mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Niin mä olin kattovinani roadkillistä (Duster), kun mainittivat että käy myös B-E. Mutta ei oikein saanut selkoa mitenkä menevät tuossa tohinassa.

    Mahtuuko sinne sitten vakiostartti enää? Tosin ite tuskin seuraavaan 20 vuoteen jaksan hirveesti laitella tuota osiota..
     
  2. klunssila

    klunssila Gearhead

    Auto odottaa maalaamoon pääsyä syksyyn ja ensi talveen. Sitä ennen pitää irrottaa vielä ovien pintapellit sekä takaluukun pintapelti. Näille hiekkapuhallus, pikkufiksailut ja epoksi pintaan. Ei jää yhteenkään koloon tässä autossa spekuloitavaa!

    Taka-akseli ja perä on odottamassa läpikäyntiä sekä k-frame eturipustuksineen pitäisi kasailla uusissa osilla kesän aikana. Myös T/A: n kuituinen konepelti vaatii pientä fiksausta, sillä etureunassa on aikojen saatossa tullut pieni tälli, joka on "amerikan joen" korjaama eli helkutin huonosti turattu kusilaitu/lasikuitu.

    Sisustaan olisi uudet vinyylit hyllyssä, mutta pitää tilata vielä uudet pehmusteet kun vanhat on niin haperot. Penkkien rungot myös maalataan, kunhan keretään. Koelaudan kunnostus on sellainen homma, että siihen pitäisi löytää apuja. Ruotsissa kai on joku osaava kaveri, mutta onko suomessa?

    Minulla on kyllä ostettuna sellainen "dash cap", joka liimataan päälle, mutta kun tämä projekti meni niin vakavaksi, ei enää täytä vaatimustasoa (voin myydä pois, jos jollakin tarvetta: https://www.yearone.com/Catalog/challen ... ithout-a_c ). Siis dash cap on MUSTA, 1 SPEAKER ja NON-AC malli. käy Challe/barracuda 1970.

    Nämä nyt alkuun tässä kesän aikana :rotfl:
     
  3. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Kojelautoja Ruotsissa imaisee autoline.se. Challengerin punos ei ole siellä ihan juuri oikeanlainen eli varaudu siihen, että puritaaneilta tulee likapyykkiä. Itsellä on autolinen kojelauta auton omaaan runkoon tehtynä ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.

    Oletteko käyttäneet korissa vielä ikkunoita, listoja, pisteosia ja puskureita yms kiinni? Tuollaisen peltisavotan jälkeen ennen maalaamoa kyllä mielestäni MUST -homma. Eilen juuri luin toisaalta surullista tarinaa Kori Alexanderin kirjoittamana ja kuvalla varustettuna. Täytyis oikeestaan kaivaa esiin kun oli malliesimerkki siitä kuinka oikaistaan ja säästetään väärässä paikassa.

    Tsemiä proejektiin. Jättihomma, mutta palkitsee sitten joskus.
     
  4. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Esim. E-bodyyn olis tarjolla nyt 440sixpack tekniikkaa, yyveellä saa lisätietoja jos tuntuu että tarvetta....
     
  5. klunssila

    klunssila Gearhead

    Juuri tämä autoline.se oli hakusessa, kiitos muistutuksesta. Punos voisi mennä kuitenkin minulla läpi, dash cap ei enää.

    Takaluukku on ollut hollillaan kun taka quarter paneelit asennettiin, myös deck filler panel on samalla katsottu kohdalleen. Katon osalta ei ole ongelmaa, ikkunat istuu joka tapauksessa, ja vanhasta katosta saatiin hyvät merkit. Ovet käytetään vielä kiinni ettei tule yllätyksiä, tämä oli jo työlistalla.

    Etulokarien osalta vielä mietinnässä, että onko turhaa hommaa niitä asetella vai ei? Sisäloksut ovat olleet koko ajan kiinni ja muukin etupään rakenne (pois lukien cowl), joten pitäisi olla kohdillaan. Mutta onhan siinä aina mahdollisuus että päässyt jossakin vaiheessa kääntymään. Kommentteja?
     
  6. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Mulla on kaksi tollasta halkeemaa.
    [​IMG]

    Nyt korjattavana. Täytetään massalla ja kloonataan kuvio paikaukseen.
    Kunhan saan takaisin, niin ilmottelen miten onnistu.

    tuore, kun noin kiiltää
    [​IMG]
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Korihan tuettiin pitkittäin, poikittain ja ristiin ennenkuin aloin purkamaan. Katonrunko tuettiin jotta pysyy mitoissaan. Samoin muu kori kun helmat avattiin. Vanhat takakyljet ja ylä cowl hitsattiin tarkasti vanhoihin pistehitsausporausreikiin joten väitän niiden olevan samoilla kohdin kuin irroittaessakin. Eturunkoihin tein ristijäykistyksen ennen niiden avaamista. Ei jää mahdollisuutta elämiselle. Takaluukku tosiaan käytettiin paikallaan että nään kylkien ja välipellin saumat.

