Fuselage Mopars ('69-'73 fullsizes)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Tomaso, 26.6.2005.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    I S O O N laatuajoneuvoon. Ajat vaan rohkeasti sen varkku Mondeon viereen kaupan pihalla ja alat jutella Mondeon omistajan kanssa perheautoista... :lol:
     
  2. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Osaasko kukaan kertoa mistä löytyisi c-bodyyn lehtijouset?
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tällä hetkellä perheen käyttiksinä on Audi A6 ja Citroën C5. Kumpaakin oon kuullu puhuteltavan isoina perhefarmareina. Minä vähän epäilen että mikä näistä on se ISO farmari :)
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ei taida valmiina oikeen löytyä mistään... vanhat pajalle ja siellä taotaan orggismuotoon ja lisätään sitten siihen yksi uusi lehti. Näin tehtiin mulla ja hyvä tuli.
     
  5. 300

    300 2nd gear

  6. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  7. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tuli hankittua museoitu 1969 avo kolmesatanen 440 TNT koneella.
    Ei tullut sitten edelliseltä omistajalta udeltua että tarviikos tässä käyttää lyijyn korviketta bensan mukana. Mistäs tuon saisi tietoonsa?
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos kone ja kannet on ko. vuodelta niin tarvitset lyijynkorvikkeen. Taisi olla -73 kun ekan kerran kelpasi lyijytön bensa kansille.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    OK, epäilen että kone ei ole alkuperäinen mutta saattaa hyvinkin olla ennen 73 tehty.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toi sun Chrysyn kone oli muistaakseni -68 tai 69 lohkoon tehty, joten kone on tod näk sen aikakauden osilla, ml. kannet. Lisäainetta kannatta käyttää.
     
  11. ville623

    ville623 3rd gear

  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Terveisiä täältä Suomen Chigacosta.
    Alkanu himottamaan harrastuksen vaihto moottoripyöristä jenkkeihin.
    Onhan mulla ollu jenkki aiemminki, paskarottelo Caprice olssin 307:lla joka lojahti viikon päästä ostosta. Sitä se teettää kun osti aikoinaan tsättiauton halvimman leimatun jenkin.. Nykyään lähinnä naurattaa vaikka rahallisesti tuli turpaan huolella sillon ajokilometreihin nähen.

    Noh, ajat on muuttunu, olis omaa tallia ja muuta, sekä moottoripyörän saatua kaupaks rahaa ostaa kalliimpi kun se halvin jenkki.
    Silmään kovasti sattuis 70-luvun alkupuoliskon Polarat ja Furyt. Furyllä olis jopa osittain nostalgistakin arvoa mulle, kun faija aikoinaan sellasta piti ihan käyttöautonaan.
    Ja ylipäänsä kaikki Fuselage-moparit kiinnostaa tuota omaa silmää eniten.
    Onkos näissä mitään erityisen tärkeätä paikkaa katsoa normaalien autonostoa koskevien vakioitten lisäksi?
    Ja millasessa maineessa nää on jenkeissä ollu, vai onko kaikki hävitetty chargerien ja mustangien yms tieltä.
    OT:na tuli mieleen, että kesän Big Wheelsissä lievästi sanoen kyllästytti sekä Mustangien että Chargerien määrä ( ja joka Chargeri näytti olevan olevinaan R/T).

    Ja ehkä tyhmempi kysymys, vaikka nykyään liki kaikki autot on tuolla unibody-rakenteella, onko näissä isoissa vanhoissa jenkeissä ollu minkäänlaisia korin veltostumisongelmia vaikkeivat ole erillisellä rungolla? Kovastihan tuo on siltikin tuettu mitä kattonu mopar-sivustoja, tuo kori joka tapauksessa.

    Onko korin osia saatavilla näihin tai sisustan osia mitenkä? Millainen aftermarketti näihin on? Äkkivilkasulla näitä ei nyt ihan hirveesti oo ( vissiinkään?) joihinki halutumpiin verrattuna, nää perinteiset mitä kaikki nyt kuolailee.

    Kiitoksia jo etukäteen jos joku viihtii valaista!
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Valintasihan vaikuttaa hyvältä. 8)
    C-korista Moparia tehtiin vuosina 1965-73

    fury, Polara, Monaco, Newport, New yorker ja 300

    Tekniikka kone-loora-perä on sama kuin muissakin Mopareissa, eli osia saa hyvin.

    Peltiosat, listat, sisusta ja detaljit : reproja ei valmisteta > purkuosia hankittava joko kotimaasta tai sitten purkaamot ison veden takaa.
    Sisustaan saa jotain mm. legendarylta ja year onelta

    http://www.legendaryautointeriors.com/

    https://www.yearone.com/

    Purkuosiin linkkeja ja juttuja juuri C-korisiin:
    http://cbodydrydock.com/news.php


    Takavalot on joka vuosi jokaisessa mallissa erilaiset, eli tsekkaa että ovatten ehjät. Takarontin pohja on herkkä happanemaan sisältä. Muuten lienee ruosteet samaa kuin muissakin.

