Grand Cherokee voimansiirto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Ahti, 10.11.2006.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Perskules! Kaverillahan on asenne kohdallaan!
    Ei muuta kuin lumia odotellessa :lol:
     
  2. rocker79

    rocker79 Gearhead

    Re: visko kytkin

    Eipä oikein suomesta tunnu löytyvän muualta kuin Jamantilta.
    mutta ainakin 4wheelparts.com tarjoaa viskokytkintä -93-96vm Grandiin huimaan 495$ hintaan. Tiedä sitten kuinka ne toimittaa suomeen? Mutta aika iso hintaero on kuitenki.
     
  3. hepu

    hepu 1st gear

    Omassa 1999 Grand Cherokeessa vuotaa etuakselin oikeanpuoleinen stefa. Millainen homma on korjata? Takana oli sama vika, onkohan stefan vaihto eteen paljon vaikeampi juttu?
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Re: visko kytkin


    Ebaysta hommasin, olikohan $330
     
  5. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Tässä olisi Quadra Drive kysymys...
    Tiukka käännös pitävällä pohjalla, hidas nopeus, esim parkkiruudusta lähtö, tuntuu kuin "rengas ottaisi kiinni sisälokariin". Ei siis ota.
    Jos sopivasti kaartaa, ei siis em verran, voi kuulla jonkinasteista ujellusta - kuin lukko yrittäisi ottaa kiinni?

    Muilla kokemuksia aiheesta?

    Öljyt vaihdettu. Riittävästi. Lisäaineet on.

    Ja toinen kysymys lisäaineesta - voiko sitä olla liikaa? Aiheuttaisiko lukkoon (taka, luulisin) sen, että yrittäisi ottaa kiinni liian aikaisin? Siis pienellä nopeuserolla. Käännöksestä kun puhutaan. 4Lo ottaa käännöksessä eritavoin kiinni kuin tämä "tunne".

    Lisäaineen annosteluun kerrottu mm 4oz taakse (+ etujämät), mutta oma manuska kertoo määräksi saman kuin eteen, 2.5oz?? Panovirhe?

    Pyörät pyörii käsin eri suuntiin, lukot ottaa kiinni myös "käsi testillä", kardaanit saa menemään myös eri suuntiin - ei ole 247 "kiinni".

    En ole ehtinyt ottamaan etukardaania pois. 4Lo tuntuu, kuin ilmiötä ei olisi, mutta se toisaalta myös tasaa pyörien nopeuseroja.

    Ei kellään muulla..??
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Lueppas mitä etu ja takaperän peltilätkissä lukee, edessä: synt. 75W140 fric.mod. 2oz. ja takana: synt. 75W140 fric.mod. 4oz. Eli eteen puoli pulloa ja taakse koko pullo!!! Panovirhe manuskassa :-?
     
  7. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    ...perä siis öljyjen kannalta taas toimii.
    Castrol + Mopar lisäaine.
     
  8. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

  9. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    ...pääseekin nyt ihan itse tutustumaan jakolaatikkoon...
    Moottorijarrutuksella värinää?? Lähinnä 1,2 vaihteilla, kun alkaa laskemaan alle 2k, tuntee selvimmin.
    Jakolootassa ottaa jokin "kiinni", kun taka kardaanista käsin veivaa suuntaa vaihtaen.
    Voisikohan olla ketju? Ei vielä rohise kuoreen.
     
  10. henry ford

    henry ford 1st gear

    Mulla 3,1 diesel -00 ei vaihda nelosta, laatikossa tuskin vika koska juuri vaihdettu testattu laatikko. Täällä oli aiemmin muilla samaa ongelmaa, onko löytynyt syitä?
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No mulla on pihalla yks vastaava, ei löydy ykköstä ja jotain muutakin puuttuu, testeriajoa tehty ja osia laitetaan kunhan niitä tulee, sitten on lisää tietoa, ainakin tästä yksilöstä....
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulla on ollut vajaa 300 000 km ajetussa -96 5,2 ZJ:ssä omituinen laatikkomysteeri jo kolme vuotta.

    Jos ei ensin laita peruutusvaihdetta päälle, niin että se kytkeytyy, niin laatikko ei vaihda kakkoselta kolmoselle ja pintakaasulla putoaa kokonaan vapaalle.

    Mutta kun ensin laittaa pakin päälle ja sitten eteenpäin, niin laatikko toimii loistavasti.

    Kun kone on aivan kylmä, niin sitä peruutusvaihteen kytkeytymistäkin joutuu odottamaan muutaman sekunnin.
    Ihme juttu. Täytyy seuraavassa öljynvaihdossa ihmetellä mikä sitä vaivaa.
     
  13. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Mitäs laatikkoöljyä tommoseen -99 4.7 koneenperässä olevaan tomaattiin tulis laittaa? Käyks Gulf, mobil, teboil? vai pitääks olla MoParin omaa lientä? Ajatuksena vaihtaa öljy sekä suodatin.
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    ATF +4, noilta valmistajilta ei taida löytyä sitä. Eiku löytyy näköjään: Mobil ATF +4, mutta saattaa olla hankala löytää mistään.

    Moparilta löytyy ja Motonetista löytyy MAG 1 ATF +4
     
  15. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Onhan noita jokunen Chryslerin lisensoimia merkkejä...
    Licensed ATF+4 Brands:

    Advance Auto Parts ATF+4®
    Havoline ATF+4®
    Proline ATF+4®
    Amalie ATF+4®
    MAG 1 ATF+4®
    Pronto ATF+4®
    Auto Extra ATF+4®
    Mobil ATF+4®
    Pure Guard ATF+4®
    AutoZone ATF+4®
    Mobil Super ATF+4®
    Quaker State ATF+4®
    Carquest ATF+4®
    Mopar ATF+4®
    Rallye ATF+4®
    Castrol ATF+4®
    NAPA ATF+4®
    Ravenol ATF+4®
    Castrol Transmax ATF+4®
    Northland ATF+4®
    Sinopec ATF+4®
    Chevron ATF+4®
    O’Reilly ATF+4®
    Super Tech ATF+4®
    CITGO Transgard ATF+4®
    Parts Master ATF+4®
    Tutela Transmission Force4 ATF+4®
    Coastal ATF+4®
    Parts Plus ATF+4®
    Value Tech ATF+4®
    Craft+4 ATF+4®
    Pennzoil ATF+4®
    Valvoline ATF+4®
    Federated Auto Parts ATF+4®
    Petro-Canada ATF+4®
    Wolf's Head ATF+4®
     
  16. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Grand Cherokee Laredo 1993. Tuore ostos ja tuntemusta Jeepeistä ei ole.

    Mutta nyt joku huutaa alle 60km/h vauhdissa ja mun mielestä ääni kuuluu etupäästä/ohjaamon alta.

    Etuperä tai jakoloota? Jakolootaan on vaihdettu öljyt ja vahekasti viskomuff :eek: alle vuosi sitten.
    Onko tollanen pieni jurnutus normaalia näissä vai pitääkö huolestua?
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

     
  18. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Tuota on Virossa huollettu niin kuitissa lukee vahekasti viskomuff..tiedäppä sitten...
    Ääni on selvästi mekaaninen.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Etukardaanin tuplaristikossa väljää!!??
     
  20. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Etukardaanin tuplaristikossa väljää!!??

    Jaha..heittäydyn viikonloppuna alle ja tutkin.
     

Kerro tästä muillekin!