

    Sellainen kyssäri tuli mieleen kun olen miettiny että hommaisin amerikanauton mielessä käynyt suburban kun olen 215+ cm pitkä mies ja aluksi kävi mielessä että ostaisin chevrolet/oldsmobile farmari capricen mutta nyt enemmän suburbania oon harkinnu 6.5L turbo diesel koneella ja olen katsonu muutamia kevyt kuormaautoksi rekisteröityä
    tässä muutama kysymys:

    1. Miten suburbaniin löytyy osia mietin että onko paljonkin eroa onko GMC vai Chevy suburban

    2. Sopiiko GMC :n ja Chevyn suburbanien osat yhteen jos on samaa vuosimallia?

    3. Onko suburbani automalli minkalainen tekniikaltaa? onko paljon ns. tyyppivikoja toki kuluvia osia on jokaisessa autossa. :)

    4. Paljonko on suurinpiirtein kulutus tälläisellä turbo diesel 6,5 L koneella autolla?

    5. Minkälaisia kuluja on verotuksen osalta kevyt kuormaauto suburbanilla käsittääksni ei ole kovin kalliit verot?

    6. Onko kukaan täällä käyttänyt autoaan jenkkiauto korjaamolla paljonko tulee suuripiirtein kustannuksia?

    Kiitokset jo etukäteen!
     
  9. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear

    Mikä erottaa kun noissa C/K1500 kahta kokonaismassaa 2540kg ja 2770kg yleensä ottees mutta millä perusteilla?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    1:löytyy hyvin
    2:hyvin pitkälti käy
    3:tekniikka ok,tyyppivikoja esim etunavat nelikossa,fsd boxi,jos ei oo siirretty,öljynlauhduttimen letkut saattaa vuotaa,ym pikkuista
    4:toiset ajelee 12pintaan ja siitä tonne 18ltr/100km
    5:verot vuodessa alle 90e
    6:En oo käyttänyt.

    Ja nää on oikeesti helvetin mukavia autoja! :)

    Ja jos ei osto auto ei ole vielä kojotettu niin kiireesti kannattaa ohjelmoida,muuttuu auton luonne paljon ja toi kulutuskin tippuu ja tehoja tulee lisää.sitten siirtopumppua,putkisto,vaparia ja ja ja..
     
  11. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear

    3. Jämäkkää tekoa ovat. Nelikoissa tosiaan navat/vetarit kuluvia. Dieselissä dampperi ja öljynlauhdutinletkut syytä tsekata. Hehkut tietty ja akut talvella oltava tikissä. Osta -93 vanhanliiton pumpulla niin ei tartte noista sähköbokseista ja hässäköistä huolia. Sähköinen loota noissa tuppaa oleen, että siellä kans jotain kulutusosia antureita yms.

    4. Kaupungissa varmaan sen 19 litraa sadalla. Tuossa taannoin meni 16,5 matka-ajossa. Sitäkin pienemmällä varmaan pääsee jos ei aja 70+ mailia kokoaikaa.

    5. Vakuutusmaksu voi silti yllättää versus pakuiks rekisteröityihin...
     
  12. barracud

    barracud 3rd gear

    Olen ostamassa pakkivikaista -95 6.5td Suburbania.

    Pakki oli hävinnyt ilman mitään dramatiikkaa tai kolahduksia. Laatikkoa purettu altapäin ja kuulema todettu solenoidin olevan ehjä?!. Jäänyt sit seisomaan pariksi vuodeksi. Tämä enempää ei ole tietoa, kun auto ei ole vielä omassa pihassa. Onko tässä nyt sit 4l80e?

    Löytyisikö täältä kautta ehjää laatikkoa tai asiallista korjaajaa irtolaatikolle?

    Ps, onko tuttu auto, viininpunainen rek. JVS-1?
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä ostin joku aika sit kans pakki vikasen -94 suben ja viaks paljastui että oli pakin servomäntä kolmessa osassa. Taitaa olla kaikissa 9koppasissa suburbaneissa toi 4L80e laatikko, luulen näin mutta varma en ole. Korjaamisesta kannattaa kysellä kojolta tai sit nobull oy Juho Könkkölä.
     
  14. lt50

    lt50 2nd gear

    Olen jonnin aikaa ihmetellyt Subun täristystä alkaen 70 nopeudesta ylöspäin. Tarkastanut vanteet, herkistänyt jarrut ja katsonut ristikot. Niiltä osin kaikki kunnossa. Vika tuntui pahenevan vähitellen ja kun viimeeksi auton alla ryömin, niin etukardaanin "pitkittäisnivel" siis se telekooppipala on on kiitettävän väljä, useamman millin suuntaansa (ylös/alas), ihme jos täristää (juu olen rasvannut). Kysymys kuuluukin, voiko autolla ajaa ilman etukardaania, nelikkohan tuo ei silloin ole, mutta muuten, eihän tuo etukardaani ole jakikseen kytkettynä takavedolla, ei ainakaan -94:ssa?
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Eihän sen etu jurtaanin pitäis kai mitään täristää jos takavedolla ajaa kun ei edes pyöri mukana?
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mulla on klappia varmaan 10-15mm eikä se täristäny 80km/h vauhdissa kun joskus unohtunu napalukot kiinni. Ja eihän se tosiaan edes pyöri takavedolla ja napalukot auki. Mutta voi kyllä ajaa ilman etukardaania. Oletko kokeillu pyöriikö etukardaani käsin, takaveto päällä?
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Onks noissa jonkinlaiset napalukotkin??
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Nyt menee uudemmat ja vanhemmat sekaisin, ei "uudemmissa" Suburbaneissa/pick-upeissa ole napalukkoja.

    Catrikin autossa on, ja siinähän on vielä oikea etuakselikin eikä mikään risukeula :rotfl:
     
  19. lt50

    lt50 2nd gear

    Jos mulla on takaveto päällä, niin etukardaani ei pyöri vapaasti, piti vielä ryömiä varoiksi auton alle ja tarkistaa. Sentin suuntaansa se pyörii, sitten jompikumpi, etuperä / jakis ottaa kiinni. Allekirjoittaneella on jostain jäänyt mielikuva, että vasen pyörä olisi koko ajan etuperän kautta kiinni kardaanissa. Saa korjata, voi olla, että olen väärässä.
    Napalukkoa itsellä ei ainakaan ole, vaan vetarit on navoissa kiinni.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllähän se etujortaani on kytköksissä vasemman etupyörän kanssa, mutta jos ei etuperässä ole lukkoa(tai tasauspyörästö leikannu kiinni..) niin pyörii silti vapaasti.
     

Kerro tästä muillekin!