Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^setistä? Siis kahdesta?

    YKS napa maksaa sen 300€
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    eiks niitä edes säätää enää voi? Pieni välys saa ollakin.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pieni saa olla. Hyvin pieni. Seuraavaksi alkaa palamaan abs-merkkivalo ja se ykeensä tulee väljisyä etulaakereista. (tai taka-akselin liittimestä)
     
  4. Redneck61

    Redneck61 Gearhead


    Onko muilla mennyt Fordin pyöränlaakereita ? Varmaan isot pyörät omalta osaltaan rasittavat. Matkamittarissa on noin 165000 mailia.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minä vaihdoin kesällä omaani, ajossa en huomannu mut toinen kädellä pyörittäessä pykälti ja rohisi. Toinen vain rohisi. Ajettu 280tml vakiopyörillä.
    Vaihdon jälkeen huomas ajossa miten paljon muuttu hiljaisemmaksi.
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä isot pyörat vaikuta asian, ainaki nopeuta laakerien kulumista. Sit toi ABS merkkivalon palaminen kannata kans huomioi. Monesti see päätty nopeusmittarin sammumisen ja sitä myöten vakionopeussäätin ja uusimissä myös mootorintehon alas kiskomisen. Kun nopeusmittarile tule laskennalinen tieto takaakselin anturast, ABS modulin ,GEM modulin ja vaiheston ulostuloakselin anturan syötamista tietoist. Syy siihen valon palamisen kannata selvit, mika sit onkin. Rikkinäiset pyöraanturit, kaapelit, pistokeet, sulakeet, loppu kulunut pyöralaakerit. Toki ABS valon voi sytytä myös huonosti latava laturi, eli ns liian alhainen verkkojännite. ABS yksikkö osa suoja itest kyllä, kun on kans prosessorinohjatu. Mut liialinen paistaminen, riippu tietenkin siitä, mika aiheuta sen valon loiston, voi päätty sen palamisen. On suht arvokaat ja ne täyty uusimissa vietä voortin tietsikan nokka, saatakse see toimima, koska niissä puutu uutena ohjelma. Käytetyn ostamises piile aina vaara, missa kunnossa on, ooks sitäkin jo paistetu. Ja ohjelma ei vältämät sopii auton oman PCM ja GEM modulin kans, noh minka tyypisessa autosssa see ennen on olnu, ooks nelivetoinen olnu jne. Ja jos mennan asentama isompia pyöriä, tai vaihtama välityksiä, sitä myöten täyty teha muutokset kans auton PCM ohjelmassa, pista sinne uudet pyörankoot ja välitykset, et ei ABS moduli sekois koska see ei saa enä vanhan ohjelman muka pyörimissuhteitä sopima ja voi mennä hälytykseen, tai blokka itest. :wc: No niin pääsin taas viisastelemma. :oops:
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^mitä minulle on tullut vastaan noita pyöränlaakerista johtuvia abs-valon palanisia niin kaikki muut toimii ja ei ole särkenyt mitään. Uusi laakeri ja valo sammuu ja meno jatkuu..

    Mutta totta, nämä ovat erittäin fiksuja ja monimutkaisia pelejä. Kaukana ollaan ajasta jolloin autossa oli virranjakaja ja katkojan kärjet.
     
  8. darth

    darth 1st gear

    Onkos arvon raadilla kokemusta Dormanin automaatti hubeista? Orkkis olis tietenkin orkkis, mutta jos noilla edes jonkun vuoden pääsis...
     
  9. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear

    Koko napa vaan vaihtoon. US-Partsilta Suomesta tai sitten Rockautosta Timken laakeri. Rapia 300e kustantaa, mutta on sitten myös kestävätkin. Jos on isommat pyörät kuin alkuperäiset niin ei kannata muita vaihtoehtoja edes miettiä. Ellei sitten tykkää niitä vuosittain vaihdella.
     
  10. Chrisu_

    Chrisu_ 1st gear

    Nyt kaivattaisiin vähän viisaampien neuvoja.

    Mulla oli äffäläisestä kärvähtänyt IDM, herjasi PCM:n ja IDM:n välistä yhteyttä. Uudella IDM:llä vika hävisi. Mutta ei silti käynnisty, ei edes lupaa yhtään. Mitään vikakoodia ei anna, paitsi pakokaasun vastapaine anturilta, ei luulisi vaikuttavan asiaan? Öljynpaineet nousee, suuttimille saakka tulee testerin mukaan paine, pilotilla koitettu herätellä mutta käy vaan sen ajan mitä suihkuttaa pilottia, eli ei olevinaan avaa suuttimia? Onko näissä jokin ajonesto mikä voisi temppuilla? Auto siis -99.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Asiaa nyt sen enempää kommentoimatta ni elä jumalauta käytä 7.3 PSD starttipiloottia!!!

    Koska ei ole kaasuläppää ni räjähtää cooleri halki, lähtee turbosta siivet, ilmanputsari jne.

    Ja pahin kaikista: männät ei kestä sitä leikkiä, ne halkeaa.

    Onnea vaan.. ;)

    Heitän ulkomuistista et IDM täytty ohjelmoida auton PCM;n kaa yhteensopivaksi.. eiks ne tule tyhjinä...
     
  12. Chrisu_

    Chrisu_ 1st gear

    Pilottia suihkuttelin suoraan imusarjalle, en turbolle, ja vain sen verran että vähän hörähteli, en litra tolkulla.
    Ja on kyllä heikko kone jos ei vähän muka pilottia kestäisi :D mutta tietää tästä edes ettei sillä sitten enempää leiki ettei käy vahinko.

