G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    En tehnyt tankille muuta patentteja. Täytyy ajella täydemmällä tankilla jos tuntuu, että alkaa horimaan ilmaa. Tähän asti ajelut tallin ympärillä toimineet ihan ok. Jossain vaiheessa vois tietysti miettiä ruiskumallin tankkia tai sitten tehdä kolo tankin pohjaan pickupille, mutta ne sit joskus tulevaisuudessa.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    4d kutlasi alta varttitankin stumppaa kaasarillakin suoraan kiihdytettässä, 300 kaakilla veto katkeaa kesken kakkosen jossain 4 sekunnin kohdalla,

    dieselin saa sekoomaan kun vetää vauhdilla varttikierroksen ympyrässä,
    oletettavasti kiihdytettäessäkin jos vaan kiihtyisi.

    en tiedä onko loiskelevyjen rakenteissa kuinka paljon mallikohtasia eroja

    ite ehkä tekisin kaasarikoneesta ruutan siten, et orkkis mekaaninen pumppu täyttää keruusäiliötä, litran pönttö riittänee hyvin.
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Itse en aatellut alkaa ajeleen varttimaileja kaasu pohjassa saati sitten ympyrää. Tankin sisälle katsoin ja ainoa loiskelevy oli siellä täyttöputken pään lähetyvillä.

    Keruusäiliötoteutuskin kävi mielessä, mutta täytyy toteuttaa se sitten jos/kun tuntuu olevan tarvetta.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eli siis bensakoneiseen kuuluu sending unitiin se huohotusletkun paikka? Mulla siis sending unit kahdella lähdöllä. Ja ilmeisesti korkista pitäs huohottaa? Kovasti tosissaan suhisee kun korkin avaa, että tiiä sitten, miten pitäis toimia.
     
  5. Rissanen

    Rissanen 1st gear

    Miten muuten kone istu ,oliko vastuksia ?
    Meillä tuotti ongelmia tämä apulaitteiden sijoitus tässä moniurahässäkässä.
    Ohjaustehostajaa piti siirtää hiukan sivuun ja laturi siinä ja siinä että mahtuu pellin alle.Muuten ei vielä mitään ihmeempää.
    Huomenna koitetaan vääntää virta avaimesta ja kattoa mitä tapahtuu
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Korvasin moniuran kiilahihnalla ja sen jälkeen ei ollut ongelmia. Sen moniurahihnan mukana tulleen koneen etuosassa olleen rautamötikän korvasin kiilahihna-apulaitteiden pitimillä. Ohjaustehostajan paineletkun jouduin teettämään kun mikään valmis ei siihen istunut.

    Muuten olis mennyt moniurallakin, mutta ohjaustehostin otti kiinni simpukkaan joten päätin sitten vaihtaa koko systeemin kiilahihnaan.

    Toinen säätö oli koneen korvien kanssa. Tilasin oikean korkuiset korvakkeet, mutta en tiedä johtuiko pakosarjasta vai mistä, mutta ne oli liian matalat. Hanttimiehen puolella otti pakosarja runkoon kiinni joten modasin sitten alkuperäisesti vanin korvakkeesta hieman korkeamman. Mielestäni kone kuitenkin nyt istuu suorassa, kun katsoo edestäpäin.

    Muita suurempia ihmetyksen aiheita en muista koneen istumisessa.

    Ruiskua ja syttyä ohjaa mega joten siinä oli sit omat kommervenkkinsä, mutta kyllä autolla on todistetusti jo ajettukin.

    Tämmöinen setuppi itsellä nyt.
    [​IMG]
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Kaksi lähtöä, mutta meneekö kumpikin 'pohjalle'? Minulla se toinen 'lähtö' loppui heti siihen sending unitin kannen alapuolelle ja se on juurikin se huohotin joka menee konehuoneessa olevaan aktiivihiili pömpeliin.

    Eli tässä näkee kuinka tuo alempi (paksumpi) putki menee pohjalle asti, mutta ylempi loppuu heti tuon kannen alle.

    [​IMG]
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eikai sillä niin väliä ole että meneekö se paluuputki pohjalle vai ei? Pitää tosta vanhasta kattoa, se mallina ton uuden ostin. Kyllähän se bensa pohjalle päätyy vaikka paluuputki ei meniskään pohjalle asti...?

    Mulla on bensapumpussa paluulinja niin en rupea pumppua vaihtamaan :)

    e. Tuommonen se munkin sending unit on.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Jaa, minä kuvittelin, että nyt puhuttiin huohottimesta eikä paluusta.

    Paluuta varten tuossa 'sending unitissa' on keskellä paikka minulla ja siihen sen paluuputken laitoinkin. Tuon huohotusputken päässä on hieman estettä ettei bensa ihan esteettä sinne loisku. Paluun laitoin itse aika lähelle pohjaa jottai se sitten lorise kovin.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis juu! Huohotinhan tuo toinen varmasti on, mutta laitoin siihen paluuletkun, kun sillain se oli ennenkin laitettu.

