Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. Turboloota

    Turboloota 1st gear

    Kuvissa näkyy vanteiden alkuperäinen kunto, siistimisvaihe ja lopputulos.
    Ei olisi järkeä vain maalata osa ja jättää sille tielleen.

    Suorat ovat, kaikki maalattuja.
    Kuvissa näkyvästi parissa on kanttarin osumaa, tiedä tuota miltä aikakaudelta.
    Keskiöitä ei ole, kuten kuvista näkee.
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kaksikosta juurikin Syclone on se joka on kiehtonut ja puhutellut minua, se uhkuu jo ulkonäöllään brutaalia voimaa ja uhmaa ollen silti pieni ja siro ollen lisäksi pikkari = "sport truck" 8)
    Typykkä taas ei ole totta puhuen minusta mitenkään kauhean onnistunut...SE alkuperäinen idea "sport truck" on jotenkin kadonnut ja tullut "möhkö"...ei mitenkään pahalla arvon Typykän omistajat :oops:

    GMC Sonoma GT kelpaisi myös oikein hyvin ja siihenhän Syclone juurikin perustuu.

    [​IMG]

    Sonomaan pikkulohko sopivilla palikoilla ja olisi aika herkku :p
     
  4. Turboloota

    Turboloota 1st gear

    Eikös olisi helmpompi vaihtoehto vain ostaa normaali S-10, kasin koneella.
    Säästyy aikaa, rahaa ja vaivaa.

    Mielestäni näissä vehkeissä nimenomaan se turbotekniikka on se, joka tekee näistä niin ikonisia ja mielenkiintoisia.
    Liikenteessä ajellessa oli muutenkin aina hauska katsella kuinka muut harrastajat ihmettelevät, että "miksi tuolta kuuluu ZUTUTUTUTUH!".

    https://youtu.be/CMXQYcYrne8
    Tähän tapaan :rotfl:
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En minäkään oikein jaksa ymmärtää näiden vehkeiden kasittamista, nopeita kasikoneisia on maailma täynnä jo muutenkin. Sy on kevyempänä luonnollisesti nopeampi, mutta itse tykkään että Ty on kokonaisuutena parempi, matkustajia mahtuu enemmän kyytiin ja saa tavaratkin katon alle. Samoin korin vääntöjäykkyys on parempi, mutta en osaa sanoa onko tuolla käytännön merkitystä kun en ole Syclonea koskaan päässyt ajamaan.

    Enkä pidä Typhoonia ainakaan huonomman näköisenä, mutta se johtuu ehkä osittain siitä että Syclonet on (lähes) kaikki mustia. Kattokaiteet ei kyllä tuohon oikein passaa, mutta on aika iso homma poistaa ne niin että tulisi hyvä. Mutta jos joskus tulee maalautettua niin...
     
  6. jusssi

    jusssi Gearhead

    Kyllä sillä kutosellaki kerkiää, niinku vaikka TÄMÄ maailman nopein ruotsalainen.
     
  7. jusssi

    jusssi Gearhead

    Onkos porukoilla minkälaisia softa-rauta yhdistelmiä sytyissä ja minkälaisilla on leimattu? Itellä ois tuohon turbotweakin chippi #60 suuttimille ja mietin että saakohan sillä leimapäästöjä vai laitanko vakiot aina leimalle ihan suosiolla...?
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eihän tässä ole Syclone:a kukaan ollut edes kasittamassa, kyse oli nimen omaan Sonoma GT:sta, eihän siinäkään ole turbon suhinoita...toisekseen en perusta juurikaan niistä turbon pihinöistä puhinoista.
    S-10:a ei tietääkseni ole myöskään tehty kasilla...joten vaikea ostaa sellainen kun sellaista ei edes ole.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miten helvetissä tolla voi olla noin "huono" 60jalkanen?
     
