G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. pataatti

    pataatti Gearhead

    Mulla saa sisävalot päälle ku kiertää ajovalojen katkaisijan aivan vasempaan laitaan.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    juu bensapumppu tosiaan vuotaa öljyä, mutta nyt askartelin sähköjä turbiinilukolle niin kardaani alkoi vuotaa lootaöljyä, ei siis stefa vaan itte joke päästää läpi ja valuttaa eturistikkoa pitkin, aika lammikon teki kun oli keula pystyssä.

    PS: Solenoidikin juuttu heti välittömästi auki, en yllättynyt,
    meni "pitkään" parkkiin, en tiä koska seuraavan kerran on mahollisuus, läpimätää c-marsua huomenna alkaa elvyttämään ja joku iankaikkisen vanha nussisuuli saada leimattua.
     
  3. Tomsa

    Tomsa 1st gear

    Osaakos joku täällä sanoa chevy 229 v6 (1980) moottorin kiristysarvoja? onkos sama kuin 305? :D
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Tää vois olla mullakin. Nimittäin siinä katkaisijassa on selkee pykälä, kun vääntää vastapäivään. En vain huomannut mitata enää sen jälkeen niitä jännitteitä kun tuota pyörittelin.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    marsu löytyi tontilta mutta ei avaimia siihen ennenku myöhemmin ehtoopäivällä, nussisuulia ei näkynyt lainkaan,
    joten fiksasin joutessani solenoidin, kuula oli piukasti jurkelissa pesässään, mattopuukon kärjellä veistelin ohuen ohuet siivut pesästä pois, hyvin toimi kotomatkan,
    aabbaut parisattaa kierrosta lukko pudottaa satasen vauhdissa.

    Täytyypi laittaa alipainemittaria imusarjaan kines ja ajella nyt nappilukon kanssa muutama päivä ja koittaa haistella mitkä olis mukavat kuormitustasot/jenkat lukon kytkeytyä ja kuin leveetä ikkunaa siihen tarvitaan ettei lukko ala rajakuormalla sehlata eestaas.

    PS: ja nyt laitoin sen ropunkin öölipohjaan joka viimeks unohtu, ei tartte enää valutella kaikkia fluideja käsvarsia pitkin.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulla on aika virtaviivainen tiiliskivi jos noin vähän on luistoa ilman lukkoa :rotfl: .
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    ja onhan noin 255 kapeet nankinkongkangitkit eun hyväksymät (t)ekotyret, ei sisällä yhtään kumia. :lol:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tarkoitin turbaanin luistoa :poff: .
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noin se on ollut jo 50 luvun alusta, ellei jo aikaisemminkin. Pakko oli kirjoittaa tähän mielenkiintoiseen topiciin mitä seuraan.
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Tänään tuli askarreltua Caminon takajarrujen kanssa. Ei oo ihan hetkeen tullut rumpujarrujen kanssa värkättyä ja edellisestä takavetoisestakin on jo 15 vuotta aikaa joten hieman hakusessa.

    Säätelin käsijarrun niin, että se noin käsikopelolla ottaa kummaltakin puolen about saman verran.

    Itse jarruja säätelin kireämmälle ja painelin jarrua ja kiristin etc. Hieman hankaloittaa tuo lukkoperä tuota säätöä ja automaattikin pistää hieman vastaan.

    Noh, kuitenkin tilanne jäi siihen, että perä pukeilla, laitoin auton käyntiin ja R/D vaihteen päälle niin toiseen suuntaan (en tietysti muista kumpaan) saan jalkajarrulla juuri ja juuri takarenkaat pysäytettyä, kun kone kävi tyhjää. Hieman tahtoi silti pyöriä.

    "Käsijarrulla" en saanut pysäytettyä kumpaankaan suuntaan enkä halunnut runtata jarrua niin, että katkeaa vaijeri, mutta reilusti kuitenkin. Silmämääräisesti katsottuna, kumpikin rengas pyörii yhtä lujaa/hitaasti mistä tietysti lukkokin pitää huolen.

    Menikö nuo mun testit nyt ihan metsään ja tarttee jatkaa harjoituksia? Tietysti takajarrut ei ole kauhean tehokkaat ja tuleehan tuosta kivasti momenttia. Jotenkin vain on semmoinen haisu, että kyllä ne hieman enemmän sais kiinni ottaa?

    Mielestäni jarrut on kasattu oikein eli jos nyt oikein muistin niin lyhempi kenkä etupuolella. Jarruista on kaikki kamat uutta sylintereineen. Jarrurummut on sorvattu.
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    ja mää viärintävastusta, mutta aika nihkeesti se sutiikaan enää satases juu :lol:
     
  12. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    ekana jarruvaijeri löysälle, ota vaikka rumpu pois ja tsekkaa että se kengässä oleva vipu jossa vaijeri kiinni "makaa" kenkää vasten. ts. vaijeri niin löysällä ettei se vedä kenkää.
    nyt naksuttele se alaalla oleva säätö meisselillä tms. siten että rumpu juuri ja juuri menee paikoilleen. polje jarrua ja säädä uudestaan kunnes kengät on varmasti likellä.
    perälukon voi "ohittaa" käyttämällä toisen puolen rumpun pois jos se tuntuu häirittevän.
    jarruvaijeri sit kireelle ja mieluummin silleen että menee melkein pohjaan kuin että ois vain yks tai kaks naksua petaalilla.

    automaattisäätö hoitaa sit säädön tästäeteenpäin...

    jos ei noin pelaa niin väärin kasattu tai kengät liian kaukana tai kenkien ylempi välitanko kulunut siten että kässärivipu ei jaksa painaa kenkiä(en ny just muista millanen toi on gm vehkeis mutta joutunu n kertaa vanhoissa täyttään hitsillä tuota tankoa).
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Ok. Kiitoksia. Näillä mennään illalla sit!

