Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    Erinomaista, kiitos!

    Tosiaan, jostain syystä ei mene VISA-maksu läpi http://www.vininspect.com - saitilla jossa mukamas pari kuvaa, en osaa sanoa että missä menee pieleen.
    VISA-laskujen pitäisi olla nimittäin totaalisen kunnossa eli maksettuina! :lol:
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyl see uimisen teema on aika pirulinen asia. Monesti vakuutuksen menee vaik ei olis kun vaan pyörat kastunu, kun on olnu tulvaaluella see riittä saamaks sellaisen "titlen". Ja riippu viella ooks se merivesi vai joku jokivesi. Mut siit pitais saa selvä. Siinnä autossa on aika paljon kaikennäköisiä protsessorin pohjisiä ohjausyksiköitä. Ja ne ei oo mitä halpoja jos joutu vaihtama. Ja toisen palaaminen todennäköisest vahinkoita seuraava järjestelmas oleva. Ja osas niist on oma ohjelmointi ja uuden hommaminen tarkoita myös koko järjestelman ohjelman uusinta eli sovitelun. Ja see loputon pistokeiten hapertuminen siinnä ja siellä. Jos tietas että see ois vaan ns astilautojen saaka olnu, ois ehhkä toivoa ja se selitais jotenkiin vaihteston remontiin. Sisusta ei sanoo mitä , sen pystyy siirtämän toisest autost. Mut oviverhoilun takaa(on helposti irrotetavissa) ovessa vois jo nähda jotain tai sivuverhoilun takaa. Akselien öljyvaihto voi paljast kans jotain. Emulsiojäänteitä tai suora vesipisaroita. Kriitinen taso alkaa siit penkien korkeutest, siit alkaa tul vastaa kaikennäköist elintärkeetä yksikköä sun muuta. Kuskin penkissäkin(sen alla) on sellainen ohjausyksikkö mika muista esisäädöt ja ohjaa penkin toiminta ja jos see ei suostu toimia.... Peruutusvalot ei oo prosen ohjattua, mut kylläkin saa käskyn vaihdeston pääst. Noh pahaa lähtee neuvoma. Ite pistaisin kaupan ainaakin siks aika toppin kun asiast saa tarkennusta. Koska kysessä mahdollisest vakava(kallis) asia.
     
  3. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    Hyvä, kiitoksia tiedoista!
    Pitää huomenissa soittaa sinne pajalle ja jutustella noistakin huomioista, kun vaihtelevat perien öljyjä.
    Kuulemma korjaamolla ei ole auton myyjään kuin asiakassuhde mutta no, mistäs näistä tietää että mitä sopivat meille kertovansa.
    Myyjä sanoi että ajelkaa autolla joku viikko ja päättäkää sitten, siinä ajassahan noita ovipahveja kerkeis repostelemaankin.
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Perusteelinnen testi voortin diilerinkonella kertoo kans varma jotaakin. Eurovoortin kone pääse kans järjestelman ja jos on asialinnen elektronikko. Osa tehda sen testin ja lukee myös tulokset. Minka muun konen päähen on ihan turha men aika ja raha kulutama, eivat pääse oikein voortin aivoin käsiks.
     
  5. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Missähänpäin Suomea sellaiseen diilerintesteriin pääsisi, olisko tietoa?
    Kuopiossa toimiva Rinta-Joupin Ford-huolto ainakin näytti punaista valoa, eivät koske USA-Fordeihin.

    Vai otanko luurin käteen ja alan kylmästi soittelemaan Ford-korjaamoita läpi että käviskö? :)
     
  6. j-noja

    j-noja 1st gear

    Mukavaa pulinaa voorumilla. Itse tämänkin "sähköpalon" jälkeen olen sitä mieltä, että sähköviassa piilee aina kalliin projektin eväät.

    Asiat menivät aika mukavasti 100 pinniä saapui ja 2 niistä sitten meni käyttöön loppujen lopuksi. Pahin homma oli tietenkin se, että sai puhdistettua FICM boxin liittimet.

    Ensimmäiselle yrityksellä liittimet korjattua auto ei meinannut käynnistyä. Köhähti startatessa, lähes kävi. Tottakai iski paniikki, että jotain on palanut. FICM boxi auki ja kaikki näytti perin ehjältä, lähes uuden veroiselta. Siitä sitten vaan messinkiharja, 400 santapaperi ja pitkät hermot ja pinnien ja liittimien kiillotushommiin. Tunnin hinkkaamisen jälkeen sitten uusi yritys. Voila. Sehän se, ei ollut rikki mikään ohjauslaatikoista.Hymy palasi huulille.

