Löytyykö Buick Super 4d-55 omistajia/harrastajia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buick55, 24.11.2006.

  1. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ihan vaan mielenkiinnosta,mutta myös tositarkoituksella haeskelen jos löytyy kyseisen mallin harrastajia,olis kiva vaihdella kokemuksia ym tietoja,vai onko kaikki 2D harrastajia?
     
  2. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Joo..ei taida löytyä muita 4d super harrastajia?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pari Suomi autoa tiedän. Toinen peltigurulla mikä on ollut laikattuna yli 10 voutta. Ei sille ole mitään sen jälkeen tehty. Ai niin, se ei ole enää 4D. Guru sen joskus eläkepäivillään tekee lopuun. Tosin vihjaisin sille että mitä jos katottaisit ja muuttaisit 4 oviseksi takaisin.
     
  4. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Hienoa ,että jotain eloa tulee tähän kyselyyn,onkohan se toinen sitten millainen tapaus?Tosiaan tuo laikattu tapaus voi olla hyvinkin järkevää palauttaa joskus suurin piirtein alkuperäiseen kuosiinsa,nimittäin tuo ihmismieli kun tuppaa olemaan monesti aika jännä varsinkin kun tuota ikää tulee aina vaan jostain syystä lisää.Tokihan ihmisten erilaisia mieltymyksiä täytyisi pyrkiä kunnioittamaan(en tarkoita nyt murhamiehiä,raiskareita ym).Tarkoitan lähinnä että joskus voi käydä niinkin noiden ns.väheksyttyjen mallien,merkkien(tässä tapauksessa 4d malli)kanssa,jotta niistä tuleekin yhtäkkiä halutumpia,jonkun muodin ym seurauksena.En tuomitse tässä suinkaan noita peltivelhoja,tekevät kyllä uskomattoman hienoja kulkineita,joita voi vain ihailla(kun ei itse osaa).Itsellä vaan on näköjään ajautumassa tämä harrastus "nolompaan "suuntaan kun joku piru (pääkopassa)ajaa meikää tuonne Mobilistisempaan ajatusmaailmaan,tosin kyllä se vanha virityskärpänenkin välillä kummittelee tuolla takaraivossa.No tää alkaa mennä melkoseksi jaaritteluksi...
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vai pussihousu ja tekisi mieli virittää? Ei hätää, mulla on siihen tautiin lääkettä. Offenhauser 2x4 imusarja vuodelta 1955. Alumiininen, mutta jo uutena kromattu. Menee takuulla läpi MR tarkastuksesta. Käy 322 mottiin,
    Kiinnistaako? soita 050-040 1958 ja hae pois.
    Toinen minkä tiedän oli Jyväskylässä musta 4d Super. Tää laikattu oli sini/valkoinen.
     
  6. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Terve.

    Kyse ei tässä tapauksessa ole Superista,mutta Nokialta tiedän löytyvän 55 4D Specialin.
    Värityksenä kahta vihreän sävyä,tekniikkana taitaa olla Letukan pikkulohko+automaatti.
    Tuosta tekniikkaosastosta en ole 100%varma,en ole vaunua toviin nähnyt.
     
  7. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Nojoo,tuosta virityksestä,en tarkoittanut tätä Buickia(ainakaan vielä??),siitä tehdään alkuperäisoloinen ja tämä minun autoni on juuri tuo musta Jyväskylän tapaus,jollei siellä lymyä vielä joku toinen?
     
  8. DUCK TAIL

    DUCK TAIL Gearhead

    Tuli mieleen V8 Magazinen juttusarja Reiskan Autot.
    Hänen monista autoista jäi mieleen jonkun maaherran entinen 55 4D HT joka Reiskalla oli joskus 70-luvulla.
    Missä lie auto nykyään....?
     
  9. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Tuo 4d ht menee siihen "pikkukoriseen"sarjaan:Special/Century jossa on 122-in akseliväli,Superissa ja Roadmasterissa on taas 127-in,jota ei kai ole tehty 4d ht:na.Toisaalta voisi olla hyväkin jos tulisi tähän kyselyyn mukaan sitten kyseisen vuoden kaikki mallit...
     
  10. DUCK TAIL

    DUCK TAIL Gearhead

     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mä toin ton Suomeen joskus 1988. Oli kolmivärivihreä. Org nikku naulapää ja Dynaflow. Siinä oli tehtaan lisälämppäri penkin alla ja lämmis se oli kun talvella ajettiin. Täysin ruosteeton CA auto. Eka omistaja oli Helsingistä mikä nosti korin rungolta ja rupes sovittaa jotain letukan akkalohkoa siihen.
    Sitten se katosi ja näin sen pari vuotta sitten Forssassa. Menin kertoa että mä oon tän tuonut ja oisin kertonut auton historiasta, mutta omistaja oli siinä kunnossa takapenkillä ettei sitä kiinnostanut.
    Tai ei sillä kummosempa historiaa ole. Vähän ajettu Buick Californiasta mikä me kavereiden kanssa huudettiin sisään kun se tuli Suomeen. Sama meno Buickilla näköjään jatkuu.

    Ai niin smart ass, ne on 122 ja 127,5 tuumaa.
     
