G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. mirage

    mirage 3rd gear

    Tullaan Impalalla. Malibu on liikennekäytöstäpoistossa..
     
  2. G20

    G20 Gearhead

    Roger! 8) Täältä lähdetään aamusella tulemaan.
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on Suomessa yksi katsastettu G-body enemmän! El Camino meni läpi muutos- ja vuosikatsastuksesta liehuvin lipuin! Ainoa maininnan aihe tuli liian alas näyttävästä oikeanpuolen ajovalosta.


    Edellinen katsastus Caminolla olikin 6.7.2005 että just yli 10v kerkes mennä.

    Nyt sit vaan kovaa ajoa ja megasquirttia sääteleen paremmin kohalleen.
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Onnea Maddikselle leimatusta g ruumiista. Täällä suru puserossa, Camino lähti tänään pihasta uuteen kotiin.

    :(
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hieno homma maddis.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt parin päivän kokemuksella.

    Turvavyö tosiaan vetää takas sisään, kun vetää reilummin ulos ilman että aukasee ovea.

    Joko sorvatut etulevyt on kierot tai siellä on jotain ihmeellisyyksiä tai sitten takajarrurummut on soikeat. Nytkyttää mukavasti jarruttaessa ja mielestäni takajarrut lämpenee vielä hieman liikaa minun makuun.

    Megasquirt toimii hyvin. Eilen ajelin ja säätelin ja alkaa olla jo 'sielläpäin'. Laiskempi tyyppi vois jättää sen tuolleen. Minä taidan jatkaa vielä hieman säätämistä. Mihin niitä itseoppivia ruiskuja tarttee? ;)

    Perässä on 2.73 välitys joten 80km/h vauhdissa koneessa on kierroksia n. 1500. 100km/h noin 1700rpm. Ja nuo ilman turbiinilukkoa. Kyllähän se tuntuu noinkin menevän, mutta en tiedä paljonko turbiinilukko tiputtaa kierroksia. Se onkin seuraava testattava.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyllä sillä 2-300rpm ainakin saa pois, mulla itellä 3,73 perä ja silti tippuu 300rpmää, taitaa riippua vähän peräruuvistakin.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    200-300rpm pois niin 80km/h vauhtia huristellaan sit melkein tyhjäkäynnillä. :D

    Katsoo nyt miten tuo menee jos vaihtais hieman tiuhemman perän.

    edit. Muokataan vanhaa ettei mene yksinpuheluksi.

    Nyt on tullut lisää ajoa Caminolla ja lisää havaintoja.

    Eilen käytiin heittään 130km lenkki ja hyvin Camino sen matkan toimi. Tasakaasulla 80km/h vauhdissa pakoäänet on hyvinkin maltilliset, mutta ylämäessä kyllä kabiinissa soi.

    Tankki vuotaa. Kemiallinen metalli ei sitten pitänytkään bensaa sisällään. Reikä ei ole iso, ehkä joku pari milliä kanttiinsa joten täytyy napata tankki pois ja paikata se paremmin. Tankki on muuten hyvässä kunnossa, mutta etureunassa oleva sauma on ulkopuolelta ruostunut kiitos rakenteessa olevan aivopierun joka kerää kaiken kuran ja veden siihen uraan.

    Taisin mainitakin että takajarrurummut on soikeat. Eilen, ennen pidempää matkaa, ruuvailin kenkiä hieman kauemmas kengistä ja nytkytys jarruttaessa väheni eikä mielestäni jarrutkaan lämmenneet niin paljoa. Sorvauksessa tarttis siis käyttää.

    Hanttimiehen ovi täytyy säätää paremmin. Nyt kun iskee oven kiinni, niin ylhäällä tiivisteen vieressä oleva muovinen(?) ohjaintappi ottaa lasiin kiinni eikä lasi mene kunnolla paikalleen ellei sitä käytä hieman alhaalla. Ovi tosin ei muutenkaan oikein istu kunnolla ja minulla oli kauhea tappelu saada se istumaan edes noin hyvin kuin se nyt istuu.

    Tämmöistä pientä tällä kertaa. Vaan on se mukava ajella kun on reilun vuoden auton parissa pakertanut.
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    [​IMG]

    Tollaset voi olla ylimääräisenä GN:stä.., yv:tä jos kiinnostaa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Riippuu tietenkin turbaanista mutta mitä harvempi perä ja painavampi hylsy niin sitä enemmän lukolla tippuu jenkat. Jos on rieselin "4" modaamaton limppu niin sillä tippuu vähiten.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mites se sit menee turbiineissa, mitä enemmän on löysää (korkeampi stall) niin sitä enemmän vaikuttaa turbiinilukko, vai?
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juu ei olisi tarvinnut tuohon SEM muovisisustamaaliin sijoittaa rahaa noin paljoa, yhtä hyvä tai parempi olisi ollut vain joko jättää tuollaiseksi mitä olivat taikka sävyttää normaalipintavärispraypurkki tuon erikoismaalin oston sijasta.

    värisävy ei ole lähelläkään mitä sen oletin olevan. aivan liian vaalean sininen. kaikissa mainoskuvissa tietokoneen näytön mukaan (tiedän, virheellinen sävy siinä aina) tuon SEM Shadow Blue piti olla se tummin vaihtoehto, oletin oikeasti ns navy tai dark blue sävyä. värisävy on huomattavasti vaaleampi kuin purkin korkissakaan on esimerkkinä.

    kattoo ny mitä loppujen paneelien kanssa sitten tekee..vai raavinko noistakin tuon pois. tuulilasin pystylistat ja ovien pystypaneelit vasta kerkesin maalailemaan.
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Korjasin tänään Caminon tankin anturin.

