Entäs Opel?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 30.10.2011.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mein gott donner und blitzen das scheisse!
    Eiks toi oo Record Sprint halvempi ja vähemmän tehty kuin kuutos Commodoret?
    Kova hinta tolle läjälle eikä hintavarausta vielä ylitetty. No on siinä oikean värinen sisusta.
    Täällä menee ooppelilla hyvin. Koko ajan pieni pelko perseessä kun joutuu paksussa hangessa heijaamaan koska sulake taas paukkuu. Siis aiutomaatti kadetin vetari, sen akilleen kantapää
    kiitos ata ja teidän foorum.ei ois tullu valmiiks ilman teidän apua.
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Osassa on. Bitterhän on saksalainen automerkki, jonka autot perustuvat Opelin/GM:n/Holdenin/Pontiacin alustoihin ja tekniikkaan joihin Bitter on tehnyt italialaistyylisen oman korin päälle (ei ihan kaikissa malleissa, mutta pääosin).

    V8-koneita Bittereistä löytyy mm. Bitter CD-mallista (Coupe Diplomat) joka on Opel Diplomatin pohjalle ja sen Chevy 327 V8-tekniikalle tehty italialaistyylinen urheilucoupe. Noita löytyy Suomestakin muutama kappale, yhdellä kaverilla, tunnetulla Opel-harrastajalla, on ollut monissa näyttelyissäkin esillä aikoinaan.

    Samanmallisen Pontiac GTO:nkin pohjalta kuin itselläni on Bitter tehnyt oman versionsa, Bitter CD2:n, jossa on Bitterin muotoilema kori. Tekniikka ja sisusta ovat GTO:sta suoraan, 346 LS1 Chevy veekaseineen, 2005 364 LS2:lla. Mutta tätä ei ole käsittääkseni tehty kuin nuo 2004 ja 2005 prototyypit (jotka voivat hyvinkin olla vain yksi ja sama autoyksilö joka vain "päivitettiin" 2005-malliseksi.).

    Nykymallistossa on Bitter Vero, joka taas perustuu australialaiseen Holden Capriceen, johon Bitter on tehnyt oman korin. Tässäkin on tekniikkana Chevyn V8, niinkuin alkuperäisessä Holdenissakin. Kanta-autona oleva Holden Caprice on sama malli, johon perustuu myös uusi Chevy Caprice PPV poliisiauto Amerikan markkinoille. Suomeen tuotaessa Bitter Veron suurin vihollinen olisi varmaankin sen mallinimen kaima Suomen valtiolle... :D

    Mutta osassa Bittereistä ei ole V8-moottoria, kuten Bitter SC, muotoilultaan hyvin paljon Ferrarin 2+2-paikkaisia muistuttavalla korilla varustettu auto, joka perustui teknisesti Opel Senatoriin (SC=Senator Coupe) ja moottorina siinä oli Opelin suora kuutonen.

    Viimeisin Bitterin malli on lähinnä erilaisilla puskureilla ym. "tuunattu" Opel Insignia, jonka moottorinakin on Insignian oma 2,8-litrainen ahdettu V6.

    Suomessa ei taida olla kuin muutama Bitter CD, muita malleja ei tänne ole tainnut eksyä, mutta toisaalta tuo CD onkin varmaan se kaikkein hienoin Bitter. Teknisesti se on siis vastaava kuin Opel Diplomat B V8.

    Kuriositeettina mainittuna, on Bitter tehnyt myös Chevy Blazeriin perustuvan Bitter Blazerin, jonka maski muistuttaa lähinnä Opel Admiralin maskia, korin ollessa muuten Blazerin oma.

    Tuolla Bitterin omalla nettisivustolla on kuvia noista erikoisuuksista: http://www.bittercars.com/bitter/bitter ... erprojects sekä tietysti omat alisivut niille "tavallisemmille" Bittereille eli CD:lle ja SC:lle joita tehtiin enemmän sarjatuotantona, kuitenkin vain muutamia satoja kappaleita niitäkin.
     
  3. jknR

    jknR Gearhead

    Eikös tuo ole ihan tavallinen Rekord 1900. Sprintissähän olisi pysty tuplakaasarit ym. Tuollaisen Sprintin kaasarit - imusarja - ilmanputsarit on muuten luokiteltu Rallye Kadettiin ryhmään 1. Ovat melko vaikeasti löydettävää tavaraa.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Entäs Admiral? Mulla olis 1971 projekti.
     
