Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Nettiauto.com ajoneuvo Id: 121300

    Mitäs jos ostaa pläjäyttäsin moisen laivan ympärivuotiseen käyttöön?

    Mitä tulee tietää? Tyyppiviat?

    Erottusi ainakin nissanien ja volvojen joukosta Elannon parkkipaikalla :D
     
  2. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Eiks noissa autoissa ollu kahta konetta oltsin 307 tai chevyn 350 ja laatikkona th 200r tai th 700 tietääkseni mitä mä oon kattonnu
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eiköhän se ole mun mielestä oma Chevyn 305 koneena, tai sitten 350 cid. Laatikkona vissiin TH700?
     
  4. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Ja -94 tuli 350 LT1 ja mystinen 4,3 V8, ilmeisesti LT1:n sukua eli esim. ratasvesipumpulla. TH700 vaihtui 4L60(jotain), pitkälti sama kuin TH700?Mutta sähköohjattu.
    Oma stw on nyt 10 v. ja reilu 160 tkm ajettu. Tietoa ei ole mitä sille on ekan 8 v. aikana Saksassa tehty, mutta ei vieläkään rämise tai kolise. Pissapojan ja jäähdytysnesteen antureissa on ollut kosketushäikkää (anturin sisällä=>toimii/ei toimi) Talvella sähköantenni,-peilit ja -lasit on joskus takkuilleet, mutta lukkoöljy saa ihmeitä aikaan. Keskuslukituksen kanssa ei ole ollut ongelmia. Tyyppivikana pitäisin sitä, että alumiininen lämppärin kenno syöpyi 9 v, vanhana. Mahdollisesti puutteellisen moottorin maadoituksen takia!!! Takaluukun lukkoon tuli liikaa klappia, mutta lukon runkoon tehtiin rälläkällä lisätilaa -jo toimii.
    5-litrasta on haukuttu laiskaksi, tuonti-Bemarit ajaa kahdeksikkoa ympärillä. Vastaavasti niillä on kehuttu pääseen alle 10 l. kulutuksilla. Massa jyrää, eli auto ei ole kevytperäinen = loistava talviauto. Tosin tehokkaampia lämppäreitäkin on nähty, mutta kyllä sillä tarkenee.
    Osat on joskus hintavia, eikä niitä saa Motonetistä. Kannattaa katsoa mistä ostaa. Lämppärin kenno merkkiliikkeessä 237, jäähdytinkorjaamossa 200. Startti yli 400, tarvikkeena ja kaverin alennuksilla 200. Sähköpenkin katkaisija käytettynä 50 sähköosien kera -> päätin tehdä uuden nupin itse. LT1:n platinatulpat 11e/kpl alennuksilla, tosin vaihtoväli on 160 tkm. Takalasin kaasujouset tarvikkeena 47e/kpl, toisen auton tarvikkeet 20e/kpl.
     
  5. Stone

    Stone 3rd gear

    Tarkoitatko, että auto raskasperäisenä on aina liukkailla tarjoamassa persettä menosuuntaan vai että se todellakin ON loistava talviauto?

    EI kevyttä perää, EI talviauto?
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vuonna 1992 Suomen General Motors ilmoitti Caprice Classic ajoneuvolle ECE 90 km/h kulutuksen; 7,4 litraa sadalla!!! oliko luku sitten 4.3 koneella vai 305 koneella varustetun capricen, en tiedä.

    aika vähän minun mielestäni... kun samassa mainoksessa mainostettiin corsican menevän 7,7 litraa sadalla tasasessa 90km/h kruisailuissa!
     
