Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mitä muuten 1 purehell oot tohon omalles tehny noinniinku performancepuoleen, lastu?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    "Lastu", eli softa uusiksi. MSD:n puolat, alikokoiset remmipyörät, Lincoln Navigatorin läppärunko ainakin (muistaakseni). Softa ja remmipyörien vaihto vaikuttivat yllättävän paljon. Pitäs joskus käyttää penkissä, mutta eipä noita käyttiksiä ehdi... :odroll:
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onko noihin takavilkkuihin jotain sääntöä että koska pitää olla keltaiset vilkut ja koska ei? Nettiauton myynnissä olevissa tuntuu olevan pääsääntöisesti punaiset takavilkut.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kyllä noissa kaikissa uudempikoppaisissa pitää olla keltaiset. Jostain syystä tuossa nettiauton 2005-mallissa on punaiset. Olisko vielä muuttamatta? Se on onneksi helppo operaatio, kun kumpiakin valoja saa. Hiukan johdotusta toki vaatii.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mutta kun nettiauton grand marquisissakin (2001) on kokopunaiset? Ja kyseinen auto jo Suomen rekkarissa ollut jonkin aikaa?
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olisko muuttoauto? Ajalta, jolloin muuttoautoihin ei tarvinnut noita valomuutoksia tehdä.

    Edit: Eipä ollukaan. IS Automotiven laitteitahan tuo. Paha sanoa... Jos on todettu, että keltaisilla polttimoilla valot on riittävän keltaiset? Tai jotain...
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Joo eikun itte oon tuomassa tämäntyyppistä autoa Ruotsista ja siinä on orggisvalot takana mutta ruotsalaistyyliin ruuvattu jotkut tarvikevilkut takapuskuriin, että mitenkä tarpeelliset tuommoset sitten ovat ja tarviiko niitä ylipäätään olla? Kyljissä on etulokareissa EU:n säännöstenmukaiset sivuvilkut.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kyllä ne niitä keltaisia vilkkuja vaatii. Jos se on Fordi, niin siisteimmän ratkaisun saat, kun vaihdat ne takavalot, missä on keltaiset linssit. Mercuryn ja Lincolnin kanssa on vaikeampaa.
     
  9. kpj

    kpj Gearhead

    Kertokkeehan kruunumiehet, kun on alkanu vähän polttelee tällainen käyttöautoks, että onko mitään estettä saada tänne rekisteriin 09-11 vuosimallin poliisi interceptoria? Valojen suhteen hommaa varmaan on, mutta tartteeko jotain muuta ihmeellista? Ennen vain rekisteröiny noita 90-luvun alun vehkeitä, joissa ei tarvitse olla kuin title mukana ja homma menee muuten ilman suurempaa jumppaa. Onkohan näissä muuten mitään sen suurempaa eroa esim. -04 ja -09 vuosien välillä. Moottori on tietysti muuttunut flexifueliksi ja 09 tais tulla suuremmat jarrut ja jotain muuta. Lähinnä nämä uudemmat kiinnoistaisi sen takia, kun tarkoitus olisi ostaa autoksi sellainen, jolla ajelisi mahdollisimman monta vuotta (vuosikymmentä :)) ja mitä uudempi, niin sen paremmassa kunnossa ostohetkellä sen pitäisi olla, ainakin teoriassa :).
     
  10. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Ei nykyään mitään ihmeellistä tuo rekisteröinti. TUV vastaavuustodistus pitää maksaa (esim pakettiautopojat.fi). Samoin valoista pitää saada DOT sopivuustodistus (Porissa sai K1 konttorilla 99€). Autosta pitää olla Title ja kuskin ovessa VIN tarra paikoillaan. Konepellin alta päästötarrasta kuva niin tulee vastaavuustodistus halvemmaksi.

    Monet pitää parhaan 2005 mallista eteenpäin, siinä on jo uudistetut jarrut, ohjaus ja imupuolta parannettu. Pieniä muutoksia on tullut 2000 vuodesta lähtien.

    Huomioi että poliisautolla voi olla kilsoja 100tkm, mutta koneella käyttötunteja järkyttävä määrä. Crownin on lähestulkoon jo poistuneet aktiivikäytöstä tai niitä käytetään "huonoissa" duuneissa. Auto saattaa seistä koko päivän tien poskessa ja auto käy koko ajan.

    Mikäli Haaveilet P71 mallista, kannattaa etsiä autoa Saksasta tai Ruotsista. Saksassa on paljon harrastajia ja autoja on tasaisesti myynnissä. Myös Ruotsista löytyy autoja. Jenkkeihin verrattuna säästät rahdin (2500,-) TUV lapun (500,-) valomuutokset (100,-) Tullin (XXX€) ALV:n (XXXXX€) ja lisäksi autovero on huomattavasti pienempi.
     
