eksoottisempi ajoauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja downtown, 30.8.2015.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Maserati 80-90-luvun taitteesta voi olla harrasteauto, kiinnostavakin, mutta ei se kyllä varmaan ajoautona toimi, vaikea vaan uskoa että 25 vuotta parantaa uutenakin olleita sähkövikoja jne. Mobilistissahan oli sellaisesta artikkelikin joitain vuosia sitten. TopGear-ohjelmassa omaan provosoivaan tyyliinsä Clarkson tipautti jonkun ison esineen mikä nyt olikaan oman 80-lukuisen Maseratinsa päälle. Eli ei se omasta autostaan niin kovin innoissaan kai ollut. Liittyi siis johonkin 2000-luvun Maseratin esittelyyn, jakso oli viihdyttävä.

    70-luvun Rolssissa kannattaa varmistaa, että esim. jarrut ovat kunnossa, mutta muuten se olisi kyllä hieno. Varaudut joka tapauksessa vaan siihen, että varaosat voivat maksaa tonneja mielummin kuin satasia. Näitä erikoisautoja aikani pohdittuani päädyin itse kuitenkin Buick '78 LeSabre coupeen. Tavallaan tylsä auto, mutta eipä just' samanlaista ole nyt täällä rekisterissä toista. Käyttöautoksi piti tulla, mutta liian siisti yksilö siihen. Siinä yksi lisävinkki: ÄLÄ osta virheetöntä vanhaa autoa, jos oikeasti aiot sitä päivittäin käyttää satoi tai paistoi.
     
  2. downtown

    downtown 3rd gear

    Ajohan tulee varmaan kutakuinkin olemaan pääsääntoisesti kesällä ajoa päivittäin talvella varmaan hyvin satunnaista jos ollenkaan, kuites muitakin ajoautoja talosta vielä löytyy...

    Maserati Quattroporteakin näköjäään saisi mahdutettua budjettiin jopa 90luvun lopulta ei muuten hullummannäköinenkään ole ja aika tehokas kasikonekkin, jotain klassista omaan silmään myös kasarimallin kanttikopassakin

    sit taas Rolls-Royce Silver Spirit vai Shadow kumpi parempi?

    siinämielessä kun ikää tullut niin tahtoo olla että mitä mielenkiintoisempi laite niin sen mukavempaa sitä vielä innolla laittaa ja puunaa mitä tavan käyttöjenkkiä
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näistä ehdotetuista on kiinnittänyt huomiota Bentley Turbo R, Jay Lenolla oli hyvä video siitä (omistanut -89 mallisen uudesta asti), ja Jensen. Bentleyn saa jopa 15 tonnilla, mutta mistä saa Jensenin?
     
  4. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Entäpä Lotus?

    Olen ehkä jäävi osallistumaan tähän keskusteluun, sillä ei nappaa ferrarit, lambot eikä porchet juuri ollenkaan. Mutta keskustelua seurannut sen verran, että ainakin Jensen ja Maserati olisivat sijoituksilla aika korkealla.

    Kun eksoottisesta puhutaan, en itsekään osaa mieltää mitään saksalaista sellaiseksi ellei trabantia ja ifaa huomioida. Niissä kai jo jotain eksoottista, mut ei varmaan sitä mitä haetaan... :D
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  6. plagu

    plagu Gearhead

  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No nyt on minun mieleinen topikki. Monta omaakin suosikkia jo mainittu, "muutaman" kohdalla on kyllä täytynyt ihmetellä että saako noitakin tosiaan alle 15 k? No onhan nyt kuulemma lama, joten mistäs minä tiedän. Heitän tähän soppaan vielä pari:

    Jaguar XJR, taitaa nippa-nappa mennä siihen max. '95 kriteeriin. Oli itselläkin jo tähtäin lukittu tähän, mutta sitten tuli mahdollisuus lunastaa tuo ex-Typhoon kotiin. Mutta se kun on jenkki niin en sitä tuputa.

    MGF. Tämä taas oli avoautokuumeen '06 aikaan kovaa valuuttaa. Silloin ostin Typhoonin ekan kerran :-D Jaa mutta tämä taitaa olla liian uusi.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vaimolle hommattiin tollai Ford Crown Victoria Police interceptor. ei oo ainaskaan swapeissa herättäny minkäänlaisia intohimoja,,, kunnes jonkun perheen 4v terminaattori huutaa iskälle et. Iskä tuollon poliisiauto, faija sanoo et missä ja pikkuiivari sanoo et tossa. Kyttäauton homma on olla huomaamaton. (Ei oo kaikki ne tunnit telkkarin ääressä menneet hukkaan, tunnistavat amerikkalaisen poliisiauton).
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Hieno auto, mutta menty ikävä kyllä pilaamaan tojotan tekniikalla. :soosoo:
     
  10. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Jay-Z swappi on pelkkää plussaa, mutta katuajoja ajatellen siellä on kabiinissa yks poljin liikaa 8) .
    Kelpais kyllä kovasti manuaalillakin meikäläiselle.
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

  12. downtown

    downtown 3rd gear

    noniin, vaakakuppi tuntuu kallistuvan maseratin puoleen ja tutulle "agentille" laitoinkin jo infoa että vinkkaa jos tulee hyvä yksilö eteen sopivaan hintaan
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvän,hienoa. Se on varmasti eksoottinen ja erottuva peli :)
     
  14. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Höpö höpö. Nyt on bemarissakin jotain hyvää ja kestävää.
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    rohkea linja. olette päättänyt. onnittelut jo etukäteen suomen ajoneuvokannan monipuolisuuden ylläpitämisestä, ja kerro ny sitte lopuksi mikä tuli hankittua!
     
  16. Finlandese

    Finlandese Gearhead

    Hmm..

    Itse ajoin viime talven Lotus Excelillä. Lasikuitukori ja galvanoitu runko. Lainasin sitä jopa joulupukillekin..

    https://www.youtube.com/watch?v=mqc8Vo39uqo

    Maseratista on kokemusta kohta 20 tkm. Jättäisin talvikäytön väliin jo ihan ruosteen takia. Turbon luonne tekisi myös talviajosta melko mielenkiintoista, kun jo sateellakin saa olla varovainen kaasun käytön kanssa.

    https://www.youtube.com/watch?v=fWUopOlZcKY
     
  17. downtown

    downtown 3rd gear

    mallia joku ihmetteli niin tällä hetkellä katsellaan quattroporte gen3 tai gen4:sta
     
  18. Finlandese

    Finlandese Gearhead

    En suosittelen QP III:a. Minulla oli sen esi-isä, de Tomaso Longchamp, enkä haluaisi ajaa talvella sellaisella, varsinkaan vielä Maseratin klassisen V8:n haasteilla lisättynä. QP IV V6 moottorilla olis varmaan kiva peli käyttöajoonkin.
     
  19. downtown

    downtown 3rd gear

    aika näyttää mitä agentti löytää, ehdotti myös että välillä on tarjolla teknisestikkin ok kuntoisia alle 20t astonin db7 malleja joita ei aina viralliseen myyntiin edes kerkeä joten taka-alalle jätettiin myös tämä ennen mainitsematon vaihtoehto, mutta toiveissa josko ainakin jouluksi löytyisi hyvä yksilö
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!