  7. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Minusta autossa on täysin riittävä pito kiihdyttäessä ja kaarteissa. Jos se lähtee lapasesta, niin sitten on kaahailtu. Ei sillä samalla tavalla voi puikkelehtia kuin jollain japsikäkkänällä, jolla voi 30 alueella pitää tasaisen 60 vauhdin, oli kyseessä sitten suora, 90 mutka tai hidastetöyssy. Mutta oppiipahan ennakoivan ajotavan. Renkaat mulla on Nokian kitkat nastoitettuna, toivottavasti en oo ikinä niin persaukinen, että tarvis ajaa talvi jollain American " Eagle Formula SS Turbo" M+S-gummeilla
     
  8. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Malmikasaa on helppo ohjata luisussa juuri painon takia :D
     
  9. Stone

    Stone 3rd gear

    Nyt olis kiikarissa -91 248 tkm ajettu, kaikilla mahdollisilla vipattimilla varustettuna. Plussana vielä webasto.
    Oli melko messevää kyytiä pitkästä aikaa, oli liki ettei tullu muutamaa pientä :lol:

    Eihän tuo 250 tuusaa ole 305:lle matka eikä mikään!

    Ai saakeli, nyt taitaa alkaa rouvan lämmittäminen ajatukseen...
     
  10. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Tekniikan Maailma lupasi testissään vuonna -90 tai -91 uus koppaselle Capricelle alle 9-litran kulutus lukemia matka-ajossa ja ajo tavasta riippuen jopa alle. Olen itse lukenut koko jutun ku sattuu tuo lehti olemaan...

    Itsellänikin on tavoitteena vaihtaa tuo nykyinen Buick farmari vähän pyöreämpään malliin heti armeijan jälkeen... Ja tietysti pysytää farmari mallissa...
     
  11. Swinger

    Swinger Gearhead

    Kyllä sellaisen capricen uskaltaa ja kannattaa ostaa.. itsellä oli ´91 jonka ostin 110tkm ajettuna ja ajoin sellaisen 60000km kolmeen vuoteen juuri ilman ongelmia. lambda, pakosarjantiivisteet,jakopää???,vesipumppu,jarrut ja jotain pientä, mutta oli todella luotettava peli. ja webastonkin siihen laitoin ja totesin sen olevan ilmastoinnin kanssa auton tärkein varuste :lol: jarruilla saa varautua pitkiin jarrutusmatkoihin, kun ne abs on ihan paskat.. kerran ajoin n.5-10kmh ja painnoin jarrua, niin poljin vaan värisi ja auto kulki eteen päin noin 10m :( Koriltaan ainakin minulla oli täysin ruosteeton ja vielä itse sen massautin liikkeessä niin on hienossa kunnossa edelleen.
    ehkä paras auto mikä mulla on ollut. kulutuksesta sen verran että jos malttaa ajaa sellaista 90km/h niin maantiellä pääsin himpun alle 9litran, mutta normaali kulutus on siellä 11-12litraa ja kaupungissa oli sellaisen 15-20 riippuen ajotavasta :) nastarenkaat kannattaa hankkia ja kunnolliset juuri noiden jarrujen takia.. ainut miinus puoli mikä vitutti niin oventiivisteet suhistaa maantiellä aikapaljon, mutta en kuitenkaan koskaan jaksanut perehtyä asiaa korjaamaan. varmaan jotain narua tiivisteen väliin työntämällä ja ovea säätämällä niin olis tullut priima :)
     
  12. DeS

    DeS Gearhead

    Ostin tänä keväänä -92 farmari capriisin ent. raatokiito. Kymppitonni on tullut kelailtua sen jälkeen, kiva peli kainkinpuolin. Sopankulutus on hyvin paljon riippuvainen oikean jalan käytöstä, 9,5-18 l/100 on mennyt. Mutta sitten, onko joku tutkinut miten h...etissä pääsee mankkan käsiksi? Ostin cd-vaihtajan ja tarvis päästä antennitökseliin käsiksi.
     
