Car Culture Online

Overdrive.fi


Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Käyttökokemuksia ja harrasteauton hankintaan liittyviä kysymyksiä.

32327 viestiä

Edell. 1 ... 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880 ... 2156 Seur.

Sivu 1877/2156

 

Pertura 08.02.2013 14:02 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Vakiokävijä, Vantaa, Rekisteröitynyt: 20.12.2006 17:45, Viestit: 966

Ei kai tossa Ducatokopiossa ole muusta kyse kuin Dodge Sprinterin korvaamisesta Hiivatin tekeleellä? Rintterihän on ollut iät ja ajat Dodgena tuolla uudella mantereella...

Dodge RAM 2500 '95 "Tipu"

JariV 08.02.2013 15:17 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Aktiivijäsen, Klaukkala, Rekisteröitynyt: 16.03.2010 00:47, Viestit: 1402

Vitun legacypowerwagon, plääh! Paskiaiset varasti mun idean.

Neppailia 08.02.2013 20:41 (Etu kardaani/yoke)
Tulokas, Kuopio, Rekisteröitynyt: 08.02.2013 20:23, Viestit: 2

Terve!
Uutena vanhan rotken omistajana kohtasin heti vastoinkäymisiä... Ylläri?
Ajokkina on -00 2500 4x4 rotke, jossa ostettuna oli jo hillitön kori/alustan korotus. Etu kardaani värähteli niin p€rk€l€€sti ja syyksi paljatui ristikot.
Nyt ongelmana onkin, etten tunnista mikä kardaani siinä on... On orkkis kardaania paljon paksumpi/jykevämpi ja jakolaatikon pää sovitus on muutettu laippaliitoksesta U-palaksi johon ristikko tulee kiinni. Kardaanissa oli stanssattu merkit:7211,6F8,D3
Onko joku törmännyt moiseen osien sotkemiseen? Ei kehtaisi vaihtaa koko jykevää kardaania siihen rihveli orkkikseen sen takia kun en tunnista ristikkoa.

dodge ram pystyputket 08.02.2013 21:23 (Re: Etu kardaani/yoke)
Aktiivijäsen, turku, Rekisteröitynyt: 14.09.2008 17:45, Viestit: 1055

Neppailia kirjoitti:Terve!
Uutena vanhan rotken omistajana kohtasin heti vastoinkäymisiä... Ylläri?
Ajokkina on -00 2500 4x4 rotke, jossa ostettuna oli jo hillitön kori/alustan korotus. Etu kardaani värähteli niin p€rk€l€€sti ja syyksi paljatui ristikot.
Nyt ongelmana onkin, etten tunnista mikä kardaani siinä on... On orkkis kardaania paljon paksumpi/jykevämpi ja jakolaatikon pää sovitus on muutettu laippaliitoksesta U-palaksi johon ristikko tulee kiinni. Kardaanissa oli stanssattu merkit:7211,6F8,D3
Onko joku törmännyt moiseen osien sotkemiseen? Ei kehtaisi vaihtaa koko jykevää kardaania siihen rihveli orkkikseen sen takia kun en tunnista ristikkoa.
Ristikko irti ja mittaamaan. Löytyy varmasti mittojen mukaan suomestakin.

http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=92546

DODGE RAM 4X4 CUMMINS 1996 :Bushwacker pocket style, Pro comp 18" 325/60/18, SS stacks. plate#6, HF 022 dv, 370 marine, 3000 gsk, timing 16*, Gearman tranny.

Antti M. 09.02.2013 09:32 (Re: Etu kardaani/yoke)
Satunnainen kävijä, Pietarsaari, Rekisteröitynyt: 08.07.2009 19:54, Viestit: 241

dodge ram pystyputket kirjoitti:
Neppailia kirjoitti:Terve!
Uutena vanhan rotken omistajana kohtasin heti vastoinkäymisiä... Ylläri?
Ajokkina on -00 2500 4x4 rotke, jossa ostettuna oli jo hillitön kori/alustan korotus. Etu kardaani värähteli niin p€rk€l€€sti ja syyksi paljatui ristikot.
Nyt ongelmana onkin, etten tunnista mikä kardaani siinä on... On orkkis kardaania paljon paksumpi/jykevämpi ja jakolaatikon pää sovitus on muutettu laippaliitoksesta U-palaksi johon ristikko tulee kiinni. Kardaanissa oli stanssattu merkit:7211,6F8,D3
Onko joku törmännyt moiseen osien sotkemiseen? Ei kehtaisi vaihtaa koko jykevää kardaania siihen rihveli orkkikseen sen takia kun en tunnista ristikkoa.
Ristikko irti ja mittaamaan. Löytyy varmasti mittojen mukaan suomestakin.


Jep, ja aika useastihan noissa nivelissä lukee se numeroki.

