Cadillac SRX 04-06 käyttöautoksi. Järkeä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ls1978, 29.9.2014.

  1. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Isäukkoa alkanut kiinnostaa käyttikseksi tuommoinen Caddy "pikkumaasturi". Siinä kun tuntuu vielä olevan perinteistä amerikkaa, lisäksi näiden tuoreiden kertakäyttöautojen todelliset käyttö- ja korjauskulut oikeasti hirvittää. Muutamaa ollaan menossa ihmettelemään, mutta mitäs noista kannattaisi silmäillä erityisen tarkkaan? Onko käyttökokemuksia?

    Se nyt tiedetään että mitään pihistelyautoja nämä ei ole mutta kuinkas muut käyttökulut ja yleinen toimivuus liki kymmenvuotiaana? Valtaosa tarjokkaista V6:lla mutta muutama Northstarkin näkyy olevan. Nortin heikot kohdat jossain määrin tuttuja (lienee nekin kehittyneet 90 -luvun alkupuoliskolta?) mutta onko tuosta kuutosesta tietoa?

    Ja minkälainen on nykyään Cadillacin varaosahuollon tilanne? USA:sta nyt saa mitä vaan ja huolto-osat SWT:ltä, mutta riittääkö MetroAutolla enää mitään kiinnostusta tällaisten merkkivaraosiin?

    Kiitos etukäteen!
     
  2. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Tämän ikäisessä Northstarissa ei tietääkseni ole ollut suurempia vikoja kuten ei kutosessakaan. Tämä viimeinen Northstar eroaa vanhemmista versioistaan ja lastentauteja on saatu poistettua. Alkuperäiset huolto ja varaosat saa GM dealerilta Ruotsista KW Parts:ilta josta esim Metro Autokin ne tilaa. Yksityiset eivät saa täältä tietääkseni tilata mutta asiantunteva USA/GM korjaamo tilaa osat sulle. Tarvike osia saa Suomesta esim. US Parts ja South West Trade ynnä muut vastaavat.
     
  3. mcmies

    mcmies Gearhead

    Ei GM ikinä kunnolla korjannu Nortin kansipahviongelmaa. Kansipultit vaihtu harvakierteisiin 2004 tai -5. Siitä huolimatta kansipahvit paukkuu uudemmistakin Norteista, mutta ei ihan yhtä todennäköisesti kuin vanhemmista. -97-99 näyttäisi olevan pahin ikähaarukka.

    SRX:ssä pata lie kuitenkin oikeinpäin rungossa, mistä seuraa, että korjaaminen on pikkuisen vähemmän työlästä kuin vaikka etuvetoisessa STS:ssä.
     
  4. valtope

    valtope Gearhead

    tää meni nyt Northstar keskusteluks

    Onks SRX kommentteja ?
     
  5. Luokyio

    Luokyio 3rd gear

    Pari viikkoa nortti-SRX:llä nyt takana. Eipä ole upeampaa ajettavaa vielä tähän mennessä tullut ajettua. Alustaan menee osia säännöllisesti korjaushistorian mukaan, ja itsekin ehdin jo vaihdattamaan palikoita. Lienee normaalia, kun omapaino huitelee yli 2100 kilon. Osien hinnat ei ole mitenkään kohtuuttomia ainakaan merkkihuollon ulkopuolelta tilattuna.

    Keskikulutus näyttää asettuvan 15 litran nurkille maantiepainotteisessa seka-ajossa. Vakuutukset yllätti halpuudellaan, liikennevakuutus 260 € ja täyskasko 500 € täysillä bonuksilla. Verottaja toki haluaa reilut 500 € vuoteen kun ajoneuvovero menee päästöjen mukaan.

    Sisätiloiltaan yllättävän ahdas. Leveyssuunnassa tilaa kyllä on, takapenkille menee kolme isoa turvaistuinta vierekkäin, mutta jalkatilaa ei kovin paljoa ole ainakaan kaltaiseni hujopin takana, kun penkin joutuu vetämään taakse asti. Joutuu ipanoille huutamaan jatkuvasti ettei potkita. :soosoo:

    Ainoa ongelma toistaiseksi on tuo Check Engine -valo, jonka aiheuttaa vikakoodi P0174 System too lean, bank 2. Imuvuotoa tai muutakaan syytä ei paikallinen jenkkikorjaamo ole vielä löytänyt. Ei vaikuta ajoon kuitenkaan mitenkään, mutta ärsyttäähän tuo valo mittaristossa. Ehdottivat ohjelmistopäivitystä seuraavaksi, testataan sekin, mutta en jaksa uskoa että se tuohon auttaisi...

