Avalanchea ostamassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Make.R, 20.1.2009.

  1. Make.R

    Make.R 1st gear

    Antakaahan kokeneemmat pientä vinkkiä tuollaisen Avalanchen hankkimiseen. Esim. seuraavat tirdot kiinnostavat:
    - onko 03-05 vuosimalleissa jotain tyyppivikoja tai muuta huomioitavaa?
    - millaisella kulutuksella tuo 5,3l menee normiajossa? Tuosta 8.1 litrasesta kun olen kuullut hurjia huhuja, mutta ilmeisesti aika paljon maltillisempi tuo pienemmän kulutus.
    - onko kellään tietoa kuinka nuo nopeudenrajoitinschystteemit koskevat tällasta vehjettä vai koskevatko ollenkaan?
     
  2. GreatDane

    GreatDane 1st gear

    5.3 avalanche vie 11-15litraa satasella.
    Auton oston kanssa kannattaa olla tarkkana mistä ostaa amerikkalasta. Esim pölyiset ja kuivat osavaltiot ovat väärä paikka ostaa auto, vaikka hinnat alhaisempia siellä. Yleensä ottaen alustan osat vähän huonossa kunnossa. Niitä ei todellakaan ole halpa korjailla/vaihdella.
    5.3 litraista ei saa kilpiin enään kuorma-autoksi, kun paino ei riitä.
    8.1 litraisen saa kilpiin, mutta aika turha kapistus, kun vie aika paljon polttoainetta. 20-25litraa siistillä menolla.
    5.3litraisella koneella olevia on suomessa silloin tällöin myytävänä ja ovat rekisteröity kuormureiksi. Hinta pikkaisen korkeampi, kun halutumpia.
    Tuota vanha koppaista avalanchea on muuten kahdella korimallilla. Ns. Silverado keula, erilaiset lokarit, helmat yms.
     
  3. V202039

    V202039 Gearhead

    9500km ajettuna Avalanchella (5,3) tänä talvena. 50/50 lyhyttä ja pidempää matkaa. Kulutusmittaria en ole kertaakaan nollannut, nyt oli lukema 15,4.
    Motarilla menee 11-12l, Kaupungissa helpolla 25-30l. Auto on painava ja sehän lisää kulutusta kaupungissa.
    Selvitä etukäteen saako kuorkiksi jos sellaiseksi Avyn haluat kaikkia ei todellakaan saa. Suosittelen katselemaan myös Ruotsin valikoimaa. Kruunun nyky kurssilla varteenotettava tuontimaa ja lisäksi voit mennä ja tarkastaa ja koeajaa auton ennen ostoa.
    "Valosulkeiset" on edessä. Toisilla katsastusasemilla kelpaa alkuperäisten umpioiden sisälle rakennetut E-valot, toiset vaativat koko valaisimen E-hyväksytyksi (=järkevää vain jos alkup. volot löytyy E merkinnöin)
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Herätelläänpäs vanhaa topiccia.

    Samoja kysymyksiä kun ensimmäisellä kaverilla. Tuo 5.3 02-05vm (1500) kiinnostaisi

    -viat
    - onko nämä nyt kuorma-autoja ja pakuja?
    - jos pakuja niin paljonkohan mahtaa tulla auto veroja jos tuo esim. jenkeistä tai ruotsista?
     
  5. vette73

    vette73 Gearhead

    Mä olen nyt muutaman vuoden ajellut 2003 z71 5,3 Avalanchella.
    Ainoa vika mikä tänä aikana on ollut, oli takajarrukengän(seisontajarrun) rikkoutuminen, itse jarruthan on levyjarrut.
    Olen myös tuota jenkkien Avalanche Clubin keskustelua jonkin verran seurannut, enkä ole huomannut mitään tyyppivikaa.

    Kulutusmittari näyttää tällä hetkellä 16,3l/100km, pääosin kaupunkiajoa. Maantiellä olen joskus mittarin nollannut ja siellä se näyttää suunnilleen 11l/100km.

    Omani on rekisteröity kuorma-autoksi ja nopeudenrajoitinpako ei koske alle 2005 bensa-autoja.
    Tää on tuotu maahan Truckmastersina ja saatu silloin kuorma-autoksi rekisteröityä.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Olenkin ymmärtänyt että kestäviä ja hyviä autoja. Eli onko nyt niin ettei muita kun noita truckmastersin tekeleitä saa kuorma-autoiksi?? Miteis escaladet?

    Laitoinkin tuolle merkki ja malli osastolle uuden topicin näistä kahdesta autosta.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eikä enää onnistu Truckmasteritkaan.

    Oikeasti ei riitä painot, leimattu TM kopsatuilla papereilla. Jääneet kiinni ja nyt paperit pannassa.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei toisin sanoen ei saa enään Avalanchea rekisteröityä kuorma-autoksi??

    Mites Escalade, Silverado? Tuollainen extented cab bensakoneella 5 hengelle kiinnostaisi.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Escaladesta pitkä malli, silveradosta 2500-> ylöspäin.

    Akseli von Gardanilla myynnissä Silverado 8100 Vortecilla ja 6 hengen hytillä. Löytyy Nettiautosta.
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Olen nähnyt kardaanin auton. Sais olla pienemmälläkin koneella. Minkälainen tuo pitkä escalade on? Yritin google kuva haulla mutta antaa liki samat kuvat, siis EXT.

    Eli 1500 kopat on pois suljettuja? Henkilömalliin taitaa tulla noihin kaikkiin noin 10k€ veroa...
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mun moka, siis xlt
    No ehkä joo mut ei se taas ihan pienellä koneella kulje kuitenkaan pienemmällä.
    Kaverilla on Subbari 6.0 LS-motilla ja kuluttaa sikana. 2 vuotta tutkinu ja tutkittanu syytä mut mitää vikaa / parannusta ei löydy.
    1500 on liian kevyt.. 2500/3500 mallit. Siis kuorkiks. Saathan sinä 1500 jos leimaa ha;ksi ja maksat autoverot .
     

Kerro tästä muillekin!