Työkaluja made by myself

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 63impala, 30.11.2003.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Koittojohto. Pätkä johtoa josta kuoritaan päät. Toinen pää epäilyttävään liittimeen ja toisella päällä tökkii maihin niin näkee tuleeko virtaa. Tai voi siihen vielä lisätä yleisvirtamittarin väliin. Tai sillä voi syöttää esim akusta johonkin irtokomponenttiin (esim kusipoijan moottori) virtaa jotta voi todeta laitteen toimivuuden. Johdon paksuudella tai irtokarvoja poistamalla voi säätää työkalun virrankestoa siten että tiukassa paikassa johto toimii sulakkeena kun liittimiä tökkii.
    Koittojohdosta kätevä osaa tehdä myös vikakoodinlukulaitteen leppäjeeppiin.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Auton poltin auttaa tohon karvaongelmaan
    monesti sähkölaitteet on vähempi kulusia kuin se 55w tai 60w poltin ja ei haittaa vaikka maahan tökkäiskin lamppu vaan syttyy
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Niin mut aina ei oo ylimääräsiä polttimoita saatavilla. Ylimääräistä johtoa taas saa vaikka purkamalla jonkun RemonttiReiskan patentteja
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Paljos amp. muuten normaalin sähköjohdon 1 lanka kestää tai 5 nipussa?
     
  5. JnZm

    JnZm Gearhead

    Jos autosta koitellaan niin onhan siellä polttimoita eri kaliiberia vaikka kuinka, etulyhdyt, takavalot, sisävalot, parkit...

    Tuollaisen "vikakoodinlukijan" tein minäkin F-kehoon kesällä, edellytti melkoista perehtymistä ja tarkkuutta... :rotfl:
     
  6. retox

    retox 1st gear

    1 lanka kestää n.15 amppeeria.

    Jätettiin 1 johdon säie jälelle ja kuormitettiin sitä, 10 ampeerin sulake palo aikasemmin. 20 ampeerin sulakkeella säie katkes. Eli yllättävän paljon! Koitettiin me fluken mittarilla seurata paljonko se kesto olisi ollut mutta ei ne pysy mukana.

    Tämä kaikki siis luokka olosuhteissa, eli autossa oleva johto olis jo todennäköisesti hapettunut poikki.
     
  7. Sikkikoneet, maalattu on joutilas (vink vink)
    [​IMG]
    [​IMG]
    Auton korin kääntöteline
    [​IMG]
    Prässi
    [​IMG]
    Työkalusonni
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vespan korjausnosturi
    [​IMG]
    Kutistua/venytys koneet kääntöjalalla
    [​IMG]
    Tässä ehkä ne työläimmät apuvälineet mistä on tullut otettua kuvia. Monesti tulee tehtyä jotain tiettyä hommaa varten oma työkalu joka sittemmin tarpeettomana hukkuu johonkin
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hienoja vehkeitä.
     
  9. Trippensee

    Trippensee 1st gear

    Täysin samaa mieltä, on nähty vaivaa ja käytetty aikaa suunnitteluun!!Hienoja!
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Juu, on kyllä hienosti tehtyjä työkaluja.
     
  11. KenHMT

    KenHMT 1st gear

  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Re:


    I started to translate, but don´t understand last sentence :oops:

    Is the book free to download or participate to make a new one?
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    tollaseen jousipuristimen väsäsin romulaarin paskaraudasta, 24mm jenkatappi jatkomuterilla kestää GM jousien puristamisen ongelmitta, tota vahvemmasta tehtyä ei enää saa sopimaan iskarin rööristä.

    Viisaampaa olis tehä köykäsempi versio vaikka kymppiysistä, mutta tossa olikin haasteena tehä puristin, joka riittää jäykille dieselinkin vietereille, pelkkää paskarautaa materiaalina käyttäen.

    so it can be done
    [​IMG]
     
  14. seitse

    seitse 1st gear

    Chevy vanin uuden alapallon paikoilleen puristus :

    [​IMG]

    Täytyi tuollainen tehdä eilen kun 83-vanin alapallo ei käsin painamalla mennytkään paikoilleen :)

    [​IMG]


    Oikeanpuoleisilla "kaluilla" irtosi vanha alapallo.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 27.3.2017
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Miksei mullakin oo tollasta puristinta :confused: On noita alapalloja muutama tullu taottua paikalle....
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toi youtuubi on ihan hyvä paikka selata sinne ja tänne. Tänään löytyi todella yksinkertainen apuväline hitsaus hommiin ja miksei muuhunkin ommaan jossa tarvii apukättä.
    Tosta videon loppupäästä hokaa mitä setä teki. Noita eri variaatioita löytyy useita ja omasta mielestäni hieno oivallus koko kones.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vaihdoin syssyllä mopetiin kampuran stefan lainakalulla, liukuvasaralla mihin sai erikokoisia ruuveja nokkaan päätyholkkia vaihtamalla. Lähti niin helposti että paskartelin itelle vastaavan mut paaaljon pienemmän.
    Kiskoin kesällä yhen stefan peltiruuveilla ja pihdeillä, viddu että oli hankalaa kun on ahtaat paikat.

    "Teriä" pitää tehdä muutama varastoon.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.12.2017
    palontie, Saetkae ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  18. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Ei näy kuvat - kiinnostaisi tuon työkalun toteutus...
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ostin Motonetistä pari led työvalaisinta. Yhden ison 50w ja tämän pienen 20w. Kuvassa pienempi, jonka ruuvasin pieneen kameran kolmijalkaan. Saa valon suunnattua halutuun kohtaan ja mahtuu kätevästi työkalupakkiin.
    [​IMG]
     
  20. Vermilion

    Vermilion Gearhead

Kerro tästä muillekin!