  13. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Jos tarvii roplata pelkkää antennipistoketta, niin siinä on pienen pieni sauma löytää se kojetaulun alta. Muutoin tarvii irrottaa koko kojetaulun alaosa. Kiinnitysruuveja on molemmissa päädyissä, alareunassa, hanskalokeron sisällä ja rattiputken ympärillä. Rattikarahka ja hanskalokeron kansi tarvii irrottaa ja muistaakseni mittariston ympäriltä kehys. Sitten se lakanan kokoisen alaosan voi vetää irti, se on vielä muutamalla klipsulla kiinni. Sitte on humppakone esillä se on vielä neljällä ruuvilla kiinni. Helppo nopee päivän homma. :p
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tarkistin asian, ja myöhemmissä mainoksissa joissa mainitaan 305 koneen tiedot, on sen ECE 90 km/h kulutukseksi ilmoitettu 9,1 litraa sadalla. ei kovin paljoa sekään! tosin tuossa maantievauhdissa on loikkari silmässä, mutta lukkoturbiini ei ole lukkiutunut...
     
  15. rock4

    rock4 1st gear

    Mä ostin kuukaus sitten ysiykkösen Caprice STW:n ja hyvältä tuntuu uudemman -96 Luminankin jälkeen! Saa nähdä talvella, Lumina oli tosi kiva ajaa vaikka millasessa kelissä talvellakin, kun gummit on vaan hyvässä kunnossa. Capricella 10,7 mitattu kulutus sekalaisella ajolla pariin otteeseen, vaikka koneella ajettu jo kolme satkua! Kyllä Letukan iso sämpyläfarkku on auto, vaikka mielessä onkin jo kalliimpi ja vähän uudempi lasikattonen Buickin Roadmaster STW Corvetten LT 1-tekniikalla...
     
  16. puusilmä

    puusilmä Gearhead

  17. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    itselläni -93 stw ja olen ajanut sillä yli 20.000km moitteetonta kulkua..mitään ei ole vielä hajonnut ja 200.000 on napsahtanut mittariin nyt syksyllä.. :D

    sekalaista kulutusta olen päässyt just alle 12l/100km.. mutta saa ajella ihan nopeusrajoitusten mukaan eikä tarvii hyssytellä :lol:

    tätä jarru juttuu mä en tajuu.. musta ne abs.ät toimii ihan ok.. ei ole ollut ongelmaa viime talvenakaan..

    hyvä ja käytännöllinen pirssi :rotfl: :rotfl:
     
  18. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mulla on ollu -91 sedan jo yli vuoden ja menee tosiaankin normaalissa matka-ajossa alle 10l/100km. Muutenkin on toiminu kiitettävän hienosti. siinä on chevyn 305:nen. Ei sen jarrut ole koskaan ollu mitenkään hirvittävän huonot. vaihdoin uudet levyt ja palat eteen viimeviikolla ja nyt jarrut on vieläkin paremmat. Pysähtyy erittäin hyvin. :D
     
  19. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    alle 10l/100 näähän on oikeen bensa pihejä :D

    hitsin hitsi mulla meni viimex just desin yli kympin kun ajoin pitkän matkan.. mutta siinä oli paljon hätäsiä ohituksia ja välillä reipastakin vauhtii..
    pitäs oikeen koklata ... ajais vaan 80-90 km/h saattas päästä sillä 9l .. saattas :odroll:

    tieetty toi tarkka kulutus on vähän miten sen tankin täytösssä tulee eroja..mutta noilla paikkeilla on.

    hyvä peli ja voin suositella mukavuuslaitosta muillekkin :lol: :lol:
     
  20. Buddy

    Buddy 1st gear

    Joo. Niin mäkin suosittelen. Mul on ollu kaks hyvää käyttöautoo. Tää Caprice ja Scorpio 2.4 v6. Kulutusta mittaillessani tankkasin korkkiin asti, elikkä vetäsin ihan piripintaan, jotta mittauksesta tulisi mahdollisemman tarkka. Tietenkin mittarivirhe voi vääristää kulutusmittausta. Tosin musta tuntuu, et mittari näyttää liian pientä nopeutta, sillä kun ajaa 120km/h motarilla, niin joutuu ohittelemaan ihan simona. Eikös se tarkota, et todellisuudes mä ajelenkin piremmän matkan, mitä mittari näyttää. Olenk vääräs, ku en ol mikään matematiikan nero... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!