  10. jusssi

    jusssi Gearhead

    TÄSSÄ 8.76 vedossa 1.48 60pimppanen. Se on kait noiden turboshittien ominaisuus, että jos sitä löylyä on ylärekisterissä ni se herää vähä laiskasti.
     
  11. umpio

    umpio 3rd gear

    Mikäs luku tuossa reaktioajan kohdalla on? Ei kai se voi olla niinkuin sen luin, eli 3,8jotakin sekuntia? 0,38jotakin olisi järkeenkäyvempää?
     
  12. jusssi

    jusssi Gearhead

    Kylhän se keräili ahtoja jonkunaikaa tuossa lähdössä, ni siitä tuo huippureaktio.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    tulipas ostettua tänään JFV-69 typhooni talviajokiksi.. onkos auton historiasta mitään tietoa.. ihan asiallisesti pelaa näin ensi tuntumalta mitä nyt joitan pieniä juttuja mitä tuon ikäisiin kuuluukin.

    eikös se samanikäisen S-10:n tuulilasi käy noihin?
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minulle ei rekisterinumerot sano mitään, mutta enpä muutenkaan tunne tarkemmin muita yksilöitä kuin tuon omani. Kyllä luulisi tuulilasin käyvän, takuuta en anna.

    Pitäisikös tässä keksinnössä pultit olla metrisiä, tuumaisia vai suloisesti sekaisin? Kun on herännyt epäilys että ainakin osa olisi metrisiä.
     
  15. jusssi

    jusssi Gearhead

    Kyllähän näissäkin niitä mmiä ja tuumia tuon ajan GM:lle tyypillisesti sekaisin on.
     
  16. jusssi

    jusssi Gearhead

    Ja TUOLLAon tuo JFV-69 :wink:
     
  17. Turboloota

    Turboloota 1st gear

    Ja jälleen kerran huutoilmoittelen, että nuo orkkisvanteet joista mainitsin sivulla 18, voi hakea pois neljällä satkulla. Kellaritilalle kun olisi muutakin käyttöä kuin varastoida vanteita (tallilla ne taas on aina esteenä).
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Miettinyt että pitäisköhän tuota muuttaa E85:lle jossain vaiheessa (no ensin pitäsi saada se kasaan ja katsastettua ainakin). Mitäs kommentoi porukat tuosta: http://syty.net/forums/showthread.php?t=102047 Onko tosiaan plug'n'play vai vaatiiko jonkin sortin askartelua, erityisosaamista, erikoistyökaluja jne.? Kannattaako viedä "johonkin" säädettäväksi jos tuningpeukalo on keskellä kämmentä?

    Tarkoitus lähinnä että saisi polttoainekuluja alaspäin ja jos vauhti vähän lisääntyy (ilman että kestävyys heikkenee) samalla niin sehän on vain plussaa.

    Justiin tuli aarteita Rockautosta ja etujarrut on jo kasassa. Sisusta pesty, kattokaiteet maalattu ja parhaillaan käyn myllytyskoneen kanssa maalipintoja läpi. Ex-pressaa lainaten: Kyllä se siitä.

    Minulla on muuten ollut kuvauksen perusteella justiin samanlainen sivuääni kuin tuossa Studio57:n laitteessa ainakin 9 vuotta ja 21 000 km. On tehty Forte-putsaus, säädetty venttiilit, kokeiltu erilaisia öljyjä jne. ilman vaikutusta. Metallia ei ole suodattimessa. Seuraavaksi teen RVS-käsittelyn.

    Kuuluu tyhjäkäynnillä erityisesti kylmänä, heti kun kierroksia vähänkin nostaa niin lakkaa. Joten jos löydät joskus selityksen vaivaan, niin kiinnostaa.
     
  19. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jospa männät vähän ääntelee.
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    toi näyttäisolevan ihan tavallinen megasurquitin purkki mistä tuossa leuhottavat, johto sarjaan vissiin oma muutossarja typhooniin. joka pitäjäjästä löytyy vähintäänkin yksi mega velho.

     

Kerro tästä muillekin!