Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ja lähennä siis mietityttää se että alkaaku pumppu olemaan huollon tarpeessa... ja tuntuu että vetää paremmin ku kaasu on puolessa välissä eikä pohjassa ja vaikka on noi 4000gsk niin tyssää siihen 3000 veto....öljyäki se pukkaa vähän jo pihalle sammutin solkun sisäänmenosta...
     
  2. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Onko Monacolla tehty se modi minkä Jarkkoo teki pari sivua sitten? Eli Afc:lle imusarjasta menevä muoviputki uusiksi ja se kuristin pois sieltä. Vastaa kaasuun paljon paremmin sen jälkeen ja savuakin tulee lisää.
     
  3. Yamato

    Yamato 1st gear

    Jo muutaman vuoden vaivannut ramikuume on taas koholla.

    ***
    Vastuuvapauslauseke tähän väliin. En tullut moittimaan ko. autoa, vaan kysyn suoraan itseäni vaivaavia asioita.
    ***

    Kirjauduin tänne saadakseni uskonvahvistusta hankintapäätökseen. Vaikka (tai siitäkin huolimatta), että olen lukenut tätäkin palstaa tuntikausia on tullut mielikuva, jossa Ramia saa huoltaa ja korjata tiheään tahtiin. Kylmällä kelillä liikenteeseen pääsy on arvoitus, laatikko ei kestä, nivelet paukkuu, CR suuttimet kuolee ja sähköt häröilee.

    Kaikki esille tulleet ongelmat varmaan riippuvat aika pitkälti aiemmasta käyttöhistoriasta, viritysasteesta ja omasta ajotyylistä. Kiinnostaisi tietää millä maileilla tuo kunnostuskierros alkaa?

    Nettiauton valikoimasta tällä hetkellä kiinnostavin laite on tämä http://www.nettiauto.com/dodge/ram/7810962

    Ilmeisesti kyseessä on tekniikaltaan vakio auto.

    Onkohan tuossa tai ylipäätään tuollaisissa vajaa 200 tml ajetuissa gen3 Rameissa odotettavissa remonttia ja missä määrin esim. seuraavien 40 tml matkalla?

    Itsellä pysyy kyllä työkalut käsissä ja tallipaikkakin on, mutta lisääntyvä laiskuus rajoittaa remonttihaluja.
     
  4. konty

    konty 3rd gear


    Multa saat tuohon 25ke hintaan kyllä paljon paremman auton jos tosissaan ostamassa olet.
     
  5. SuperR

    SuperR 2nd gear


    Pari tonttua tohon päälle ni täältäkin lähtee valmiiks rempattu ja viritetty. 140tml ajettu.. osaa laitettu tommosen orkkiksen jatkojalostukseen n.10ke :D eikä myydä paskuuttaan.. rahoituski onnistuu 8)
     
  6. mcpete

    mcpete Gearhead

    Niin, minullakin on laiskassa myynnissä -06 löytyy esim od-myytävistä. Olen tällä ajanu kait n. 6 v/120tml, lähipiiristä kokemuksia parista muusta. Olen itse miettinyt näistä et ei tässä hintaluokassa minulle ole parempaakaan tarjolla. Jos haluaa varmoja kilsoja, ehkä uus yaris tms. Ei oikein mulle käy. Mulle on tarjottu vaihdossa saman hintaluokan mersua, pemaria yms.Ei oikein parempaan suuntaan taida mennä siinäkään. Nämä ramithan on tässä hintaluokassa väh. 10v. vanhoja, että arpapeliä se kyllä minusta on, voi olla et esim se 40 tml menee käytännössä ilman mitään, tai sit on lujastikin työmaata.

    Kysymyksiin: Kylmät kelit ei oo jännittäny ikinä, aina on lähteny.

    Laatikko ehkä on vähä arpa, monet niillä on vetäny pitkästikin ilman ongelmia, mulla vähän vuotava stefa aiheutti lapasestalähtö-tyyppisen ketjureaktion (€ 5000,- )laatikossa oli avattaessa kyllä yks katkennu lukkorengas.

    Nivelet ei näissä ole minusta erityinen heikko kohta, jos tarvii on myös suht halpoja ja helppoja.

    CR-suuttimet on näissäkin arka juttu, alkuperäinen polttoainesuodatus on aika paska, jos suodatusta ei ole parannettu voi olla paskasella naftalla tai vaan huolimattomalla suodatinrempalla äkkiäkin remonttia.

