Pylväsporakone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 6.2vani, 3.2.2014.

  1. Der Keijo

    Der Keijo 1st gear

    Kuukkeloi ammattikoulujen yhteystietoja ja ota yhteyksiä. Kerro tarpeesi ja jätä yhteystietosi.
     
  2. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    oksettaa kattellaki kun oranki chopperin räkäpässit jyystää aina jollaki ristuksen akkukoneella kaharentuuman kuppiterää, johonki rosterihi viälä! eikö niillä jesus oo eres pylväsporakonetta ameriikas? on nuata kaikkia poria ny ittelläki mutta kun enempi toistuvampaa ja tarkempaa niin aikas useen tuloo norkuultua pylväsporan kammes kiinni.
     
  3. Der Keijo

    Der Keijo 1st gear

    Et pysyis muuten edes pystyssä..?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Mites mä muistelisin jossain topikissa jonkun kehuneen että kannattaa ostaa sinne maalaamoon kaikkea, koska ei ole aikaa käydä ostamassa työkaluja ;)


    Mutta joo, pintakäsittely hommissa tuskin pylväsporaa tarvitsee.
     
  5. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    välttämättä aina
     
  6. ersatz

    ersatz 1st gear

    mulla on vanha remmivetoinen pylväspora jossa liikaa nopeutta, se remmi o samannäköistä kun 50 luvun JLO moponmoottorin enskavetohihna, jotain kangasjuttua. mitenkähän noita hihnapyöriä (sileitä) modifiois? jälkimmäiseen lisää halkaisijaa ja ensimmäiseen pienentäis? rälläkällä ja mikillä ja pellisoirollahän jotain tekis mut ei toi rättihihna siinä kestäis enää.
     
  7. jps73

    jps73 1st gear

    pylväspora ihan ehoton kapistus jos teet esimerkiksi jenkaa vahvempaan rautalevyyn tai muuta vastaavaa...ikävä tuloo akkukoneen kanssa.......
     
  8. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Jätät alkuperäiset pyörät silleen ja sorvaat/sorvautat toiset pyörät,samallahan voit muuttaa sen kiilahihnalle käypäiseksi.Ja just noin eli moottoripuolen pienemmäksi ja karan pyörä isommaksi.
     
  9. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

  10. Geronimo

    Geronimo 3rd gear

    Omasta kokemuksesta sanosin että hermot menee vaan tollaisella hepposella koneella. Hihna luistaa, nopeuden vaihtaminen työlästä. Pöytä kääntyilee ja joustaa vaikka kuinka tiukkaan kiristäisit ja reiät menee vinoon, riippuu tietysti mitä sillä tehdään
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Mun mielestä kannattaa panostaa poranteriin ja opetella teroittamaan varsinkin isot poranterät.Poranteroituslaite on myös hyvä jolloin saa porauksen jälkeen teroitettua terän seuraavaa kertaa varten.
     
  12. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

    ei kai tuo heppoinen ole painaakin 100kg, livenä kun tota hypisteli oli aika jämyn oloinen
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Ihan hyvä peli moneen hommaan tuo äskeinen kone.joskus tein koneen korvakot yhden isännän luona jolla oli 49e maksava valovirta einhell,hyvin sai 10mm terällä reikiä 8mm levyyn.Kunnolliset poranterät kyllä vaati,leikkausnestekkin auttaa.
     
  14. umpio

    umpio 3rd gear

    Komppaan noista teristä; ihan turhaa ostaa ammattilaistason kone jos sitten terissä säästää. Mieluummin panostaa niihin teriin enemmän; huonompikin kone tekee hyvää jälkeä kunnon terillä. Itselläni pöytäporakone ostettu Agrimarketin muuttomyynnistä; joku kiinan ihme. Hyvillä terillä menee paksustakin raudasta leikkuunesteen kanssa ihan kivuttomasti, huonoilla terillä ei mene puustakaan läpi muuten kuin polttamalla...
     
  15. Hughes

    Hughes 1st gear

  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tommoses hihnavetoses on se hyvä puoli, et jos siihen terään kumminkin tarttuu esim hanska tai hiha kiinni, niin se ei vie ukkoa mukana sutii se hihna. Riittää aivan varmasti normi talli touhuissa, eikä ne kierrokset nyt tartte niin just ol.
     
  17. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Asentakaapa moottoripyörän vaihdelaatikko noiden hihnapyörien/rattaiden tilalle ja hätäpysäytyskatkaisin paikkaan missä se on helppo käyttää.On yleensä riittävästi valinnanvaraa nopeuksissa.
     

Kerro tästä muillekin!