    Edit.

    Ei menty vielä. Mittailin rumpuja, ja kumpikin oli n. 2mm yli sallitun maksimihalkaisijan. Ilmankos ei halunneet jarrut toimia kunnolla. Kokeillaan seuraavan kerran uusilla rummuilla, kun ne saan hommattua.

    Asiasta toiseen.

    Onko kukaan vaihdattanut Caminoon tuulilasia? Minkä hintaisesta operaatiosta kyse? Itse heittäisin hatusta 300-400e? Vaikutaa hieman, että tuulilasi saattaa olla liian kulunut, että leimasetä siitä pitäisi. Pitää kuitenkin vielä koettaa putsata sitä jos siihen olis kuin oliskin seisonnan aikana kertynyt pihkaa etc.

    Samaan asiaan liittyen. Kuinka ne ikkunalistat pitäs lähteä irti vai saako niitä irti niin ettei kiinnikkeet mene päreiksi? Pääsis hieman katsomaan kuinka paljon ruostetta siellä on odotettavissa. Alaosa tosin, tuossa pahin on ja siksi hieman pelkään tuota koko tuulilasinvaihtoa, että kuinka iso projekti siitä tulisikaan.

    Kävin kuitenkin koeajolla, kun ohjaustehostinkin toimii nyt ja voin sanoa, etten ole koskaan ajanut autolla jossa on noin paljon tehostettu ohjaus. Yhdellä sormella pysty hyvin ohjaamaan autoa. :D
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Malibilibu hörähti 7kk talviunesta. Eilen meni paikalle uus loota/turbaaniversio. Pekonilattialla sai 2700 jenkaa ennenkuin rupes etufillarit sutimaan :rotfl: . Jos nyt nostais jo molempia renkaita liimararalla.
     
  15. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Youtubesta löytyy neuvoja miten listat pitäis saada irti rikkomatta niitä. Esim. How To Remove Chevy Windshield Trim. Itsellä sama edessä...
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    ysikymppiin taitetu piirtopuikko tms. piikki on ihan jees,
    kärki lykätään sivulta pitimen kynnen ja listan väliin ja sit piän vääntö tai veto suoraan sivullepäin ja listaa nostetaan ulospäin pikkasen samalla kiertäen.

    karvan alle parisattoo maksaan kaminoon uus värilasi, plus tietty liimat ja työ, viitisen kymppiä oon yleensä maksanut vaihtamisesta.

    viimeks vaihdatin omassa verstaassa ollen ite apupoika-antero, että sain kunnolla hiekkapestä ja maalata pokan ja samalla koko katon, paineilmaprässin komentaja otti "palkakseen" ison toopin kahvia.

    jokusen kympin halvempaa antennitonta versioo nykyään huonosti tyrkyllä.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Ei niin kauheen kallis tuo lasijumppa siis. Täytyy soitella lasipajalle jos/kun tulee ajankohtaiseksi. Tuo olis tietysti paras, että omassa tallissa sais vaihdettua niin sais pokat käsiteltyä kunnolla.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    juu vois kuvitella et ilman kuponkia 300 on mieluummin tarjoushaarukan ylä- kuin alarajalla

    itellä ei edellinen lasi ollut enää kuin keskeltä 20 sentin pätkältä kiinni, kevyesti työntämällä irtosi sekin,
    eikä kopan mitat ollut mennyt mitenkään vituralleen, joten kai sen kokonaan ilman ikkunaakin uskaltaa ajella lasinlaittajalle, tai pudottaa siiron ajaksi vanhan tilkkeeksi jos niin ehjänä saa pois että näkyy läpi.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    onkohan tuohon mun 2dr coupe cutlassiin saatavissa tuulilasia? uudempien (1981-88) coupe cutlassien tuulilasi taitaa olla sama kuin el caminossa.. mutta entä tää vanhempi koppaisen tuulilasi (eli periaatteessa näähän on siis A eikä G body nää vm 78-80 vaikka ovatkin ns.g-bodyjä kuitenkin)
     
  20. maddis

    maddis Gearhead

    A-bodyhän tuo minunkin Camino periaatteessa on. Joskin, äkkiä näyttäs, että -81 ainakin on koriltaan samanlainen mut täytyy kysellä.

    Tuo olis tietysti jos sen lasin irrottaskin jo tallilla. Tuulilasi ei oo ihan niin herkkä hajoamaan kokonaan kuin sivulasit. Tiedän erään tyypin, joka irrotteli tunnin eräästä autosta sivuikkunaa ja sit kuului *kräks* ja lasi hajos pieniksi siruiksi.

    edit. Googlailin jonkin verran, niin ainakin näyttäisi, että Caminoon käy sama tuulilasi -78 - -87.
     

Kerro tästä muillekin!