Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Et sie sitä kompuraa jaksa pyörittää siitä kytkimestä pyörittämällä :)
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kylmää tää tuottaa kuivaimelle asti ihan huurteessa on pönttö,eli tuntus että tää on koko ajan päällä.Hyppylanka ei tehnyt mitään,juuri kävin kokeilemassa.Missäs rele sijaitsee.Katkaisijalle ainakin valo tulee.
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Eli kompura pyörii kytkin kytkeytyneenä ja kuivainkin on huurussa mutta sisälle ei tuu kylmää?

    Rele löytyy siitä kuskin puolelta konehuoneesta relelaatikosta.

    Tuo kyllä vähän vaikuttas jonkinlaiselle tukokselle. Siulla voi olla se kuivain männy tukkoon.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä se kylmääkin to sisälle,tosin tositestiin vasta pääsee kun ilmat lämpee.Kai ihan virtakynällä näkyy jos kokeilee siitä painekytkimen piuhasta?Nyt ei muistu mieleen oliko ne subessa merkityt ne mikä rele millekkin oli?
     
  5. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    On se merkattu.

    Sieltä kun hypytät virtaa niin homman pitäs pelata. Jos se toimii sitä kautta niin melko varmasti katkaisijapaneeli on sökö.

    Miullakin valo sytty paneelin mutta virtaa ei menny sen vertaa läpi että olis jaksanu kytkeä sen ilmastoinnin releen.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei ollut merkintöjä releestä.Neljä relettä kaikkiaan siellä oli eli kole normikokoista vierekkän konehuoneen puolelle päin ja yksi pienempi rele oli niitten alla.Virtaa tuli kuivaimen painekytkimelle,mutta kompuran persuksiin ei tullut eikä kytkimelle.kylmää tulee sisälle.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

  8. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Kokeile nappasta se irti ja kato mihin vaikuttaa. :)
     
  9. barracud

    barracud 3rd gear

    Ok, thänks. Huomenna oli tarkoitus koittaa tulille mutta taitaa mennä päivä pikappikaupoissa. Aika luopua helmiorvokista :cry:

    Eli tästä
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/sportside/7041239
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei vaikuttanut mitn ja releenkin vaihdoin.koodejakaan ei anna.Kompura vaan pyörii kun hullun mulukku mielettömän perseessä!
     
  11. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Taitaa olla se kompuran kytkin sökö jos se ei kerran irrota ollenkaan.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niinpä.Saakohan sitä mitenkään tutkittua?Samperi kun saa ajella tällaisena ilmana lämmöt täysillä että tarkenee!Ja miten mahtaa kestää kompura jatkuvaa päälläoloa?Onnhan tämä positiivinen vika,lähes kaikissa myynnissäkin olevissa on ilmoitus ilmastointi ei toimi! :D
     
  13. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Ehkä sitä vois hiukan varovasti koputella jollain kumivasaralla tai vastaavalla.

    Tuskin tuo jatkuva päällä olo sille kompuralle hyvää tekee.
     
  14. ssi

    ssi 2nd gear

    Onko heittää kierteitä liittimiin etupään jarruletkuille?
    Pomppasi piru katastuksessa ku oli murtuma..
     
  15. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Morjensta pöytään ja seuraava kysymys.

    1997 5.7 Vortec Subu sahuuttaa kylmänä käyntiin. Käyntilämpöisenä ei mitn. ongelmaa. Käy, kukkuu ja vetää kuten kuuluukin. Kulutus on normaalin rajoissa.

    Akku on uusi, punakantinen Optima, kuormitustesterin mukaan on OK-kunnossa. Bensapumppu on uusi. TPS on uusi. Polttoainesuodatin on uusi. Näiden osien vaihtamisen jälkeen tuo on pelannut ihan moitteetta kuukausitolkulla, mutta nyt yhtäkkiä alko taas olemaan käynnistyminen nihkeetä. :mad:

    Mikähän tuossa mahdollisesti paskoo nyt ? Ehdotuksia ?

    Mites nuo moottorin lämpöanturit, onko ECM:lle ja lämpömittarille omansa ? Termarikotelossa lienee yksi, mutta missä on toinen anturi ? Voisko ECM:n anturivika aiheuttaa mokoman sirkuksen ?
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    No niin,sain pelittämään alustavasti kompuran.Magneettikytkin oli aivan hihnapyörässä kiinni ja hiukka kuumentunut mutta prikalla sain shimmattua niin lähelle että toimii ainakin.Shimmejä etsiskelen elikkä oisko jollain nurkkiin jäänyt lojumaan?
     
  17. mikis80

    mikis80 3rd gear

    Shimmejä löytyy varmaankin Etrasta tai Toolssilta...
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei löytyny Kajaanista ollenkaan,kaikki kävin läpi,mutta nimimerkki sibe70 pelasti.
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Saako laturin jännitteensäädintä jostain perus varaosaliikeestä vai pitääkö maksaa johonki jenkkiliikkeeseen kiskurihintoja?
    En oo varma minkä mallin laturi mut tuon näkönen sisältä https://www.dropbox.com/s/5hiksux6o9f36 ... 1.jpg?dl=0
    Mikähän tuo konkan näkönen osa on? Rockautossa ei näy olevan listattuna sitä
     
  20. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Häiriönpoistoo varten on tuo konkka.

    Nippelit.fi möi ainakin joskus korjaussettejä noihin.
     

Kerro tästä muillekin!