  5. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    2004 Power Big Meetissä eräs sakemanni antoi ystävällisesti apuvirtaa Meseeni, jonka laturi alkoi hiipumaan. Hän oli liikkeellä tuollaisella Recordilla, jossa oli peltinen kattoluukku (kuulemma erittäin harvinainen). Hänen kertomansa mukaan Saksassa olisi tuolloin ollut noita Ooppeleita rekisterissa noin 400 (sedanit mukaanlukien). En ole varma, oliko luvussa mukana Commodore A. Joka tapauksessa kato on käynyt ja sakemannit tunnetusti arvostavat omansa korkealle.
    Samassa seurueessa oli myös kaksi Coupe Taunusta (-71-), jotka ovat myös yllättävän arvokkaita Saksassa...
     
  6. onre

    onre 3rd gear

    Todella hieno vekotin. Onko kasilla, laita kuvia?
     
  7. Sepi

    Sepi Gearhead

  8. ohc205

    ohc205 1st gear

    Mulla ois tossa ylimääräsenä 3,0 V6 automaatti omega, jos joku tarvii varaosia? Tekniikka pelaa hyvin, sisusta siisti ja peltiosat ruosteettomia. Nrosta: O4O 9 6 6 6 6 75 saa lisätietoja
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Re:

    ja siitä mustaa valkoisella vuodelta 1985 kun sitä suunnittelin kippariin.

    siis 305 kpl :wink: kun tälläinen tuli tehtyä.
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

  11. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Opelit on hianoja vehkeitä - tai siis oli, sillon joskus..?
    Ja jos "harrastajien" viestiketjussa osien kauppaamisesta joku vetää herneet nenään, niin kumma juttu. Tännehän ne ilman muuta kandee ilmottaa. Mullakin olis kadettiin (B ?) pari salama-logoa, kadett-teksti, peilejä ja etulyhty kehyksineen. Ne ei oo "myynnissä". Jos joku tarttee, niin saa.

    Tai siis "buickin" osiahan ne onkin..? :D
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Perhana! Hieno uutinen tuo, ei nuita kapitäänejä enää liikaa tien tukkona pyöriskele. Täällä lähistöllä asuu heppu jolla on pihassaan 2 A Asconaa, sellainen ois siisti, nääs kun oli se mun ensimmäinen.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No onkos se omega oikeesti lämmin kunnon pakkasilla? Talvi tulee.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oli ainakin B-omppu 2.0 16v:lla, kunhan on termari kunnossa sekä kiertovesipumppu.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko vertauspohjaa johonkin muuhun taikka -30 kelejä taitettu?
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Ite oon kaks talvee päristelly A omegalla 2.0 8v ja hyvin on lämmenny kummatkin talvisin ja toiminu muutenki.

    B omegat taitaa muutenkin olla vähän mitä on, paljon enemmän tykänny A omegoista ite ainaskin, tuntuu olevan paljon varmempia pelejä(?)

    Ja ekalla tuli muuten päristeltyä yli -30C kun ajotietokoneen valot rupes toimimaan jossain -28C tjsp aina :D Muistinpa juuri! :rotfl:
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    JOS joku vanha Ooppeli pitäisi ottaa, niin valinta olisi tuo malli:

    [​IMG]
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    B- malli on todella lämmin, varsinkin katsastuspäivänä tulee helposti hiki. Olen omistanut kolmisenkymmentä eri autoa, mutta Oomega vie kaikista voiton, ja oli kaikenkaikkiaan ylivoimaisesti kallein ostos ongelmineen päivineen.

    Hantta
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    On tässä vertailupohjaa joku 17 talvea mitä on päästelty.
    Letukkafarkku oli viileämpi, vaikka kunnossa olikin.

    Lämpimämpi auto Omegan jälkeen ollut varmaan E36 ja E39 BMW:t dieselillä ja Eberillä tai Webastolla.
    Johtuu ehkä noista polttoaine käyttöisistä lisälämmittimistä.
     
  20. Ranex

    Ranex 3rd gear

    viimetalven pärjäs ihan hyvin farkku bompulla ja tulevankin meinasin pärjätä, kun on saksantuonti, niin ei oo penkinlämmittimiä, mutta irto persgrillillä oon pärjänny, lämpiää aika nopsaan ja koneena on paljon parjattu 2L 16v ecotekki.
     

Kerro tästä muillekin!