    Siinä kohtaa kun pinnit oli vielä likaiset, vaikka näyttivät jo puhtailta, ei mikään SCT eikä Edge Insight näyttänyt mitään vikakoodia. Olisi iskenyt sormi suuhun ja setelit rullannut taas muiden taskuun, jos tuo lisä puhdistus tarve ei olisi ollut vian syynä. Se oli ainoa mitä pystyin pienessä mielessä arvailemaan.

    Näin ollen painota noiden sähkövikojen olevan erityisen viheliäisiä uusissa autoissa. Nyt kun powerstroke fiilistely on laantunut ja haaveilen taas uusista autoista niin taidan kääntyä edullisemman ja vanhemman rassin suuntaan. Usein autonvaihto kestää kuitenkin 5 vuotta niin ei se tuosta ihan heti katoa.

    Tilailin juuri tuon Blue Spring kitin, kun ei ole tietoa onko sitä vaihdettu.

    Blue spring suomeen tuotuna 60€ Internationalin OEM. Ja ilmeisen helppo vaihtaa Youtuben ohjeilla. Oliko jotain mitä pitää erityisesti tarkastaa, kun tuota jousta vaihtaa?

    -j-noja
     
  7. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Blue spring on helppo vaihtaa, ja kun otat vanhan jousen pois, vertaat sitä uuteen. Jos vanha on alkuperäinen on se n.5mm lyhyempi kuin uusi sininen.
     
  8. j-noja

    j-noja 1st gear

    Pistelenpä vielä tähän.

    Mitä akkuja autoissanne on. Juuri tarkastin auton starttaus jännitteen ja huitelee tuolla 10V väärällä puolella. Raakoja lukemia nuokin. Taitaa mennä pikapikaa akut vaihtoon. Tämä varmasti on syy alkaneeseen huonoon käynnistyvyyteen. Tälläkin huhujen mukaan saa auton rikki pitkittyessään.

    Mihin olette olleet tyytyväisiä ja mitkä sopivat helposti tuonne konetilaan?

    Nyt on 2xkeltakantinen optima 55Ah. Ilmeisesti 5 vuotta oli niille liikaa. Vaikka lataa Cetekillä niin ei muutu kummoisemmaksi.

    j-noja

    EDIT: Latausjännite mielestäni ihan ok 13,6-14,0. Toki tuo saisi olla Optimalle hieman suurempikin.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kai otit koko sarjan, kun siinna on muitaakin kuluvia osia. Ei oo paha homma. Muist kuiteenkin pist joku rätti sinne alle, jos jotain pääse putoma, ei mee hukka.
    Jos sinne Rinta-Juopin tiskille meet, sit hylkäävat kyllä. Noh MVA huolto on siinnä nurkilla. Koitan katto ooks mulla sen RJ elektronikon nr tallessa.
     
  10. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Soitin aamulla sinne Usatrucksiin Ruskoon missä auto on ja sanoivat että heidän testereillä kuulemma saadaan selville mikäli sähköpuolella on jotain hämminkiä.
    Vähän siinä yskähti mutta lisättyään että autossa on oma vikadiagnostiikka, jatkoi, että kyllä saadaan pulmat selville.

    Samaa sanoi Savonlinnan MVA-Huolto, heidän värkeillään kuulemma onnistuu myös, hyllystä löytyy yleisimmät osat.
    Ja ovat Fordit PSD 6.0:lla tuttuja, kuulemma jatkuvasti niitä on huollossa.
    Mitenkähän tuo pitäisi ymmärtää? :D
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    En tuntee ton Ruskolaisen firman kalustoa, jos ne niin väitävät, kai ne sit tietävät mita puhuvat. Moni on yritäny testat sitä voorti Boschilaisel,on see komia iso kone ja varmast hyvää ja kyl see jotain esitele, mut valitetavasti see oikea sieluelämä jää niilt testerilt näkymättä. Auto Enginuity testeri on ehkkä diilerin koneen jälkeen seuraava mika pystyy sen hengen avaama jos siinnä on see Ford Family pack instaloitu ja varustetu oma koodi sisältavaan OBD pistoken kans. No toi MVA huolto on ehkkä yksi niistä siellä nurkila olevista firmoist kuka oikeesti osaavat tehdä voortile jotain ja niillää jotain osiakin hyllys valmina. Katso YV
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Helppo nakki vaihtaa, kun katsoo juutuubista videon. ;)

    Mulla oli kanssa kiesissä käynnistysongelmia kun oli vanhat jenkkiakut.
    Vaihdoin sinne niin isot kuin lootaan pohjasta mahtui. Nyt lähtee käyntiin hienosti, oli keli kuin keli. Amppeereja en nyt tähän hätään muista. Kuvissa näyttäis olevan Bosch S4 malliset.

