Fuselage Mopars ('69-'73 fullsizes)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Tomaso, 26.6.2005.

  1. Tomaso

    Tomaso 3rd gear



    Joo, liimalasi, mutta butyylinauhalla kiinni eikä liimamassalla. Itse käyttäisin alkuperäistyyppistä kiinnitystä eli butyylinauhaa, koska liimamassalla tulee kovempi liitos, mihin taas koria ja lasia ei ole suunniteltu. Butyylinauhoja on saatavilla eri paksuisia. Halpahalleissa olevat on yleensä liian paksuja. Kun tietää mille korkeudelle lasi tulee, niin mittaamalla selviää käytettävän nauhan paksuus. Tai saattaa olla korjaamokäsikirjassakin kerrottu minkä paksuista nauhaa käyttää?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    ^Sanaakaan en ymmärtäny, mutta konehuoneen kuvan sentään... Kyllähän tuommosta kattelis fuselagessakin, varsinkin jos orkkistekniikka alkaa olla jo väsynyt. :)
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    KIIRE!!! Löytyykö Suomesta mistään rättikaton hydrauliputkia vai meneekö tilaukseen jenkeistä?
     
  5. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Löyty jo.
     
  6. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Mulle tuli kesällä usasta 73 Newport 4D Sedan. 34tml ja aikalailla orkkiskunnossa. 400 koneella ja ilmastointi löytyy. On kyllä leppoisa peli ajella. Tarviis korjaussarjan siinä olevaan 2-kurkkuiseen holleyhin. Kaasarin kupeessa lukee R 6454 A. Us-partsilla kehoittivat ostamaan nelikurkkuisen kun ei ollut tuohon sarjaa saatavana.
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Rokkiautossa oli tarjolla. Reilut 10 juuroa + rahdit ja tullit sekä alvit
     
  8. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    onko kellään hyvää konstia, millä sais ´69 mallisen C-bodyn niskatuet irti selkänojasta? Nyt niskatukien rautaputket jymähtänyt kiinni ja ei liikahda ylös eikä alas millään. Siellä on muistaakseni sellainen jousitettu lukitustappi mutta ilmeisesti ihan jumissa. Ei päässy putkiin oikein käsiksi, vaikka otti selkänojan taustapahvin pois.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Pääseekö alakautta = taustapahvin aukosta suihkimaan hillitysti rost-offia / vastaavaa. Ja samaa reittiä tongeilla puristelemaan tappia liikkeelle?
     
  10. Vallu

    Vallu Gearhead

    Ei kukaan sattuisi tietämään, käykö joku Soffsealin, Rubbersteelen yms. "metritavaratiivisteestä" tommosen 2 dht vuselaakin oviaukon yläreunan (roofrail) tiivisteeksi. Tuosta omasta puuttuu n.30 sentin pala, joka nyt korjattu kangaserkkarilla. Mallikohtaisia uusiahan näihin ei kai ole olemassakaan. Kumma kyllä, edeltävään korisukupolveen kyllä löytyy, muttei 69-73 vuosikertoihin...
    kuva selvennykseksi, mistä kyse, teippikorjauskin näkyy kun tarkkaan tirkistelee :)
    http://images38.fotki.com/v266/photos/1 ... 159-vi.jpg
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eroaako tiiviste kuinka paljon esim -68 mallin tiivisteistä. Olisiko mahdollista soveltaa em. mallista.
     
  12. Vallu

    Vallu Gearhead

    Jaa-a, pitäis nähdä tommosen -68:n tiiviste. Omasta pitäs varmaan kylmästi vaan katkaista se tiiviste, niin näkisi sen profiilin. Sitten vois koittaa löytää metritavarasta. Ellei tässä nyt talven aikana putkahda uustuotantoon :) Luulisi näillekin kysyntää olevan.
     
  13. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Tietäiskö joku kertoa missä on vilkkurele 73 nyyportissa vai onko samassa hätävilkkujen kans?
    Hätävilkut toimii mutta normaalit pimeänä.
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  15. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Omat releet, selvä. Oon aika tarkasti tutkinu kojetaulun taustat sun muut mutta ei löydy. Pitää vielä tonkia,jossain oltava ku vilkut toimi vielä viikolla...
     
  16. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    EIKÖ MUKA OO WILKKU relettä TUHKAKUPIN wieresså !!!
     
  17. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    EI OLE EI!!! soitetaan..
     
  18. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Siellähän se rele oli rattiputken kyljessä peltilevyn takana..keltanen mötikkä nepparilla kiinni pellissä.
     
  19. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Laitetaan nyt tännekin kun tuolla merkki/malli osiollakin on.Chryslerista tuli kaverin kanssa puhetta kun ei ole sen koomin kuulunut.Auto oli 1972 Chryler New port custom 4D.Kolaroitiin Rautalammilla 90 luvun alkuvuosina.Auto seisoi kolaroituna silloisen omistajan veljen pihassa Suonenjoella.Autossa oli 440 kone,värinä tietysti musta+vinyylikatto.Minun muistin mukaan auto olisi myyty Lappeenrantaan?Liekkö mennyt varaosiksi vai kunnostukseen?Autolla ajettiin toisen auton perässä ja edellä ajavan nostaman pölyn takia osui tukkipinoon.
    Jos tiedät autosta jotain kirjoita tähän jatkoksi tai laita vaikka yv.

    Liekkö noita 4 ovisia -72 New porteja muuten foorumilaisten tiedossa?

    Olisi tarve tuollaisen -72 Chryslerin koko keulanosille=lokarit,konepelti, puskuri,ym.
     
  20. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Täytyy tsekata tämä omastakin, kun vilkuissa on ollut toimintaongelmaa eikä maadoitusten tarkistus ole poistanut vikaa. Tähän asti olen luullut, että vilkut ovat samassa yhdistelmäreleessä kuin hätävilkut ja varoitussummerit. Vai onko NY jotenkin erilainen kuin NP?
     

Kerro tästä muillekin!