    Milläs/missä sen ohjelmoinnin sai tehtyä?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No ei se nyt ihan noin mene ton pilotin kanssa. Varovainen saa olla ja järki mukana. Hehkutulpat on pakollista deaktivoida. Suihkutus vain pieninä piuhkauksina, mielellään niin että konetta jo sahataan samaan aikaan. Seos jakautuu siten paremmin.

    Jos tekee niin että ensin tyhjentää pullon ilmanputsariin ja sit vääntää hehkut päälle niin varmaan saakin lakaista parketilta kaikki turboa myöten. Männän saanee paskaksi lataamalla suodattimen pilotilla ja sitten starttaamalla, koska koko latinki menee siihen ekaan pyttyyn kun sattuu olemaan imutahtivuorossa.

    Männät ei varmaan pilotista hirveesti tykkää, mutta on mulla tossa yksi IDI minkä edellinen omistaja rutiininomaisesti käynnisti pilotilla, siis tusinoittain kertoja ellei sadottain. Olen sillä jo ajanut monta vuotta ja useamman kymmenen tuhatta kilometriä, eli ei siinä mitään ollut hajonnut. Itse en toki laittanut siihenkään pilottia.

    Vaihdoin omaan 7.3 PSDeehen IDM boksin. Ei tarvinnut mitään ohjelmia, mutta se on -97 malli.

    Mikä testeri sanoo että suuttimille tulee paine?

    Olen myös kuullut tapauksista että oikarissa ollut (palanut) IDM hajotti tietokoneenkin.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    En halua liika viisatel kun ei oo ihan tuttu kone, mut käys kuitenkiin huolelisest läpi sulakeet, sulake 22 20A ohjaa PCM n toiminta, oisko see konepellin alla rasiassa, eks IDM sulakee ois olnu paikalla 27 ja on aika iso 50A ?? releet?. Jos IDM kärventyi voi ol poltti sulakeitaakin, tai ohjausreleen. Ja IDM, PCM n pistokees olit nastat ehjat, piuhat ehjat, pistookeet on kunnol kii. Ja hehkut lämpeene oikeesti. ICP n pistoke ei oo öljyssä? Kampuran asentotunnistimen piuha on paikoilla. Toimiks PA syöttöpumppu. Ooks sul mita käsitystä miksi toi IDM paloi, kastuiks see.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Hyviä peruspointteja kaikki. Ja näähän kannattaa aina pitää lohkiksessa pari tuntia ennen kuin yrittää käyntiin tämmösissä tilanteissa, niin saa melkeen eliminoitua hehkuihin liittyvät ongelmat.
     
  16. Chrisu_

    Chrisu_ 1st gear

    ^^ Kyllä tuli nuo kaikki käytyä läpi, kiitokset kummimkin. :)

    MUTTA VIKA SELVISI JA AUTO HÖRÄHTI TULILLE!

    Eli vitutuksen ja päänsäryn aiheutti tuo helevatun CHIPpi... Kyseessä siis DP Tunerin chippi, ja oli siis chippi hävittänyt kartat.
    Uuden IDM boksin kanssa vaihdoin samalla startin ja akut, joten itse vika korjaantui jo sillä uudella IDM boksilla, mutta chippi perkele oli mennyt sillä aikaa hävittämään itsestään kartat kun akut olleet irti. Ei käynyt siinä kohtaa pienessä mielessäkään että chippi nyt temppuilee. Mutta tuossa hetki sitten kävi ajatus että voisiko se chippi olla viallinen tms. Sitten nettiä selaillen (kaverin avustuksella) löyty DP Tunerin omat vikadiaknoosit ja sieltä ohjeet chipin "nollaukseen". Ja ei muuta kuin autolle äkkiä kokeilemaan! Nollauksen kun teki ja chippi haki itteensä takas uudet kartat ja käänsi avaimesta niin johan hörähti kuin palmun alta!

    Kiitokset kuitenkin avustuksista! Taas ollaan piirun verran viisaampia!
     
  17. juunas

    juunas 1st gear

    Mikä voisi olla vikana että fordi tipauttelee pyttyjä pois pelistä kun moottori lämpiää? Kylmänä ei mitään ongelmaa mutta kun alkaa lämpiämään niin ei kärsi dlle laittaa niin pyttyjä tippuu
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Läiskäse perälauta kiinni niin ei pytyt tippuile :rotfl:

    Miten totesit että pyttyjä tippuu?

    Mikä foorti?
     
  19. juunas

    juunas 1st gear

    koneen lämmittyä ja kun laittaa d:n päälle niin käynti huononee ja tuntuu siltä että käy vajaasti eikä pysty ajamaan.

    autona f250 7.3 powerstroke vm 2003
     
  20. darth

    darth 1st gear

    Tällä rintamalla ollukkin vähän hiljaisempaa viime aikoina mutta nyt tuli aktivoiduttua kun taas terveys antoi myöden. Putkisto päivittyi koko matkaltaan 4":ksi. Äänet pelkällä suoralla röörillä on kertakaikkisen kamalan kuuloset terävine kilinöineen ja läpsytyksineen vaan laitoinpa downpipen jälkeen tämmöisen http://www.uspartsperformance.fi/dynomax-24217-aanenvaimennin ja avot nyt on muhkeat murinat. 37" kumit vaihtu 285/75-16 BF A/T ko2 kumeihin orkkisvanteille. Laatikko toimii niinkuin pitää. Vähän tietenkin nirkosilta vaikuttavat tuon 10" korotuksen alla, mutta siitä viis, kun kulkupuoli on kunnossa. Vielä en ole saanu aikaiseksi välitysten muutosta mutta ei sekään pois ole suljettu vielä. Seuraavaksi olis kardaanin laakeri, tuulilasi, takapäähän lukko ja sen odbd ohjelmoitsijan löytäminen ja luona käynti.
     

Kerro tästä muillekin!