    Kaikkiaan hinta-laatusuhde tuntuu ihan hillittömän hyvältä. Hinnasta on hävinnyt alle kymmeneen vuoteen 90 %. Dacia Dusterin hinnalla saa V8-SRX:n ja bensarahat pariksi vuodeksi.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tämmöinen kiulu kiinnostaisi snadisti itseäkin, kun pitää varmaan autokanta päivittää 2000 -luvulle. Vähän tässä tasapainoilen hyrysysyn 300c:n, Dodge Nitron ja tuon käkkylän välillä.

    Kaikki varmaan pitää käydä koeajamassa mutta omakohtaisia kokemuksia otetaan täälläkin vastaan. GM:n tekeleistä ei ole ihan parhaita kokemuksia ollut aiemmin, mutta voisi tuommoiseen ehkä vielä sortua.

    Kärryn pitää tulla koukussa ja kone / loota saisi pysyä ehjänä vaikka siihen jonkun kivitalon ripustaisikin :lol: Tuossa pienempikoneisessahan on eri loota kuin nortissa, joka taas on omalla tavallaan aika kuuluisa mylly. Miksi se vähän arvelluttaakin.
     
  7. valtope

    valtope Gearhead

    Mä ostin SRX:n käyttöautoksi 19.12.-14, 2005, V6, 3.6l, ajettu 114 tkm
    Etsin parhaan, johon raha riitti, kun olin ensin käynyt katsomassa "melkein kaikki" Nettiauton myynnissä olleet, ja tarkistin vikakoodit OBDII väylästä ennen ostoa.
    Olen ajanut Joulun pyhinä nurkissa, 19.l/100km ( kylmäkäynnistyksiä, -15c ), ja maantiellä + 1000 km. 10.7/100km ( -25c ), yhteensä n.1400 km
    Ihan henkilöautomainen, positiivinen yllätys. Penkki loistava, kun jaksaa hieroa sen ensin kohdalleen.
    Sähköhimmeleitä niin että riittää. Toimii kaikki, kuinka kauan ?
    vaatimuksena mulla mm. koukku.
    markkinoilla huomattavasti erilaisia verusteversioita, esim. viihdekeskus taakse, penkit 5-7 hengelle, kattoluukku, jne.
    Northstar V8 jätin väliin kannetiivisteongelmien takia
    ps. selvittelin USA Cadillac forum:lta, yms, mitä vikoja etsiä
     
  8. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Terve, tämmönen kottero on hissuksiin tykyttänyt ohimolla mullaki. Oisko tarjolla lisää näkemyksiä käyttäjiltä.
    Ihan kaikenlaisia huomioita.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Faijalla on ollu joulusta 2009 asti tollanen V6 SRX. mitään erikoista sille ei ole koskaan tehty. Jarrulevyt on taidettu vaihtaa. Muistaakseni ei edes niveliä ole vaihdettu.
     
  10. kt9001

    kt9001 Gearhead

    No nyt viimeinki sain aikaiseksi hetken plärätä näitä tarinoita täältä http://www.cadillacforums.com/forums/ca ... orum-2004/

    Ilmeisesti ei mitään isompia teknisiä murheita, mutta lasikaton yllättäviä pirstoutumisia (?), vesivuotoja sieltä täältä takaosissa ja joissain volkkarimaista öljynkulutusta.
    Onko ne vaan ollut enemmän alkupuolen murheita vai liekö tämänpäiväisiäkin?

    En ole perehtynyt, onko näissä jotain keikarointia esim lootaöljyjen tms kanssa, vai meneekö ihan rahvaanlaatu yleensä?

    Heh, ja mulle yllättävänä detaljina wikipediasta näitä kokoonpanotehtaita, myös kiinassa ja toverimaassa.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_SRX
    Onko pohjoismaihin näitä tuotu mistä suunnasta?
     
  11. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Ei tiijä onko järkeä, mutta ainakaa nyt eio tullu ostojysäriä (tästäkään).
    Oiva hyrrä ajaa, kerrassaan.

    Etupyöränlaakerit ja iskarit tarvii varmaan uusata kuitenki.
    Onko kellään laittaa RPO koodien tulkkaussivuja tms.
    Tietäis alkaa perkaamaan minkälainen alusta ja vieteröinti tässä on.
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kumpi sensori näyttää leania,eikös se korjaaja voinut lukea testerillä mitä ne happianturit tekee,vai tekeekö oikein mitään,imuvuoto rikastuttaa koska alkaa säätämään ruiskuja mättämään lisää soppaa korjatakseen tilanteen,kaasari vehkeessä toisinpäin,pieni kosteus sensorin liittimessä voi riittää.
     