Dodge Ram 4x4 Cummins Diesel -95 13mm Mynäpumppu, 024DV:t, DD suuttimet, 4000rpm kit, custom plate, hiottu nokka,portattu kansi, omavalmiste pakosarja, Holset HE500 ahdin, AirDog FP150 jne. 14,18s vartilla
MB C126 500SEC

Rannis 09.02.2013 15:25 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Satunnainen kävijä, Hellsinki, Rekisteröitynyt: 08.12.2011 16:43, Viestit: 186

tietääkö joku gridheaterin tiivisteen mitat? tai jos joku vois mitata jos sattuis löytymään tiiviste tai air elbowta. ajattelin uusi laippaa jyrsiä kun töistä löytyy jyrsi, mutta ei oo mitat. muistaakseni molemmat tiivisteet samankokoiset.

Dodge Ram Cummins -95 RWD, Hx40super, DFI 5x012, 024DV's, 4Gsk, ARP, Raptor 150, Bhaf, Torktek, Autometer, Gearman Laatikko, 1" leveling kit, 265/75-16 grabber at2

4x4_76 09.02.2013 15:33 (Re: Etu kardaani/yoke)
Aktiivijäsen, Lappeenranta, Rekisteröitynyt: 26.12.2002 01:00, Viestit: 1500

dodge ram pystyputket kirjoitti:
Neppailia kirjoitti:Terve!
Uutena vanhan rotken omistajana kohtasin heti vastoinkäymisiä... Ylläri?
Ajokkina on -00 2500 4x4 rotke, jossa ostettuna oli jo hillitön kori/alustan korotus. Etu kardaani värähteli niin p€rk€l€€sti ja syyksi paljatui ristikot.
Nyt ongelmana onkin, etten tunnista mikä kardaani siinä on... On orkkis kardaania paljon paksumpi/jykevämpi ja jakolaatikon pää sovitus on muutettu laippaliitoksesta U-palaksi johon ristikko tulee kiinni. Kardaanissa oli stanssattu merkit:7211,6F8,D3
Onko joku törmännyt moiseen osien sotkemiseen? Ei kehtaisi vaihtaa koko jykevää kardaania siihen rihveli orkkikseen sen takia kun en tunnista ristikkoa.
Ristikko irti ja mittaamaan. Löytyy varmasti mittojen mukaan suomestakin.


Jep, eikä ole pakko edes purkaa ku monesti saa mitattua paikallaan ollessaan. Veikkaan et siellä on Spicer 5-160X, 1410-sarjan ristikko,
eli 106.4 ristimitta ja 30.15 kuppi.

Dodge Ram CTD 4x4 CCLB -95, KDP'd, AFC mods, #100 plate, Autometer Z-series pyro, boost, trans temp, DSS, T-steering

tonska 09.02.2013 18:40 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Tulokasjostain, Rekisteröitynyt: 07.08.2007 18:33, Viestit: 41

Rannis kirjoitti:tietääkö joku gridheaterin tiivisteen mitat? tai jos joku vois mitata jos sattuis löytymään tiiviste tai air elbowta. ajattelin uusi laippaa jyrsiä kun töistä löytyy jyrsi, mutta ei oo mitat. muistaakseni molemmat tiivisteet samankokoiset.


Ulkomitat 98,5*93,3
Reikäväli reikien keskeltä keskelle 80*75
Sisämitat NOIN 82*75

Meinaatko tehdä uutta imukäyrää? Aattelin, että mulla on tuos ylimääräinen ATS:n tekele.. :roll:

Rannis 09.02.2013 21:16 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Satunnainen kävijä, Hellsinki, Rekisteröitynyt: 08.12.2011 16:43, Viestit: 186

http://i815.photobucket.com/albums/zz80 ... flange.jpg

löysin noi mitat cumminsforumista.

juuh semmosta olen tässä suunnitelemassa, ja varmaan duali että toi 6 cylinterille tulis vähän ilma.

Dodge Ram Cummins -95 RWD, Hx40super, DFI 5x012, 024DV's, 4Gsk, ARP, Raptor 150, Bhaf, Torktek, Autometer, Gearman Laatikko, 1" leveling kit, 265/75-16 grabber at2

Saetkae 10.02.2013 01:24 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Satunnainen kävijä, Sipoo, Rekisteröitynyt: 02.01.2011 10:34, Viestit: 310

Miten rämistinkansa on ratkaissut akselitärinän? Minulla rupeaa hyppimään ainakin etuakseli kun ajelee syvässä lumessa. Tilasin juuri uudet Ranchon iskarit, jos vaikka niillä tokenisi...? *
Olen suunnitellut jonkinsortin "ladderbarsit" taka-akselille, vähän tämän tapaiset: http://broncograveyard.com/images/catal ... DDRBRS.JPG Tietysti keinuvivuilla kiinni rungossa ettei akselin edestakainen liike kärsi. Ainoa ongelma on että minulla on kallistuksenvakaaja joka on hieman tiellä, enkä haluaisi ottaa sitä pois.

