Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Joo pitää kattoa kun sen kynsiinsä saa, että minkänäkönen siivilä se on. Ainakin parempi kuin nykyinen, sen voinen taata jo tällä puheella :D
     
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko ramissa alkujaan kupari vai alumiini kenno?
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Jos Jakken viestistä oikein ymmärsin niin kuparinen? Mulle tulossa alumiininen.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Tyhmäpoika... Ois pitäny näköjään älytä tuo linkki avata. :D
     
  5. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Herätellään taas vähän rengaskeskustelua. Aikaisemmin oli juttua, että 2gen 2500 ramia on saanut optiona 265/75R16 renkaalla ostettua. Ja siitä on saanut todistuksen tilattua Aro-Yhtymältä. Onko kukaan saanut tämän vuoden puolella tilattua tuon lapun?

    Kysyin pari viikkoa sitten tuota rengasasiaa Aro-Yhtymältä. Viikko sitten tuli maahantuojalta vastaus, että eivät anna mitään todistuksia Usan- markkinoille tehdystä ajoneuvosta. En tiedä milloin ovat muuttaneet käytäntöä tuon asian suhteen.

    Jos/kun trafin uusi asetus rengasmuutoksista tulee voimaan niin ei onnistu 35" saada otteelle ilman tuota todistusta. Mistä tuon todistuksen vois saada vielä hommattua?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Maahantuoja on vaihtunut, se on se syy! Viimevuonna maahantuoja oli Auto-Fennica ja nyt se on Fiat Chrysler Automobiles (tai joku sinnepäin) ja FCA ei kirjoita mitään lausuntoja!! Tänäänkin joutui yhdelle katsastusmiehelle selvittämään Jeepin Commanderin puttuvaa rattilukkoa, oli hylännyt sen katsastuksessa ja asiakas otti yhteyttä minuun ja kun asiaa katsastusmiehen kanssa puhelimessa selvitin (se soitti mulle), totesin sillekin että FCA ei kirjoita siitäkään asiasta lausuntoa, olen yrittänyt lausuntoja muitakin saada, ei kirjoiteta!! Katsastusmies uskoi ja hyväksyi sitten sen auton ilman rattilukkoa, on siinä se P-lukko ja kun on sähköinen jakolaatikko, jota ei ilman virta-avainta saa vapaalle, niin pakko sen oli se hyväksyä...
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    joko alkaa turbiini/aski temppuilemaan virityksen jälkeen.....: missä mahtaa olla vikaa ku ravistaa kun painaa vähän kaasua nelosella turbiinilukko päällä, ajettaessa n. 80 km/h? ristiköissä ei tuntunut olevan väljää...
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    Jos luistaa ja ravistaa niin syynä melko varmaan turbiinilukko..
     
  9. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Olisi kiva tietää syy miksi eivät kirjoita todistuksia, oon luullu että maahantuoja/merkin/konsernin edustajan asemassa kuuluu ns "toimenkuvaan"? Vai onko FCA:n asiakaspalvelijat käyneet "lähtökohtaisesti EI!!" kurssin.

    Onko käypänen todistus jos sellaisen Jenkeistä tilaisi?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Täytyy yrittää selvittää...
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ei kyl luista, iha ok vetää..

    tripla diskiin oon kyl aatellu päivittaa ton (kuulemma jn tradingin "HD" turbaani)... samperi ku ovat vaa kalliita.. jn:llä 1300e ja ebayssäki tänne tuotuna veroineen aika liki samaa...saiskoha jostain ees alle tonnilla kohtuullista 3 levyst?

    nii ja mistäs johtuu ettei tolla 4000 gsk:lla kierrä enempää ku n 3000 ? aineen puute? delivery valvet? mulla vielä vakiot...ahtoa 38psi
     
  12. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Täällä on ainakin kiinnostusta tuolle todistukselle... Ja varmaan aika monella muullakin.
     
  13. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Jos aski/turbiini ei luista niin ravistaminen vois johtua vakio delivery valveista. Yleensä suuttimet ja dv valvet pitäis ajatella pakettina. Itse vaihdoin ensin dv valvet. Tuloksena oli kovia pakolämpöjä, reippaita savuja ja ahtopaineet nousi yli 40psi. Kun vakiosuutin on liian pitkään auki. Voimaa ei tullut kovin paljoa lisää. Sitten kun vaihdoin 5x014 suuttimet niin yllätyksenä pakolämmöt jopa laski ja ahdot pysyy alle 40psi.

    Oletko polttoaineen paineita mitannut? Ne saattaa laskea ajaessa kaasupohjassa liian alas.
     
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    paineet mittasin loppu talvest ja oli muistaakseni siinä 25-30 psi.. pitää viel tarkistaa..mietinki juuri noita dv:tä et pitäisköhä vaihtaa...ku ei ois kalliitkaan.. eikös 191:set taida olla yleisin mitä käytetty..?ihan ok vielä "kadulle"
    ?
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Yllättäen en saanut ketään tänään(kään) kiinni :( :-? Yritetään huomenna uudestaan.... Paljollakohan merkkiorganisaatiosta pitäis oikeasti ostaa, että soittaisivat takaisin?
     
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Pystyykö Jamant koodaamaan avaimia rotkeen? Autokeskuksella ei testerit toimi. Puuttuu joku DR3 tai jotain. Kävin siellä joku 5 viikkoo sitte kyselemässä. Lupasivat soitella ku on vehkeet kunnossa. :mad:
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No periaatteessa kyllä!! Mutta eivät anna mulle PIN-koodia ja ohjelmoivasta testeristä on akku kuollut, ei ota sähköä vastaan eli ei myöskään käynnisty ja ei viitsis laittaa USD 300 uuteen akkuun, kun on niin pienellä käytöllä tuo testeri ja ohjelmoinnin suhteen pitäisi lisenssikin maksaa... Eli ei onnistu!! Sorry...
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Autokeskus, mikä toimipiste??
     
  19. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Käy tuolla Mäkelän autossa Järvenpäässä. Tarkemmin Mäkelän kone. Sieltä olen aina saanut apuja eivätkä laskuta törkeitä. Joskus eivät ollenkaan... =D http://www.makelan.fi/pages/yhteystiedo ... akelanKone
     
  20. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Perkele.

    Tossa Konalassa kävin.
     

Kerro tästä muillekin!