    Sähköt on kokemukseni mukaan yhtä paljon tai vähän ongelma näissä tietokonevetosissa vehkeissä- ahistaa kun maailma pyörii tietokoneilla, mutta kyl nää musta pääosin toimii.

    Ja nämähän on vaan mun mielipiteitä, niitähän maailmassa riittää. Et siitä vaan arvailemaan.. :rotfl:
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä 01 takaveto 2500 cummins toimii työajossa kiitettävästi.

    Oon tullu siihen johtopäätökseen, että ramit tykkää ajamisesta, ku omalla on ajettu jo 450000 mailia ja kirjanpidon mukaan vähintään 50000 km/ vuosi.

    Laatikko on tehty mun aikana (270000 mailia) 2 kertaa sekä tietty niveliä ja jarruja mielestäni kohtuullisesti.

    Ensimmäinen varsinainen vika ilmaantui äskettäin pettäneen nokka-akselin asento tunnistimen muodossa.

    Huomattu on myöskin se, että kuukauden kesälomaseisokin jälkeen mittaristossa vilkkuu "jänniä valoja". Korjaantuu sähköliittimiä putsaamalla.

    Askiin kannattaa laittaa shiftkit vaikkei virittäiskään. Säännöllinen huolto koskien koko autoa auttaa varmaan pääsemään pitkällekkin, niin halutessaan.

    Starttimoottorit kestää, ku ei osta sitä halvinta rockautosta tai US partsista.
     
  8. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mulla tulee tuosta savun vähyydestä ekana mieleen että missä kunnossa p-a linjat ja siirtopumppu. Oletko mitannu pitemmässä kiihdytyksessä p-a painetta.
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mulla tulee savua, ku laittaa lapun lattiaan. Lastu hoitaa.

    Mikä lastu? Qadzilla. Mulla
     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ainiijoo eihä nois vanhanliiton pumpuis mitään lastuja käytetä. Hih. Vissiin pitää duunaa / räplää noita mekaanisia governor tai muita jutskia. Emmiä niistä mitään ymmärrä.

    Ihan paskoja noi VP44 pumput on, jossei niistä mitään tiedä.

    Swidusti uutta woimaa noillakin (VP44) pumpuilla otetaan.
     
  11. minikone

    minikone 2nd gear

  12. minikone

    minikone 2nd gear

    Juu eihän siinä meikän startissa mitään ihmeitä. laite käteen, purku ja pesu. uus hiilisilta ja solenoidin kontaktipinnat startaxista ja laite on ku uus.
     
  13. sepi74

    sepi74 1st gear

    Juu on ja nimimerkillä Gaz69 tekemä pyöri täällä tampereella.
     
  14. minikone

    minikone 2nd gear

    minkä takia se tän on myyny, tää myyjä on ostanu tän kuulemma 2vko sitten.

    Oon jotenki aina himoinnu tätä
     
  15. villeri

    villeri 2nd gear

    Kaveri osti eerolta ja kaverilla palo käämi kun kokoajan levis jostain ja vaihto sen pois tän nykysen myyjän kans
     
  16. minikone

    minikone 2nd gear

    vuntsin vähän jos ostan sen tonne halliin mustan kaveriks nököttää, mitä siitä ny niin kokoajan hajos
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    olisit ostanu viikko sitte ku hintaa oli yli kymppitonni vähemmän :poff:
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    siirto pumppu uusittu, tankki anturilta asti vedetty 1/2" ja 3/8" uudet p-a linjat...

    ton afc:n putki muutoksen vois joo tehä... ja en oo kyllä vedätyksessä vielä mitänny, täytyypi se vielä tehä.
     
  19. MarHe

    MarHe 1st gear

    Hyvin meni, laatikosta hävis pakki. Muuten toimii hitaalla ja nopeella nelikolla normaalisti. Pakkivalot kyllä syttyy ja vivusto liikkuu laatikon kylessä. Arvaillaanko yhdessä?
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    minkälainen jousi monaco66:lla on afc:ssa? ootko testannut että millä paineella antaa täydet? missä kohdassa ns. savuruuvi?

    Jos on tähtipyörää reilusti kiristetty, niin ei mene jalka edes pohjaan asti kun jousi pohjaa ensin.
     

Kerro tästä muillekin!