G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    rupesin tossa caminon 229cid v6 moottoria kasailemaan ja asentamaan autoon, muttä mihinkäs tämmöiset osat mahtaisia kuulua :D :eek:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Ylemmästä ei oo tietoa, mutta alempi näyttää pahasti lenkiltä, jolla kardaani kiinnitetään taka-akselilla pinioniin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa ylemmässä on samanlainen liitin joka tulee vedenlämpöanturiin mutta se musta mötikkä on outo? Ja alempi ei kuulu moottoriin niinkuin tossa jo kerrottiin.
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jos joku kaipailee alkuperäisiä GN Buickin etujousia ja tukivarsia ni sellaiset olis ylimääräisenä: viewtopic.php?f=18&t=299235
     
  5. maddis

    maddis Gearhead

    Vakiojousille ei ole tarvetta. Caminosta tarttis saada keulaa vähän alemmas, kun noi auton mukana tulleet 'uudet' jouset on kohtalaisen jämäkät ja auto on nyt hieman takakenossa.

    Täällä on aiemminkin puhuttu jousituksen laskemisesta jousia katkomalla. Itse olen lähinnä korotellut jousitusta joten jousituksen lasku on hieman uutta. Kuinka kamala ajettava tulee jos jousitusta laskee jousta katkasemalla? Ei sitä tietysti älyttömiä tartte laskea niin olis jo parempi.

    Parashan tietysti tulis kun ostais uudet jouset, mutta jos kokeilis tuolleen niin näkis hieman mimmonen siitä tulee.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jousen katkaisu tekee niistä lyhyemmän mitan lisäksi myös hieman "jäykemmät". eli ainakin vakiojousien kanssa ajettavuus voi jopa parantua.

    tapauskohtaistahan se aina on. ja vain arvaamalla voi voittaa.. eli toivottu madallusmäärä on täyttä arpapeliä näemmä. toisilla laskee heti puolen kierteen verran katkaisemalla tuuman alemmas.. toiset katkovat kokonaisen kierroksen jousesta ennenkuin auttaa. pikkuhiljaa katkoo esim puol kierrosta kerrallaan kunnes on hyvä (yleis sääntönä ollut ettei kahta kierrosta enempää katko.. jäävät liian lyhyeksi)

    minunkin piti tänä kesänä katkoa etujousista pikkasen pois että saisi tuota taildragger lookkia pois. keula jäi liian korkeeksi niillä uusilla jousilla. mutta ei toimertunut hommaa alottamaan.. se kun on vähän ilkee operaatio etujousien asennus ja poisto.
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Juu, se olikin tiedossa että hieman jäykistyy jousitus kun niitä pätkii.

    Ja näinhän se on, että testaamalla selviää eikä ala heti sillä parin kierroksen katkasulla.

    Itsellä menee etupäästä puslat vaihtoon niin siinä olis helppo sitten jousiakin pätkästä. Tietysti jos toisen kerran joutuu pätkäseen niin sitten joutuukin hieman askarteleen, mutta onneksi tuli ostettua kunnon jousipuristin tuohon hommaan niin ei ole ihan niin paha rasti.

    Ei kun rohkeesti vaan testaamaan siis.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei niitä välttämättä tarvii katkoa, yhtä lopullinen keino on antaa kullilla piimää ja varovasti tiputtaa sitä koppaa alemmas.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Valitettavasti ei oo tallilla semmosta kullia jolla vois antaa piimää tarpeeksi että jousessa mitään tapahtuis. Monesti olis kyllä ollut tarvetta.
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Voihan se olla kans et naapurit vähä ihmettelee jos runkkailee parkkipaikalla pyöränkoteloon :rotfl:
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Näin mopar harrastaja sitä naureskelee, että kyllä te G-miehet olette melkoisia..... :rotfl: :rotfl:
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt on pakko myöntää, olen myös kaappimoparisti, toinen dille makaa museoituna tallissa muiden romujen seassa ja varaosaraato mahdollisimman syvällä metsässä.

    oikeastaan tämä taitaisi kuulua tuonne nolot tunnustukset ketjuun.

    :lol:

    [​IMG]
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    /\/\

    Noo samaa sarjaa taitaa olla oma perversio 83-87 SS Monte Carlon hankinnasta. Rahaa ei ole irrottaa, eli kuuluu sarjaan odotuslistalla. Mutta joskus tulevaisuudessa. Onneksi samassa tallissa Polaran kanssa majailee Olssin Cutlass, on mistä vertailla.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    jepjep ja voi meitä. :lol:

    leinon pekalla voi olla vieläkin uutta vastaava 87 ss monte carlon mittaristo myytäväksi, ostin häneltä vuosia sitten samasta autosta peräisin olevan ruorin ja takavakaajan caminooni, olisi pitänyt ostaa se mittaristokin.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Äläs kuule DX, minä ostin etu- ja takavakaajat siitä... ja etupenkit. :odroll:
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Mitäs vittua vihjailet,
    olet sinäkin voinut pekalta ostaa takavakaajaNkin, leinolla oli Suomeen palatessaan kolme ja teivossa mukana kaksi ss g-ruhon vakaajasatsia, jauhettiin pekan ja rouvan kanssa siinä paskaa toista tuntia,
    ole tyytyväinen etten ostanut kaikkia.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kunhan kiusasin, Pekan pointti silloin myös oli että pitää ottaa koko sarja etuvakaajineen ja kolmiotukineen etupäähän että alustan tasapaino pysyy oikeana. Mutta dieseli Cutlassissahan ne kolmiotuet ja sama etuvakaana kuin SS:ssä on ovat jo valmiina.
    Ostin koko sarjan, takavakaaja meni siihen kulta/grafiitti Cutlassiin ja etupään kamat Regal Sport Coupeen, siinä kun oli kutoskoneisena tehtaalta tullessaan ohuempi etuvakaaja ja niitä kolmitukia ei ollut.
    Penkit päätyi siihen täälläkin käsiteltyyn turbokoneiseen Pontiac GP:hen.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Muistanko väärin et tuossa diiselicutlassissa on myös takavakaaja saman paksuinen kuin noissa sporttisimmassa malleissa?
     
  20. maddis

    maddis Gearhead

    Etutukivarsien puslien vaihto menossa.

    Aattelin tiedustella, onko jollain siihen jotain hyviä jippoja kuinka ylätukivarsien puslat lähtee irti/kannattaa irrottaa? Itse meinasin, että polttaa kumin pois ja sitten katsoo jos se tappi mahtuu tulemaan pois tai jos ei mahdu niin saisko puslan ulkokoolin lyötyä irti kun ei oo kumia enää sisällä ahistamassa.

    Harvinaisen tympeetä puuhaa vaihtaa puslia tuommosiin 'pintapellistä' prässättyihin tukivarsiin.
     

Kerro tästä muillekin!