Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Lukkoperä tekis mieli hommata. Vaikka joku palalukko. Onkohan joku tilaillut ja jos niin mistä? Pitäisi myös apukuskin puolen pakosarja vaihtaa kun on ruostunut puhki. Kattelin rockautosta ja löyty kahta eri merkkiä, Dorman ja ATP. Onko väliä kumman tilaan?
     
  2. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

  3. Rekkis

    Rekkis 1st gear

    Pitäis itekkin tuota kavitoinnin estoainetta tilailla. Tekstin perusteella ainakin vaikuttaa hyvältä. Voisi kai tuota ostaa pullollisen ja kokeilla.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meillä löytyy Motograftin kavitaationestonestettä hyllystä. 20€ +kulut
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

  6. pjtk

    pjtk Gearhead

    En oo vielä tehny, mutta tuota harpoon modin ajattelin, kun sattuneesta syystä on tankki irti.
    Videolla: https://www.youtube.com/watch?v=3qI-9XyT_WE
    tehdään jotakuinkin samat jutut.

    Ja se se sattunu syy on, että tuo diesel pickup on päreinä pitkin tankkia. Eli tuon näkonen osa: http://www.dieselorings.com/1999-2003-f ... pment.html
    Saakos tommosta jostain päin Suomea vai pitääkö taas tilata rapakon takaa.
    Oisko joku muu vailla tuota osaa, jos tilaamiseksi menee? Oireena dieselin loppuminen mittarin 1/4 kohdalla.
     
  7. ripee

    ripee Gearhead

    moro!
    oon hankkimassa f250 7.3:lla ja kun olen nyt muutamaa koeajanut niin huomannut että toisella tarvii kaasupoljinta painaa aika reilusti ennenkuin mitään tapahtuu ja toiset sitten reagoi kaasuun tosi herkästi , onko kellään kokemusta moisesta viiveestä vai onko joku säätö homma vaan??
    kiitoksia
    Riku
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eka vakio ja toka tuunattu ohjelmalla.
     
  9. ripee

    ripee Gearhead

    ahaa! siis softalla saa korjattua
    tosin eipä tuo nyt haittaakkaan kunhan ei ole mikään särki...
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No kyl vaikuttaa niin paljon kulkuun ja positiivisesti kulutukseen et kannattaa olla "lastutettu" mut ei lastulla vaan oelkällä ohjelmalla.
     
  11. ripee

    ripee Gearhead

    kuka noita tekee
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikä ohjelma nykyään paras? Passaako -97 malliin?

    nimim. vakiolla tähän asti.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minä olen Edgeä laittanu varmaan moneen 7.3 PSD. Erilaiset 94-97 ja 99-03. Toiminta samaa.
    60, 80 tai 100 hv. Ja paljon muitakin ominaisuuksia. Perusvarmaa tavaraa, takas vakioksi 3 minuutissa. Vikakoodien luku ja nollaus.
    SCT;ltä tuli joku aika sit ehdotus alkaa jälleenmyyjäksi mut mietinnässä edelleen.
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    En kyllä niele tuota kuvausta alkuunkaan! Asianmukainen ja asianmukaisesti asennettu chippi on ratkaisu, jolla on puolensa. Toki OBDII-väyläinen on helpompi asentaa ja mukana tulee yleensä muitakin ominaisuuksia, joten sanotaan vaikka että suurimmalle osalle tällainen laite on omiaan.

    Eli kyllä, suosittelen vaikkapa Edgeä myös, mutta en niele chippien sortamista! :)
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^kommenttini on lähes täysin ammatillinen. Perusteluni: purkin asennuksessa todella harvoin vaurioitetaan tietokonetta ja virityksen poistaminen onnistuu nopeasti ja helposti. Lastut taas kaikkea muuta.

    Ja tässä puhutaan käyttöauton käyttömukavuuden parantamista, ei huipputehonhakua.

    Työ tekijäänsä opettaa..

    Eikä näistä kannata kenenkään suuttuu, vain minun mielipiteitä.
     
  16. ripee

    ripee Gearhead

    Ok! Vm jota olen katsonut on 99
    Pikasesti ebaytä katselin niin edgeä on jos jonkin moista
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ei tässä sentään suututtu ole enkä epäile asiantuntemustasi. Pakko vähän härnätä pässiä, kun tästä on väitelty aiemminkin :D

    Arkikäyttöä ajatellen, onnistuuko muuten uusilla purkeilla ohjelman vaihto "lennosta"?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mielestäni ei onnistu. Koska aina mennään boxin ohjelmaan sisään.

    Niillä boxeilla millä "valehdellaan" antureuden arvoja voidaan muuttaa arvoja lennosta.

    2. Asia
    Tänään tein ennakoivaa huoltoa. Tarkistelin oman fuallyn etupyörien laakereiden kuntoa.
    Ajettu 277Tml ja molemmat laakerit olivat vainaat. Mitään paljastavaa ei vielä ollut. Ehkä pieni tärinä tuntui jalkoihin mutta ei muuta.

    Nämähän painavat paljon ja pieni laakeri vaurio ei tunnu missään. Sit kun tuntuu on jo reilusti rikki. Kannattaa tarkistella ajoissa..
     
  19. stubuu

    stubuu 1st gear

    Terve.

    Mulla on kyseinen 7.3 fordi -99 ja olen miettinyt lastua tai boxia siihen? Mistä semmosen saisi ja onko paha homma asentaa? Pitääkö muuttaa jotain muuta, esim suuttimet,putkistoa jne..? Kiitos jos joku viittii vähän jeesata.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kuten edellä kirjoitin on boxi helppo asentaa ja poistaa. Boxeja saa meiltä. Jos auto on alkuvuosi 99 ni se on vähän vaikeempi. Muuta ei tarvitse välttämättä vaihtaa mutta sehän riippuu mitä boxilla/virityksellä haetaan.
     

Kerro tästä muillekin!