    Mullakin tuossa sending unitissa on jäljet missä se paluuputki sitten olis jos olis. Eli ilmeisesti orkkiksena noihin ei kuulu paluulinjaa.
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, kaasarissa ei ole paluuta. Näin ainakin omassa Caminossa. Paikka oli sending unitissa kuitenkin paluulle ja siihen sen itse asensinkin, kun ruiskun laitoin. Porasin reiän ja sitten vaan juottelin putken kiinni.

    Bensalähtö ja huohotin on edelleen alkuperäiset.

    En ole ihan varma mistä oli puhe, mut noin se nyt menee itsellä. ;) Keskimmäinen se jälkeenpäin lisätty paluu. Huohottimessa on tosiaan hieman kuristusta sisäpuolella niin en arvannut sitä käyttää paluuna ja olis se huohotus täytynyt sit järjestää jotenkin muuten.

    [​IMG]
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nonni. Todnäk siis dieselin huohotus korkista ei bensakoneella riitä, taitaa olla aika paljon kovempaa haihtumaan tuo bensa vrt dieseliin ja kun mihinkään ei pääse huohottamaan niin valuisko pikkuhiljaa kaasariin tai jotain.
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Minulla ainakin korkista pääsee ilmaa vain sisälle. Siksi tarttee tuon toisen huohotuksen, joka menee koneelle ja jossa poltetaan haihtuvat höyryt.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Aiheuttaakohan se jotain muuta että multa puuttuu toi huohotus kuin sen että bensa haisee...
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pystyykö tankkaamaan liipasin pohjassa niin ettei yrppää?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  17. maddis

    maddis Gearhead

    En osaa sanoa mitä ongelmia tuo vois aiheuttaa jos huohotus puuttuu.

    Jostainhan se nytkin huohottaa, kun kerran bensa haisee ettei sinne kovin isoja paineita pääse kertymään. Sitä en tiedä mitä kaasutin tykkää jos sinne tungetaan bensaa isommalla paineella kuin normaalisti pumppu painais(jos siellä oikeasti niin isoa painetta on), kun en ole kaasuttimien kanssa koskaan oikein puljannut.
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    nyt olisi alipainemittarikin ostettuna biltemasta..

    jos vaikka jostain ensin oppisi miten sitä käytetään! hah.

    jotta saisi säädeltyä tuota kaasaria hieman paremmin toimivaksi. nythän auto nyykähtää eli stumppaa kun polkasee petalin pohjaan. ja kulutuskin on aika rouhea kaupungin sisällä ajellessa ja kaahaillessa. (18-24litraa)

    -----

    nyt olisi hieman tirheempi välityskin odottelemassa hyllyn perällä, jos joskus innostuu perän kanssa askartelemaan. (pasikiaiselta tuli se 308, kiitoksia)

    -----

    konehuonekin olisi kyllä hyvä saada pesetettyä. näkisi onko kaikki tuo mönjä vain vuosien saatossa kertynyttä vai onko siellä isompiakin vuotoja yhä jossain. koko kevään pitänyt sitä pesettää.

    sitten kun olisi puhtaampi saisi ehkä asenneltua kiiltävämmät venakopatkin paikalleen jne. vanhaa sanontaa mukaellen: jos se ei kulje, koristele sitä. :)

    yksi sellaisia moottoritilanpesuja tarjoava firma ilmoitti olevansa lomalla. toinen ei ole vastannut tarjouskyselyyn vaikka lupasivat. täytyy yrittää käydä kysymässä kolmannelta firmalta jonka tiedän sellaisia tarjoavan.. (ja katsoa onko heitä useampia täällä päin vielä olemassa)

    kone on niin likainen ja öljyinen ettei halua alkaa omaan pihaan niitä mönjiä valuvan. eikä mulla ole sellaista (höyry)painepesuriakaan jolla sitä pesisi.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eikai sil oo väliä kumminpäin takatukivarsien pultit laittaa? Viime talvena kun boksausta varten irrotin alatukivarret, niin niitten etupultit olivat löysällä (ei ikinä olleet mulla irti) aattelin sattumaksi, mut nyt ihme kolina lisääntynyt niin kävin pultit läpi niin nyt oli ylätukivarret löysällä. Onko vaan sattumaan, kun mietin et periaatteessahan sisäänjoustossa se pultti saattaa yrittää kiertyä, niin onko sillä väliä kummin päin sen sitten laittaa. Nimenomaan perän puolelta löystynyt ylätukivarret...
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kuis neliovisesta lähtee takapenkin selkänoja pois? Otin alapultit irti, kun pitää takasisälokareita vähän hitsata, kun kardaani lähtee puntitukseen niin on kivasti aikaa touhuta sit kuntoon. No alapulttia irti ottaessa sit apparin puolelta niin lähti lattia pyörimään mukana :D

    Onneks ei oo mitään kolaria käynyt, olis saattanut lannevyö vähän antaa periks.

    Mutta tosiaan, selkänoja on ylhäältä viel jotenkin kiinni, mutta miten? Alareunastaan siis irti täysin.
     

Kerro tästä muillekin!