    C-korisessa apurunko edessä ja tulipellista taakse unibodya.
    Jotkut laittavat rungon yhdistäjiä. En tiedä onko tarpeen Cruiserihan tuo on kooltaan eikä kilpuri.
    Toki poikkeus vahvistaa säännön:
    http://cbodydrydock.com/e107_plugins/fo ... pic.php?40
    ja kuten huomaat kärjessähän on kilpailija kotimaasta...
    viewtopic.php?f=26&t=66317&hilit=vip


    Jotta ei kun tervetuloa joukkoon.
     
  14. 300

    300 2nd gear

    Alustan osia löytyy. Isompaa vääntösauvaa yms. Mutta peltiosat on harvassa. Joskus ebayssa nähnyt takakontin pohjia myytävänä, mutta harvoin. Takaikkunan kulmat on monessa puhki ja sieltä valuu sit vesi konttiin ja takahelmoihin.

    Nos osat ei ole kalliita, esim parilla sadalla voi löytää nos takavalot yms.
    Lattiamattoja yms löytyy, mutta pikkunippelit nappelit on harvinaisia.
    Onneksi C-bodyissä on käytetty b-bodyjen keskikonsolia jos sellasen haluaa.
    70-71 Sport Fury/GT taitaa olla niitä suosituimpia, johtuen six pack koneista.

    Ainut hankaluus on löytää koko hiton autoja.... Joko pitää ostaa projekti, mistä on otettu kone ja laatikko johonkin suositumpaan malliin. Tai ne on lahoja/sisusta räjähtänyt. Tai sit ne on täysin entisöityjä yms... Välimallin ajokuntosia ei meinaa löytää, varsinkaan 2d HT.
    Monen fuselagen ja Imperialin matka on päätynyt Demolition Derbyyn ennen kuin ne kielti ne.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eli selkeesti olis niitä helpompiakin harrastettavia olemassa.
    GM:llä tosin ei ole oikein mitään suoranaisesti itseä kiinnostavaa mallia, ja fordillakin ainut olis thunderbird, muskelit kun ei oikein iske. Ja tietysti se et haluan sen verta vanhan ettei o päästörajoja, sulkee pari pois.
    Ilmeisesti tälläinen ois silti hankittava kun muut ei vaan nappaa niin kuin nämä.
    Onko kymppi c-bodystä yleisesti ottaen täyden projektin hinta vai saako sillä jo käypäsen pientä laittoa vaativan?

    E: Muuttuuko osien saanti miten jos tinkii fuselageja vanhempiin c-bodyihin?
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

  17. 300

    300 2nd gear

    Jenkeissä projektit pyörii 500-3k välillä. Ajokuntoset siistit 4-7k välillä. Sit avot, 300 Hurst, Sport Fury GT yms siitä ylöspäin. Kallein taitaa olla 35k usd minkä nähnyt.
    Mutta c-body avoja on suomessakin jo pilvinpimein. Taitaa nettiautossakin olla n.10kpl myynnissä. :) :)
    Esim tuolta löytyy projekteja. http://www.cbodies.com/carsparts.htm
    Itse iskenyt silmäni 70 tai 69 chrysler 300 2d ht.
    Imperialit on kanssa hienoja, vaikka ne ei c-body luokkaan mene. Mutta niiden osat on vielä harvinaisempia.
    Tossa on hyvä videopätkä, mistä näkee miten isoja noi c-bodyt on verrattuna esim b-bodyihin.
    https://www.youtube.com/watch?v=VpdQDrDnClk
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Itse asiassa himottaa eniten nelioviset, just fury ja polara. Coupet ja avot ei niinkään vaikka sellainenkin toki käy jos hyvä sattuu kohdalle. Onko nuo jenkkilän vehkeet sitten niin paljon parempia että jos lyödään rahdit välityskulut yma yms päälle, tulee vielä selkeästi halvemmaksi kuin jo täällä olevat yksilöt? Kun vertaa kunnoltaan likimain yhteneviä. Tietty sekin et jos kotomaasta ostaa niin pääsis jopa ihan itse näkemään mitä olis ostamassa.
     
  19. 300

    300 2nd gear

    4 ovisia ei kannata rahdata jenkeistä. Niitä löytyy suomestakin, 3 kpl tais olla nettiautossa Polaroita.
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Eikos tuolla nettiautossa ole MR kuntoinen Fury myynnissä. Tosin hinta on varsin suolainen, mutta mutta maksetaanhan pohjattomasta E / B kopasta kymppiä...

    Siis tämä..

    http://www.nettiauto.com/plymouth/fury/6336653
     

Kerro tästä muillekin!