  12. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Tuosta etupenkin alla olevasta lisälämppäristä,oliko se vain lisävaruste?kuvittelin vain että se kuuluu noihin aina.Uskomaton letkuhässäkkä muuten yleensä tuo Buickin vedenkierto noihin lämppäri sekä laatikon lauhduttimelle,mittailin aikoinani että n.10metriä letkua yhteensä.Muuten onko tuosta kaasupoljin startti systeemistä kenellä tietoa,toimiiko porukoilla se yleensä vai onko tehty napilla ym.Mulla ens alkuun toimi hienosti mutta sitten tuli jokin häikkä kun rupesi kierrosten laskiessa lyömään starttia päälle,voisko liittyä lataukseen?Ensin ihmettelin koko järjestelmää että mitähän järkeä tuossakin on,mutta se tuntuikin sitten erittäinkin "näpeältä"systeemiltä kun se vain toimii,eikös se ole tehty alunalkaen noihin ruuhkassa seisoskeluihin?
     
  13. 188

    188 3rd gear

    Mulla kyllä toimii startti,mietin kans mikä filosofia tässä on takana.Huonoin puolihan tässä systeemissä on lämmintä konetta startatessa,kun se heittää pakostakin pienet huikat,tarpeetonta sahaamista siitä seuraa.En kuitenkaan haluaisi muuttaa sitä, kun se tähän malliin kuuluu,lisälämmitin mullakin "pikkukorisessa" epäilen että vakiovaruste.
     
  14. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Terva
    Mulla toimii kans kaasupoljinstartti ihan ok ja kun oudompia sattuu kyytiin ni on siinä yleensä saanu selittää ja katsurit ei tunnu saavan puikulaa käyntiin millään, onnex nykyään niille saa mainita...
     
  15. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Se tekniikkahan on Chevrolet 350cid + TH350. Tuttu auto ja tuttu kaveri. Monta hyvää reissua heitetty kyseisellä laitteella. Niin ja löytyyhän siitä kolmattakin väriä: katto on valkoinen
     
  16. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Sama juttu vaikka en ole päässyt vielä liikenteeseen,mutta tallilla käynnistelly kun on ollut porukkaa ihmettelemässä,onhan sitä täytynyt vähän juksata porukoita Starttaamalla esim.kädet niskan takana ja tosissaan väittämällä että tämä lähtee ajatuksen voimalla käyntiin.Kuulin aiemmin tosi jutun -70 luvun alusta täällä samalla kylällä kun poliisit pysäytti paikalliset harrastajat -51 tai-52 Buickilla.Aikansa tutkittuaan poliisi meni auton kyytiin ja aikoi startata,mutta yrityksistä huolimatta se ei tietenkään lähtenyt,poliisi sitten tivaamaan että miksei se lähde,johon kaverit että paina kaasua,siitähän meenasi tulla virkavallan halventamisesta sakkoa,putkaa ja pamppua,oli se sitten useamman kaasun painallus kehoituksen jälkeen uskonut ja ihmetellyt suu auki.
     
  17. Ahis

    Ahis Gearhead

    Mulla kanssa viiskasissa vielä poljinstartti, tosin on nappula vielä lisäksi. Katsurit on kyllä hölmistyneitä kun niitä kahvin juomisen jälkeen menee sitten opastamaan kun tuskailevat autossa...

    "paina tosta tuo nappi ja sit kaasu pohjaan..."
     
  18. Otto

    Otto Gearhead

    Totta meisselissä toimii... tai siis toimi sillon ku mulla vielä oli 4-bbl. Ja onhan se hienoa, että saat autos kolikolla käymään, pellin alta!
    Meinasin joskus että laittais ton 3x2 paketin kylkeen sen katkasijan niin sais sen polkimesta starttaamaan, sen sais ehkä tehtyä. Nyttemmin tuokin ajatus on sitten jäänyt kun on muutakin tekemistä aika paljon.

    Näin se pitää tehdä! Ensin kahville, sitten muki kourassa rentona avustamaan! :rotfl:
     
  19. DUCK TAIL

    DUCK TAIL Gearhead

    Tyhmä kysymys:
    Miten purkaantuu virtalukko näissä kaasupoljinstartti-systeemissä?
    Mun neliseiskassa on se panssarikaapeli, jossa menee puolalle plussa.
    Puolan pää purkaantuu piece of cake, mut mut se virtalukko... Ei systeemissä mitään vikaa ole, toimii loistavasti tehdas-uudella kaasarilla, mutta kun kaikki pitää aina purkaa ja kasata.
    :D
    Sähköt vaihtuu 12V talven aikana, ja ehdottomasti säilyy kaasupoljin startti.
    On se niin persoonallinen systeemi.
     
  20. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mulla ei ole tuossa -55:ssa panssarikaapelia,vain pikku johdot menee virtalukolle.Tuossa itsekin yritin purkaa lukkoa irti maalauksen vuoksi,mutta niin vain jäi irroittamatta,joten kysymys kuuluu edelleen,että mitenkähän tuo purkaantuu?Jos joutuu sen joskus vaihtamaan...
     

Kerro tästä muillekin!