    Itse anturissa ei ollut mitään vikaa, mutta anturista tulevan johdon ja pickupissa olevan tapin välinen liitos ei johtanut enää sähköä. Korvasin tapin 3mm pultilla ja muutamalla mutterilla ja taas näkyy vastusarvot kun kohoa liikutteli ylös/alas.

    Säästin uuden pickupin hinnan. Ja myöhemmin sit huomasin että tankissa on useampikin reikä joten taitaa siihen mennä ne 'säästetyt' rahat.

    Tässä vika ja korjaus.

    Tuon hapettuneen prikan alla oleva johto ja prikan läpi tuleva tappi ei enää olleet sähköisessä yhteydessä toisiinsa.
    [​IMG]

    Ja näin korjasin.
    [​IMG]

    Nyt aloin miettimään että voishan sen johdon vaikka juottaa tuohon pulttiin kiinni, niin ei pääse enää hapettumaan välistä.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Itellä oli kans tankki alhaalla, tuli vihdoin tehtyä se oikea paluulinja sinne. Hölmönä tosiaan olin jättänyt sen tekemättä/en tajunnut ostaa paluulinjallista sending unittia. Kuumina kesäpäivinä vajaammalla tankilla tuli aika ikävä bensan katku kabiiniin. Nytten paluulinja paikallaan (kiitokset mikalle juottamisjelpistä), ei enään haise juuri yhtään. Joskus kiihdyttäessä vähän tulee, mietittiin vähän kehitellä jotain venttiilisysteemiä vielä että ei ole pelkkä letku vaan että tämä venttiili päästäis painetta vain silloin kun sitä alkaa tankkiin kerääntymään.

    Laturikin päätti kyrvähtää linnacruisingista kotiutuessa. Onko tietoa tämän käyttökelpoisuudesta? http://www.motonet.fi/fi/tuote/386060/U ... leislaturi Myydäänkö jenkkipuljuissa samaa tuotetta kalliimpana? Ei tuo edellinenkään näköjään delco remy ollut, missään ei lue mitään merkkiä eli kiinalaturi lienee.

    Vaikuttaa siltä että jännitteensäädin, diodisilta ja kenttäkäämi (tai se ulompi käämityssysteemi, eikö se kenttäkäämi ole) ovat kaikki kärähtäneet, eli tuskin kantsii parsia tota kasaan enää.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Miten tuo tankin huohotus pitää hoitaa, että silloin kun tankissa on ihan vähän ainetta, ei haisisi bensa kun on aurinkoinen lämmin päivä? Tehtiin huohotus tuohon sending unittiin, ja bensaletku tuohon täyttöputkeen, mutta tänään kun ajelin vähän ja lämmin oli ja ihan vähän ainetta niin taas haisi. Tankki puolilleen täyteen niin ei enään haise. Eli on kiinni siitä kuinka paljon ainetta.

    Pitäiskö siihen kehittää joku venttiili joka päästää painetta vaan silloin kun sitä tulee? Suodatin? Pitäiskö letku viedä ulos asti/puskurin kulmaan asti?
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hieman oli tummunut väri yön yli vinyylimaalilla joten kai tuon kanssa pärjää.

    joten maalailin tänään suurimman osan ongelma-osista jotka olin irroittanut sisustasta ja joista olin raapinut pahimpia pehmeitä muovipehkuja pois. eli penkinselkämykset ja takasivuikkunan paneelit. (eilen maalasin ne a-pilarin listat ja ovien takareunan pystymuovit.)

    loppui vaan maali ikävästi vähän kesken jo autosta irtiolleissa osissa. ei saanut kahta kunnon kerrosta tehtyä niihin. tarvinnee siis tilata toinen purkki vaikka onkin aika kallista lystiä. (saisi ovien paneelit ja taka-kyynärnojan vielä tehtyä.)

    ja jos olisi ollut fiksu tai käyttänyt enemmän rahaa olisi voinut harkita jonkun röpelökuvion ruiskimista niiden sileäksi raavittujen kohtien ja naarmujen peitoksi. (lisää materiaalikuluja huonokuntoisten osien kunnostukseen ei oikeen inspiroinut)

    mutta menee ne noinkin. sekin jo auttoi kivasti kun pelkästään sen vihertävän jauhemaisen valkoiseksi muuttuvan muhjun raapi pois noista tummansinisistä muoveista pois, ja nyt maalilla tasoittui värisävyeroja vielä vähän, vaikka jäikin vääränlainen tekstuuri pinnoille.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Eli haisee jos on vähän bensaa tankissa? Haiseehan se jos huohotat ulkoilmaan.

    Itselläni on tehty niin, että huohotus menee aktiivihiilikanisterin kautta koneeseen. Bensakorkista pääsee ilmaa vain sisään. Noin on ollut alunperin kaasarillakin.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo no se ei oo täs kohtaa mahtollisuutena.
     
  19. maddis

    maddis Gearhead

    Laita huohotusletku sit ilmanputsariin. ;)

    Yleensä kai kaasareissa on nippa johon tuon huohotuksen voi laittaa? Ported vacuum tms. Sekö ei oo mahdollista vai mikä?

    Muuta neuvoa ei oo nyt antaa.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No, jos ei muu auta niin sit pitää niin tehä. Pitää vaan vetää yks lisälinja tankilta.

    Huohotuslinjaks riittänee ulkohalkasijalta 6 tai 4,75mm jarruputki ihan?
     

Kerro tästä muillekin!