    Muokattu: 21.3.2016
  11. kpj

    kpj Gearhead

    ^ kiitos vaan vastauksesta!
    Eipä tullut mieleen Ruotsi tai Saksa ollenkaan, jotenkin sitä aina vaan tulee ekana USA mieleen. Tottakai se vielä kaiken lisäks on tuo p71 malli, joka eniten kiinnostaa. Ebayssa ja cop cars onlinessa noita on tarjolla ja kieltämättä ainakin kuvien perusteella ovat hyvässä kunnossa ja osa ainakin olevinaan huoltokirjalla varustettuna. Pitäis vaan saada joku luotettava, joka tuntee nää autot katsomaan paikan päälle, ettei ostaisi sikaa säkissä. Onko tietoa henkilöstä?
    Äkkiä laskeskelin, että 8000 € autosta tulis tulleineen n. 15000 € auto, paljonkohan tuommoseen tulis autoveroa?
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nykkun on taas topikki esillä niin mainitsen taas miten jaksaa yllättää CV. Mulla on yksi varaosa-auto, täysin ajokuntoinen tosin mutta oli taas seissyt viime syksystä. Sitä pitis eilen hiukan siirtää ja aattelin miten lie... periaatteessa kuitenkin seissyt jo vuosia tilkka vanhaa bensaa tankissa ja kerran-kaksi vuodessa vähän liikutettu. Öljyjä koskaan vaihtanu enkä muutenkaan sormella koskenut. Ja on -92 mallia, että että....
    Mitä lie, lähti käyntiin kun olis eilen parkannut ja käy heti hienosti ja kaikilla pytyillä. Liekö sitten normaaliakin mutta ei mulla ole muita bensakoneisia mitkä on yhtä varmoja. Paitti se toinen CV.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ruotsissa ollut Tukholmassa pari P71 crown viciä myynnissä ja sitten on kauan ollut kaupan yksi -11 musta grand marquis.
    Ite noita aikani kattelin mutta päädyin vanhakoppaseen (-95) Town Cariin. Tai päädyin ja päädyin, kaupat kesken... mutta TC on hiljaisempi, enemmän tilaa takana, paremmat varusteet.
    P71:ssä usein vielä ne kälyset kangaspenkit johon joku jenkkikyttä pierenyt ja hikoillut vuorokauden ympäri...=) ja kaikissa ei ole edes cruisea.
    EDIT. Grand Marquisia en enää löytänyt.

    http://www.blocket.se/stockholm/For...lice_Department_64759932.htm?ca=11&w=1&last=1

    http://www.blocket.se/malmo/Ford_Crown_Victoria_Police_Interceptor_V8_65556636.htm?ca=11&w=3

    http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Crown_Victoria_Lagmil_EJ_polisbil_63821454.htm?ca=11&w=3
     
    Muokattu: 22.3.2016
  14. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Autovero on sama kuin arpajaiset, ostohinta ei vaikuta. 1998 n. 1500,- 2004 n. 4000,- 2007 n.8000,- Noilla mennään lähelle. Ruotsista autovero on n. puolet halvempi.

    Jenkeistä auton hakeminen yhtä tuskaa. Yli vuoden etsin omaani, pari kertaa kävin itte ja paikalliset kaverit teki vielä lisäapuja. Käyttötunnit ei ole missään ylhäällä, jos on ollut partioauto niin kaikki on aika loppu. Joe etsivien auto niin sitten voi maksaakin jo enemmän. Oma oli palolaitoksella ja siinä mm. cruise mitä ei yleensä ole.
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    -06 ja uudemmissa taisi olla idle hours trippimittarin yhteydessä, en ole varma vuosiluvusta. Kanada-malleissa ei välttis ole.
     
  16. Hassel

    Hassel 1st gear

    Terve. Tuo oli uutta tietoa minulle. Kuinkahan tuo noin? Hetken liian kauan pohdin tuota mustaa vm -11 Grand Marquis:ia ruotsista, joka tosiaan nyt poistunut myynnistä. Osittain kun ei ollut tuon taivaallista käsitystä veron suuruusluokasta. No, en ole koskaan oikein pitänyt mustista autoista...
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Grand Marquis oli muuten talvella tarjouksessa 129000 kruunua.
     
  18. kpj

    kpj Gearhead

    Sillähän tää just kiinnostaakin, kuten powerstroke sano myös, että ovat todella kestävän ja toimivan auton maineessa vähän joka puolella. Eikä myöskään kulutus ole päätä huimaavissa lukemissa. Ite ainakin olen varsin huono vaihtelemaan autoja ja oikeastaan auton ostoa huonompi homma on vain sen myynti ja sen takia pitäis saada pitkään palveleva auto.
    Kyllä sitä aika paljon kieltämättä tulee veroa autoon, kun tuo jenkeistä, jos auto rahteineen maksaa 10000, niin pitää varata enempi kuin tuo summa vielä veroihin, on se hienoa o_O. No sille ei tietysti mitään mahda, eli täytyy kyllä alkuun alkaa katsoa autoja tätä puolen palloa.
    Onneks tässä ei niin jäniksen selässä olla, niin on aikaa tutkia vaihtoehtoja ja esim. oceanicin tarjoamaa blocket.se sivustoa...
    Mutta vaikka periaatteessa samoja onkin town car ja marquis, niin kyllä se varmaan crown Victoria lopulta on, jos ostoon asti tässä päästään.
     
  19. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Autoveroa jouduttiin laskemaan EU:n vaatimuksesta, mutta se ei koske EU:n ulkopuolelta tulevia autoja.
     
  20. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Town car on mukavampi ajaa, kaikin puolin pehmeämpi ja silkkaa luxusta. Ei häpeä ajoltansa (eikä ulkonäöltänsä) uutta mersua. Crown on ihan erilainen, jämäkämpi ja kulkee ripeemmin.

    Kummastakin löytyy samoja vikoja, suurin ongelma on lämmityslaitteen läpän rikkoutuminen. Suurin siksi, että sen korjaaminen on aivan saatanan työläs homma jos sen haluaa tehdä hyvin. Läpän materiaali on heikkoa ja murenee vanhetessaan. Kaikki muu on korjattavissa ihan niin kuin muissakin autoissa. Niin ja toinen vika on Light Control Modul virtapiiriongelmat. Osa on helpossa paikassa ja halvalla korjattavissa mutta huoltopaikka on jenkeissä.
     

Kerro tästä muillekin!