    Jos tuossa katiskassa mitä tonto75 on hankkimassa on uusittu lattiaverhoilu, niin todennäköisesti se on kastunut vähintään siltä tasolta.

    Just huomasin että oma autokin on ollut pajalla jo 3 kuukautta. :(
     
  13. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    On tosiaan mahdollista että se verhoilu on uusittu koska se on niin siistissä kunnossa. Se on oma päätelmäni, ei ole faktatietoa so far.
    Jäsen pimeroolis muun tiedollisen jelppaamisensa ohella aprikoi että ovien verhoilut irroittamalla ovien sisältä voisi löytyä merkkejä siitä, kuinka syvässä ollaan uitu.
    Samoin kuin että saadaan auto Fordin testerin päähän ja katsellaan että onko siellä hämminkiä tai tallentuneita jo ohimenneitä häiriöitä.

    Aika pitkä on subbella ollut rojekti, onko hajua milloin masiina taas kulkisi?
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Älä nyt, kohta on lehdet puissa ja tytöil hameet lyhentyny, kannata panostaa. Laitoin ite boschid kans, oisko olnu ne ns siniset. Kun niilt löytö kans ne ns väärä napojen asetus. Ja ampeerejä tuli yhteensä jokseekin 200 paikelle. Pyörähtä kyllä iloisest kelil kun kelil. Jos lataus on siinnä mitkä J-NOJA sanoi on OK sillä PCM pitaa huolen siitä, et ei lataus menee liialisuuksin. Ja kyllä se silla jo lataa kunnola. Jos aja joitakiin 5 min pätkiä ehkkä ei kerkiä sit viel mukaa.
     
  15. j-noja

    j-noja 1st gear

    Mielenkiintoista. Kävin akkukaupassa, jossa todettiin, ettei noissa akuissa ole mitään vikaa... kuormitustestit ja jännitteen mittaukset takana. Ilmeisesti maadoitus tänään checklistalla.

    Jos ei maadoituksessa ei ole vikaa, niin miten tuota polttoöljyn-syöttölinjaa voisi tarkastaa?

    j-noja

    Kaikkia ideoita otetaan vastaan.
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ehkä viikon päästä. En oo korjaamoa hoputtanut kun on noita muitakin kulkineita pihassa. Just puhdistin etumurikan kannen ja vetäsin uuden maalin päälle. Emäntä saa toimittaa sen töihin mennessä korjaamoukolle. Pitäs vissiin Lincoln ottaa vapuksi jo ajoon jos kelit on hyvät. Viime suvena kun sen maahantuontikatsastin, niin en ehtinyt edes kilpiä ruuvata kiinni, kun se ajettiin säilöön.

    Juu, siniset Boischit mullakin on. Katselin myös että navat tuli oikeinpäin. Taisin jostain nettiliikkeestä tilata, mutten nyt muista mistä. Oli sama paja mistä mä ne syylärilitkutkin ostin. Liekkö Fixus tuo liike. Näemmä niiden nettikauppa ei ole enää toiminnassa.
     
  17. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Käyttääkö kukaan dieselin seassa jotain voitelevaa ainetta?
    Usatrucksin jampan mukaan tekisi hyvää suuttimille.

    Onko kokemuksia?
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  19. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Hyvä tietää!
    Toisaalla tällä foorumilla joku liputti tällaisen puolesta:
    http://www.roadmachine.fi/redline/RL2.html
    Onko tuttu?

    Tänään sitten auto oletettavasti valmistuu pajalta öljyjenvaihtohuollosta, kesti näin kauan kun vasta nyt on paikalla jamppa joka tekee niitä PCM:n (??) softapäivityksiä.
    Lupasivat sitten osaltaan antaa kommentteja että onko tullut vastaan merkkejä vesileikeistä.
    Saapa nähdä. 8)

    Edit:
    RL-2 lisätty & pari tarkennusta myös.
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    V1ttu sentään. Korjaamoukon mukaan siinä akselissa. jonka hankin ei ole yhtään käyttökelpoista sisäosaa, kun se oli vettä täynnä ja ruosteessa. Eli, paskan ostin. Saihan siitä sentään kuoret käytettyä, mutta aika kova hinta pelkistä kuorista.
    Joutu huuhtelemaan sisustan useampaan kertaan ja sano että pitää jonkun aikaa ajell noilla öljyillä ja sit vaihtaa uudet, että saa kaikki paskat pois sieltä. Nyt on kuitenkin etuperä nipussa ja aurauskulmien säätöä vaille. Säädöt jää ens viikoille.
     

Kerro tästä muillekin!