    Työ oli mukava ja mielenkiintoinen. Kiitos Teemulle antamastaan mahdollisuudesta ja luottamuksesta.
    Minä teen jo seuraavaa... en entisöintiä tosin... ;)
    Lahdessa nähdään..
     
  8. klunssila

    klunssila Gearhead

    Otin perän työn alle näin sunnuntain kunniaksi. Muutama asia taas tuli mieleen tätä purkaessani.. Vetareiden laipat olivat erilaiset, kumpihan on oikeaa mallia: tuollainen sileä vaiko tuo missä on lukittavat "hampaat"? Kuvissa 1&2 siis molemmat täällä versiot: http://challenger-ta-1970.weebly.com/my ... ta-project

    Joitakin numeroita löytyi, joten minusta vaikutti olevan original sure grip, mutta en ehtinyt vielä googlettaa sen tarkemmin. Myös öljytilan pohjalta löytyi hajonneita osia (kuva 4), näitäkään en paikantanut että mistä mahtavat olla hajonneet?
     
  9. JayJay

    JayJay 3rd gear

    Eiköhän ne molemmat oo oikeaa mallia... oikealla hampaallinen, vasemmalla sileä. Hampaallisesta saa säädettyä laakerivälykset kohilleen.
     
  10. klunssila

    klunssila Gearhead

    No niinpä tietysti :rotfl:
     
  11. arskazone

    arskazone Double Gearhead

  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mitäs Benin autolle kuuluu?
    Vähän jo oottelin, josko olisin Forssassa nähny..
     
  13. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    No marteliuksen putket tuli alle kaikkine vaimentimineen + stage3 tehostettu simpukka,,auto varmaan ensi viikolla taas kotitallissa.
    Piti tuonne alumperi tulla mutta auto oli pukeilla nii jäi,,,jos pick-nickiin sitte
     
  14. sixpack

    sixpack Gearhead

    Kävitkö paikanpäällä laitattamassa vai tilasitko putket Marteliukselta? Mä tilasin -71:een, mutta istuvuus oli todella hukassa. Ekoilta pöntöintä taakse asti todella hyvät, mut alkuputket yks murhe! Eka versio tuli melkein ennen takarengasta ulos, toinen versio cudan mitoilla ja otti vääntösauvaan kiinni ja mutkat hukassa, kolmas versio oik puoli otti laatikon pohjaan kiinni ( vähän koputtelua putken kylkeen) muuten muoto hyvä. Vasen puoli alku ja loppupäät hyvät mutta välimutkat aika kaukana hyvästä. Nyt ne on alla kun piti saada auto leimalle.
    Ainakin näköjään Challengerin kaavat on hukassa! No täytyy seuraava auto viedä paikanpäälle, niin varmasti onnistuu homma paremmin.
    Eihän nuo etupäät E-bodyssä varmasti mitkään helpoimmat ole tehdä koska mutkia löytyy joka suuntaan ja tuollaisien muokkaaminen kuvien ja selityksien perusteella etätyönä vähintäänkin haastavaa.... Mutta mutta firma on toiminut pitkään ja luulisi nykyvehkeillä ja ohjelmilla onnistuvan jo vähän paremmin. (Ei varmasti ollut eka E-bodyn putket)
    Paskaa mä mitään noista tiedä kun en ole pakoputki miehiä! Kertokoon se joka tietää.
    Täys kymppi asiakaspalvelulle. Jaksoivat kuunnella ja parannella asioita ja varmasti olisin saanut täydelliset putket näin etätyönäkin, mutta tälläkertaa tuli aika vastaan
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Odotellaan Benin vastausta, mutta muuten olen sitä mieltä, että Marteliuksen asiakaspalveluasenne on tosiaan ihan mielettömän hyvä. Joku vaan joskus on se jonka autossa homma hinkataan pidemmän kautta kuntoon, seuraavalla menee jo vähemmillä kommelluksilla.
     
  16. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Mulla on ollu muutama auto missä Marteliuksen putket. Kaikissa on putket kolisseet runkoon, pohjaan tai taka-akseliin. Yhessä Mustangissa otti joustossa jarruletkuukin. Onneksi huomasin ennenku meni puhki.
     
  17. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Putket ei kolise.
    Ei ole paikanpäällä marteliuksella asennettu.
    Vasen puoli muutaman sentin liian alhaalla tarvii mennä loppukesästä paikanpäälle niin laittavat senkin asian kuntoon.
    Asiakaspalvelu ollut kyllä kohdillaan.
     
  18. aces73

    aces73 1st gear

    7- lapanen tuuletin .olisko kellään?
     
  19. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    [​IMG]

    Mikä se siellä pilkistää kotiportaiden juurella . Six-pack kotiutunut
    Kyllä on hyvät höpinät orig tyyliin kaikkine vaimentimineen. Olen yllättynyt kuinka ihanat soundit . Martelius.
    Lauantaina tarvii varmaan mennä tällä ekan kerran Lahti cruisinkiin .
     
  20. esmi

    esmi Gearhead

    Tervetuloa! pitää yrittää muistaa kuunnella saundeja! :D
     

Kerro tästä muillekin!