  13. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Terve,

    Taas pari pientä kysymystä
    -mites nämä suhtautuu RE85 käyttöön? Tarviiko vaihtaa esim suuttimia tai ohjelmaa, vai riittääkö näissä jo valmius siltään?

    -Versio/variantti? Nämä kohdat on edellisessä rek.otteessa tyhjät ja kuulemma suomeen rekisteröidessä pitää niihin saada teksti.

    Kiitos
     
  14. fudge85

    fudge85 Gearhead

    herätelläänpäs tätäkin.... olisko tuoreita päivityksiä autosta? olis kiikarissa tämmönen v8.... tai halu ainaki kakkosautoksi laittaa tämmönen.. kellään mitään isompia ongelmia ollu? ja muutenki käyttö kokemuksia?
     
  15. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Up.
    Kokemuksia?
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kaverilla on nortti äsäräxä, vetää hevoskoppia, ei siinä mitään ihimeellistä ole ilmenny
     
  17. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Juttu lie jo tyrehtynyt, mutta herätetään. Olen menossa katsomaan tollasta 06 nortilla, reilu 140tkm mittarissa. Lueskelin myös cadillac foorumia ja olen tietoinen mahdollisista ongelmista, mutta käsitinkö oikein että esim. ne kansiongelmat yms oli lähinnä aikaisempien vuosien ongelmia? Olisko nämä viimeiset vuosikerrat jo vikavapaampia?
    Minkälaisesti hörppää bensaa? Noilla kilsoilla jotain tiettyjä juttuja, tai pian edessä?
     
  18. Roc

    Roc Gearhead

    Ei nyt suoranaisesti ole SRX, mutta -06 STS ollut nyt paremmalla puoliskolla käyttöautona reilu 2 vuotta. Ollut erinomainen laite, juuri meni puhki 200tkm ja ei muuta kuin bensaa tankkiin ja menoks. SRX perustuu samaan Sigma-pohjalevyyn kuin STS, joten varmasti hyvinkin vertailukelpoinen laite. Oma 3.6 kutosella ja nortillahan se STS:kin pitäisi olla.
    Itse en pelkäisi Nortin ongelmia, erittäin hieno moottori. Jos ja kun ongelmia tulisi, niin kone pois ja lohkoon studit kiinni, niin pitäisi olla kansipahviongelmat historiaa. Juu, on helvetin isotöinen homma, mutta kerran kun sen kanssa taistelisi niin eipä juurikaan tuohon hintaluokkaan maukkaampaa käyttöpeliä voi kuvitella.

    Oon ite ymmärtänyt silleen, että Nortin kansipahvien paukkuminen tulee eteen myös viimeisimmissä vuosikerroissa, ongelmasta ei GM tainnut päästä ikinä eroon.
     
  19. north

    north Gearhead

    Meijän pesueessa on kolme tolla Northstar moottorirra olevaa cädiä ja vanhin niistä on ollu jo kolmetoista vuotta.Maijamista tuli eldo ollu kuusvuotta,Sveitsistä tuli eldo ollu neljävuotta.
    Nää on kyl 93 vuotisia ja yks eldo on 94 en tiijä sit et minkälainen hannihanhi olen mut yhteenkä noista ei ole kansi jumppaa tehty vaikka mul kyl löytyy noi http://www.northstarperformance.com/sgstuds.php.
    Tos on juttuu Northstar mootorista http://www.cadillacforums.com/forum...ion/252741-saga-naive-head-gasket-repair.html
    Ja tos lisää http://www.cadillacforums.com/forum...ause-head-gasket-failure-fix.html#post1431468
    Eli niin paukkuu uusisa ja vanhoissa.
     
    Muokattu: 17.4.2017
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Sain itse sellaisen käsityksen, että 04 korjattiin tuo kannenpulteista johtuva ongelma? En ole kyllä hirveästi juttua nähnyt että 04 eteenpäin olis paljon ollut noita vikoja.
    Vai onko tämä nyt sellaista lapsen uskoa, että on se hyvä.
    Kutosella ei viitsi ostaa, kuluttaa saman ellei enemmän kuin nortti, ja niissä oli jotain jakoketju ongelmaa.
     

Kerro tästä muillekin!