Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sotketaan nyt ihan kunnolla sitten..mulla oli k1500 pitkähyttinen nelikko 5,7 bensalla,g80 perperi,6 pulttiset navat ja 2500 hd-version jarrut..ja auto oli orkkis. Eli melkosia palapelejä,kattoo ne hanskalokeron merkinnät,eipä noista muuten tunnu saavan selvää.Tuli mieleen kun oli aikamoinen episodi toi jarrujen osto,autoon olis pitäny kuulua ihan eri vehkeet kun mitä siinä oli....rupes menemään hermot molemmin puolin,sekä myyjällä että mulla.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo, varmaan on kaikennäköisiä sekotuksia valmistettu.
    Pitkä lava ja lyhyt hytti mahtuu mun kriteereihin kyllä, ja kai se tosiaan olis fiksumpi 8-pulttisilla navoilla kattella?
    Jos 14-bolt perään saa nykyään vaikka 3,23:1 välitystä niin saakos tohon 9.25" IRS-etuperään mistään yhtä harvaa, tai edes 3.55:1?

    Edit: Motive Gear:lla ainakin on 3.42:1 saatavilla....
     
  3. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Löytyskö Oulun seudulta vikakoodien lukijaa -02 Silveradosta asiallista korvausta vastaan?

    T.ABS- valo palaa, o5o36o9o61
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen vissiin ennenkin ton linkannu? Mutta omatekele -93 2500 nelikko. 6.2urbo+TH-700, painoa lossilla tossa ~3tonnii.
    https://www.youtube.com/watch?v=-o9x9hq2Vog
    -93 on viiminen vuos kun kaasupoljin oli vaijerilla.

    p.s. otettiin pikku kisa 2008 mallisen 3500 rotkeraminkaa mutta ei se pysyny perässä. Sovittiin että se johtu siitä kun mulla oli 2500 keiju :rotfl: .
     
  5. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    K1500HD:n vakiovälitys on juurikin tuo 3.42, optiona on saanut 3.73 välitystä. K2500 vakiovälläri 3.73, optiona 4.10.

    Ja tollanen K1500HD on siis K1500 pienemmillä akseleilla (takaperä 9,5" lautaspyörällä) vs. K2500/K3500 mutta navat on 8-pulttiset.
     
  6. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear


    Th700 ja 10bolt 8.5 perä kestää ton voima määrän??
    itsellä vakio 6.2 takapotku tasauspyörästön kitkalukolla ja 600kg säkki kyydissä meni apparin puolelta vetoakseli silloin ei käynyt suurempaa vahinkoa ja toisen kerran meni kuskin vetoakseli 700kg kalkki kuorma päällä ja kärryssä 2000kg asfalttilla kääntäessä lopputuloksena taka-akselin kuoret paskaks... onkohan vain ollut huono tuuri :-?
     
  7. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear

    Onko Kuinka paljon laadullisesti eroa sisustassa ja yleensäkin autossa jos 90 luvun taitteen avolavaa verrataan 90 luvun loppupuolen avolavaan?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on 14bolt HD perä.
    -88-93 pikupit on melko samanlaisia sisältä. -94 muuttu kermaperseemmäx.
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eihän tuo -94 vielä poikkea millään lailla -90:stä.
    95-96 tuli pyöreämmät muodot sisälle..
     
  10. savoa

    savoa Gearhead

    moi alapallon vaihto menossa otanko vetarin irti perän puolelta vai ylä pallo irti ja mahtuuko välistä lähtee.
     
  11. ajw

    ajw Gearhead

    '88 subessa - 5,7tbi - startti ei pyörähdä ja samaan aikaan kun kääntää starttia syttyy "brake" valo. onko startti vaan pox vai jotain muuta? tarkoitus tiputtaa startti alas ja testata skulaako suoraan virtaa syöttämällä, mutta kunhan kysäisen tässä samalla jotta pitäisikö zekata samalla jotain muutakin?
     
  12. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Luultavasti startti mut tarkasta piuhojen kunto vaikka kytkemällä apu kaapelit niillä puhoilla on tapana hapettua sisältä.
     
  13. ajw

    ajw Gearhead

    joo - sitähän voisi vaikka testate samalla.
     
  14. JePa

    JePa 1st gear

    Moro mitähän kustantaa uusi kuskinpuoleinen takalasi subbeen? Se iso takaosassa kyljessä.
    Oli kiva yllätys pihalla. Liekö joku napauttanu vähä jollain tai aurinko tehny tepposen.
    Tai kellään loju ylimääräisenä sopu hintaan?
    Suburban k1500 -96
     
  15. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Pitääkö vielä olla -96 vuotisessa takapuskurissa olevat oranssit suomi-tuning vilkut toimivat?
     
  16. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Multa löytyy sivulaseja 150e kol itse irroitaen kärkölässä. 044 5288943
     
  17. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Miten löysä venttiilin jousi on liian löysä? 6,5 litrainen turbomoottori on siis kyseessä. Kannen aukaisun yhteydessä kiinnitin huiomiota, että imuventtiileiden jouset olivat kaikki hieman epäkeskot suhteessa jousen kuppiin. Jousta saa käsin liikuteltua sivusuunnassa helposti, sen sijaan venttiilin auki painaminen on "normaalin" oloinen tiukka. Kaikki vaikuttaa muuten venttiilien osalta normaalille, paitsi tuo löysältä tuntuva kiinniasento. Ohjurit ovat tiukat, seetipinnat hyvät, eivätkä venttiilit ole syöpyneet syvälle kanteen.
     
  18. savoa

    savoa Gearhead

    mulla hajos kans mystisesti sivulasi vuosi sitten onneks sain vakuutukseen ei löytyny mistään uutta lahesta tais purku autosta saaha sit lasifirma hommattua :D
     
  19. Kalzuu

    Kalzuu 1st gear

    Morjesta, mites tollanen 4x4 6,2l diesel GMC pickuppi 90vm automaattilootane onkos näissä "tyyppivikoja"? Eikös jossain näissä ollut laatikoissa ja syöttöpumpuissa jotain häikkää?
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pitäis subbe viedä nelipyöräsuuntaukseen.Oiskos jollain antaa arvot?
     

Kerro tästä muillekin!