Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Maanantaina oli alumiinivanteella oleva rengas tyhjä. No ei hätää, vararengas alle, auto peräti käynnissä ja mikäs siinä, eihän siinä mennyt viittä minuuttiakaan 20 asteen pakkasessa.
    Mutta tiistai-iltapäivänä ajeltuani sen 100+ km tässä välissä juolahti mieleeni, että todellakin olin ottanut alumiinivanteen pois ja laittanut teräsvanteen tilalle - samoilla pyöränmuttereilla!

    Katsoin toisesta peltivanteisesta autosta, että näyttää olevan samanlaiset pyöränmutterit siinäkin ja toisaalta niissä muttereissa näyttää olevan joku 30 asteen kartio toisessa päässä ja sitten erikseen sellainen suora lieriömäinen pinta vähän kauempana.
    Eli standardisointia GM-tyyliin: sama mitkä vanteet linjalla autoon laitetaan, niin on aina samanlaiset pyöränmutterit. Vaikuttaisi loogiselta.
    Aion heittää alle Buickin omat Rally -erikoispeltivanteet ja siksi tätä tässä kyselen. Hankin varmaan sellaiset hienommatkin mutterit, mutta nyt viikonlopuksi en saa mistään hankittua ja olisi muuten sopiva aika vaihdattaa vanteita ja renkaita. Mielellään vähän varmistelen vaan asiaa, etten löydä itseäni ajelemasta 3-renkaisella Buickilla kohti rekkaa..
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Päivää tännekkin osioon. :)
    Caprice se on löhönnyt talvensa katon alla tallissa ja on siitä saatu koko keulaosasto jo purettua, sekä mootttori on osissa.
    Tarkoituksena on purkaa tukivarret ja viedä boksattavaksi ja sen jälkeen maalattavaksi ja takasin autoon.
    Rungon etuosa suoristetaan ja sitten pääsis pikkuhiljaa rakentelemaan moottoririlaa takasin kuntoon.
    Moottoriksi kaavailtu 305 taikka 350 tbi konetta ja ruiskutusta ohjaamaan tulisi mega.
    Tulevaisuudessa koneesta on tarkotus nappasta tbi kansi pois ja asentaa tpi kansi.
    Kellään ei olisi jäänyt mitään peltisarjaa mikä kävisi tonne capricen konehuoneeseen jommankumman kaveriksi?
     
  3. pikileka

    pikileka 3rd gear

  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  5. pikileka

    pikileka 3rd gear

    Sämpylä ei oikein ole mun silmään sopiva :) Eli vanhempi kuin 90. Ja alle 4000e ei taida saada edes pientä projektia 50-luvulta ;)
    Eli lähinnä hakusessa joku 75-90 stw.
     
  6. KJii

    KJii Gearhead

    Viis vuotta oli taukoo ku viimeksi farkku oli ja nyt tuli tommonen -90 Oldsin tekniikalla viime suvena hankittua. Viitisen tuhatta tullu tähän mennessä ajeltua. Ihmeen lämmin on kovienki pakkasten aikaa ollu. Ja matka jatkuu.

    http://i7.photobucket.com/albums/y271/k ... 317384.jpg
     
  7. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Ukko vaihto termarin. Ihan hyvi tarkenee taas ajaa lyhythihanen pääl. Meinaa edelleen jäätää.
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jostain syystä pihassa taas jenkkifarkku, muita ei ookkaan.
    Lämppärin moottori pitää vain uusia ja antaa esabin laulaa pyöränkoteloissa.

    Löytyiskö kenelläkään uudenveroista lämppärin moottoria? tarjoa yv:llä
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Tulipa ihan "järkisyillä" vaihdettua vanteet. Kovilla pakkasilla orggis-aluvanteet kun tyhjensivät renkaat, niin eihän se kivaa ollut. Lisäksi aluvanteiden pitäminen edes säällisen siisteinä, eikä mattaharmaina, jäi tekemättä ja auto näytti entistä väsynneemmältä.
    Kaukonäköisesti olin nämä vanteet haalinut aikomuksenani vaihtaa pulttijako coupe-Buickiin ja käyttää nämä siihen, mutta taustalla ajatus siitä, että näitä voisi käyttää myös farmarissa.
    Kun kesällä vielä nuo kyljet läpikäyn joko maalaamalla tai teippaamalla ja listat kiinnittämällä, niin kyllähän tämä tästä.
    [​IMG]
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mistäs meinasit teipit hommata?
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

  12. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Mölistää tääläki jotaa, ettei tyystin unohtuis.
    Vähän on tuo oma farmari unohtunu hangen puolelle.
    [​IMG]

    Uutta konetta ja laatikkoa vailla, krooninen rahapula vaa lyö kapuloita rattaisiin huolella.

    Mitenkäs muilla farmareiden kanssa? :cool:
     
  13. Pirunpaskaa

    Pirunpaskaa 1st gear

    Itte ostaisin suoraan vaan uuden. Ostin itte usapartsilta ku vanha sanoi sopimuksen irti ja uudella kuiteski saa varmuude toimivuudesta.
     
  14. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Uusi lämppärin moottori tuli hommattua muutama viikko sitten. Mitäs mottia oot murikka meinannu helmi orvokkiin?
     
  15. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    305 ois mahollisesti tiedossa. Edullinen semmonen, joten ei takeita onko edes ehjä. :D
     
  16. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Oma tallissa ja jonku toisen oma bongattu tänään kaupan pihassa Seinäjoella
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi kuvan härveli vois lähtee jos oikein halukas ostaja löytyy:rolleyes:.
    [​IMG]
     
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Alotettu ikkuna auki ajelu. Tais tulla liian tehokas termari.
     
  19. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Prismastakin saa tuota DC-fixin "puukontaktimuovia". Ostin omaa prokkista varten ison rullan jostain netti-askartelukaupasta. Olen joskus tuolla päälystänyt sisustan "puulistoja", ja pitää aika huolella puhdistaa kiinnityspinta, ettei vaan jää yhtään roskaa alle, muuten kuplii kovalla auringonpaahteella heti (ei pelkoa Suomessa?).
     
  20. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    n
    Miten nuo ovat kestäneet haalistumista vastaan?
     

Kerro tästä muillekin!