*Tilasin Summitilta iskarit ja muuta osaa. Kun lähetys saapui, totesin että tuli yksi iskari eteen ja yksi taakse! Haastavaa tämä netistä tilaaminen kun pitää itse laittaa määrää... :D Noh, sain sitten Rockautosta ne puuttuvat kaksi iskaria 40$ halvemmalla kuin Summitilta joten menetys ei ollut kuin 10$ sitten lopuksi...

Oliko miitti mukava? Olisin halunnut tulla, mutta ei taaskaan ollut mukamas aikaa... :(

Raudassa ei ole raha hukassa!

2500 4X4 5,9TD -01 HX40 Super, ARP, Adrenaline, +45hp suuttimet, Fass, Powertrax, Suncoast by Gearman. :)

villeri 10.02.2013 01:30 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Aktiivijäsen, Parkano, Rekisteröitynyt: 03.02.2010 22:14, Viestit: 1254

Ei tää oo vielä loppunu :D

Dodge Ram 2500 -95 4x4 CTD SLT laramie, 6spd, FP #6, 14.8 timing, marine injectors, 191 dv's, arp studs, 3" bodylift, 2" leveling kit, top gun customz arms, rosteripystyhormi, 315/75-16 tires, cragar star spoke wheels.
rotke kuvia

Saetkae 10.02.2013 01:43 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Satunnainen kävijä, Sipoo, Rekisteröitynyt: 02.01.2011 10:34, Viestit: 310

villeri kirjoitti:Ei tää oo vielä loppunu :D

Nii, mut nyt on jo veressä vähän ja huomena auraamaan... =D Kesä/syysmiittiin tähtään!

Raudassa ei ole raha hukassa!

2500 4X4 5,9TD -01 HX40 Super, ARP, Adrenaline, +45hp suuttimet, Fass, Powertrax, Suncoast by Gearman. :)

mätkä 10.02.2013 10:06 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Aktiivijäsen, Ylihärmä, Rekisteröitynyt: 28.09.2002 00:00, Viestit: 1242

Joku vaikeasti tunnistettavissa oleva sininen liekitetty pystypiipuin varustettu röllimetsäläinen savusti mun rotken eilen Pirkkalan kohdalla ohitustiellä? :)

JariV 10.02.2013 10:37 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Aktiivijäsen, Klaukkala, Rekisteröitynyt: 16.03.2010 00:47, Viestit: 1402

Tossa kuvauksessa oli jo liikaakin vihjeitä, ei tarttenu ees miettii :D

Aarne 10.02.2013 13:04 (Re: Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.)
Satunnainen kävijäjostain, Rekisteröitynyt: 30.08.2010 22:23, Viestit: 124

Saetkae kirjoitti:Miten rämistinkansa on ratkaissut akselitärinän? Minulla rupeaa hyppimään ainakin etuakseli kun ajelee syvässä lumessa. Tilasin juuri uudet Ranchon iskarit, jos vaikka niillä tokenisi...? *


Itsellä helpotti aavistuksen uudella ohjausiskarilla, ja todennäköisesti helpottaa vähän lisää kun joskus saa uuden simpukan. Itse arrvelen suurimmaksi osaksi johtuvan tukivarsien puslituksessa ilmenevästä joustosta/välyksistä, joka yhdessä voimalinjan joustojen(vetarit..?) ja välysten(jakolootan vetoketjun löysyys..?) kanssa saa aikaan ketjureaktion jonka takia alkaa rynkyttään. Meinaa vaan palaa kuskilla kiinni tommosten pilipalihaistapaskanelivetosysteemeiden kanssa.
Jos kokonaan aikoisi täristyksesta eroon, pitäisi varmaan soveltaa ratasvetoisesta jakolaatikosta aina napavälitteiseen etuakseliin ja parempiin ripustuksiin kaikki uusiksi niin tokenisi, muutamaa lanttia ja työtuntia kyselisi.

Näkyy auttavan täristämiseen kun polkee vaan oikeenpuoleisen polkimen syvempään, ilmeisesti alkaa pyörä pyöriä niin kovaa ettei renkaan ja maan välissä ilmene enää lepokitkan ja luikukitkan vuorottelua vaan ainoastaan liukukitkaa.. Kuten fysiikan tunnilta muistamme lepokitkahan on aina liukukitkaa suurempi, ja kaverini sanoin, pyörälle pitää antaa pitorauha. :lol: Tulipas analyysiä kerrakseen.

Ram 2500 -96 4x4 CumminsTurboRiesen (rutussa)
Ram 2500 -99 4x4 CTD, vajaa vaihteinen manuaali

32327 viestiä
Edell.   1 ... 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880 ... 2156   Seur.

Sivu 1877/2156

Jos haluat mainostaa tässä, soita 0405773939
tai meilaa marika(a)overdrive.fi