Kanttikone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Geronimo, 7.9.2014.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Alkaa kantikoneen hankinta lähestymään ja nyt olisi hyvä saada asiantuntijoiden neuvoja. Harkinnassa on tuo Remmivedon tarjoama mag.kone tai sitten http://www.konecon.fi/tuotteet/ohutlevy ... nttikoneet
    mallit TB1020/1260 tai TBS1020/1260. Hinnallisesti erot eivät ole huimaavia, mutta tulisi nyt sitten hommattua paras mahdollinen autopeltihommiin. Löytyisikö jostain linkkiä tuohon Remmivedon maahantuomaan koneeseen? Sana on vapaa.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    tunnustan olevani huono markkinamies. Videoita koneesta ei ole tehty kuin yks tässä vuosien varrella.

    http://www.ess.fi/kaupalliset/autotjavi ... tus-rajana

    saman tehtaan konetta myy Baileigh ameriikassa 110v. Heillä vainka kuinka paljon videoita:

    https://youtu.be/zWvMW1Zxoyc

    https://youtu.be/ZcQruDJcH3g

    Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.

    Magneettikoneen huonoja puolija on voiman puute alumiinilla, rst:llä ja muovilla. Hyviä kaikki muut.

    Itse en enää palaisi tavalliseen palakoneeseen.

    Kyllä meille saa tulla tutustumaan ja kokeilemaan, kunhan sopii että olen paikalla pajassa.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tuplapostaus
     
  4. Geronimo

    Geronimo 3rd gear


    Mikko Raiskilta saa tuota samaa TB1020 konetta hintaan 1350e alveineen, ainakin näyttää ihan samalta laitteelta kuvissa, vaivainen 1300 euron ero hinnassa ja molemmat suomessa kuitenkin :eek:

    http://www.mikkoraiski.fi/tuotteet2...&avaa=1&avaaid=47&listaa=1&title=Kanttikoneet
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Rosteria ja alumiinia joutunen vähemmän taivuttelemaan. Vieläkö jostain löytyisi mitä kuuluu kauppaan mukaan. Tutustumis/kokeilu reissun joudun jättämään väliin, kun lentolippuihin menee jo 2/3 tuotteen hinnasta.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ok. ;)

    Kauppaan kuuluu yläteriä:
    Täysleveys, täysleveä kapea sekä 60, 28, 14, 7, 5, 4,2.5cm palat.
    1250 koneeseen kuuluu vielä täysleveä uritettu terä jolla saa tehtyä 50mm reunoilla olevat "uunipellit". Joka milli 1-1250 väliltä löytyy terästä.

    Koneessahan on kääntörajoitin ja säädettävät takavasteet. Kääntöterässä (15mm) irroitettava lisäterä (20mm).

    Mutta kaikenlaista rautaa voi käyttää yläteränä. Minä käytän 50x50 kulmarautaa, erikokoisia pyöröakseleita ja levyn paloja. Esim: 10mm akseli hitsattu 10x100 latan kylkeen. Sillä käännän 10r.
    Autoissa on tosi harvoin teräviä kulmia vaan lähes aina ne on jonkun kokosia pyöristyksiä.

    Koneella voit tehdä 120x120x120 pyramiidin, 50mm arpanopan, numeron 8, kirjaimet B, P, W,

    Normaalilla koneella jo normaalin U-listan teko on rajoitettu et sivut eivät voi olla pitempiä kuin selkä on leveä koska viimeinen kantti ottaa ylterään kiinni. Ei meidän koneessa. Tällä teet U-listan jossa selkä 2mm ja sivut 2metriä. Tai mitä vaan. Ainut et Z-listaa rajoittaa kääntöterän paksuus. Tietenkin.

    Koneen kapasiteetti 1.6mm (kokoleveys).

    Yks raceshop Floridassa kääntää 1/4" cromoa 3" soiroja. Tekevät prismaperiä nykyjään 3 siivuista kun ennen ne tehtiin irtopaloista hitsaten. He ovat tehneet oman työkalun joka ottaa metrin pituudelta magvoiman mut käännettävä on 76mm leveä.

    Täällä ei varmaan paljoa tule kokemuksia, meidän myymämme koneet ovat menneet teollisuuteen. Ei autoharrastajille. Suomessa on muutamia itse tuotuja autoharrastuskäytössä. Ehkä he eivät ole huomanneet tätä tai eivät ole OD;lla.

    Laitakaa kiinnostuneet sähköpostiosoitteet tai lähettäkää postia niin laitan kuvia mitä olen käännellyt.
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kiitos nyt on kaikki tarvitsemani tieto ko. laitteesta. Nyt vain mietintämyssy päähän. Yleensä pakkaa vaan olemaan niin, että aluksi ostamani laite tuntuu olevan liian hieno meikäläisen hommmin, mutta hetkenpäästä, kun on löytänyt sen ominaisuudet ei pärjää ilman sitä enään.
     
  8. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Jos tarvitsen tarkkoja tai pitkiä kanttauksia, minä olen teettänyt samassa liikkeessä josta itse materiaalinkin ostin, Temekolla Hämeenlinnassa.
     
  9. Gutless

    Gutless Gearhead

    kyllähän nuo mr-tuotteen kantit on edukkaita mutta onko tässä niin että samasta tuotteet on kiinasta saatavilla a ja b laadun versiot, hinta sen mukaisesti? Eli jos kellään on kokemuksia niin kertokaa toki. Houkuttelevan halpoja ovat kantit. Vaikka eihän mikään voita hyvin pidettyä Mankoa.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Et taida tehdä tälläisiä sillä halvalla kiinalaisella etkä Mankollakaan.

    Magneettikoneella kävi todella helposti.

    [​IMG]
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Noin vaan noiden tukipalojen kanssa. Sinkittypelti takana täytepalana, saman paksuinen kuin alumiini joten tukipalat pysyy suorassa ja kosketuksissa magneettiin.

    [​IMG]
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    [​IMG]

    Jäähdyttäjän päätyjä 2mm alumiinistä.

    35x100x35 pituus 400mm

    Normaalisti noi päätylaput on hitsattu joka sivulta. Nyt ne on käännetty samasta kuin muu säiliö.

    Eihän siin säästy kuin yks sauma mutta sekin. Heti siisimpi.
     
  13. leman

    leman 1st gear

    Täytyy kyl sanoo et on toimiva kone.Onkos toi sun kone 2metriä pitkä?Kuinka vahvaa peltiä voi kantata?Esim 3mm?Tietty kun tekee vastimia minkä alle sen pellin laittaa ni kai se sitte pysyy??
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On joo 2 metrinen. Ilmoitettu kapasitetti koko leveydelle 1.6mm olen kääntänyt 3mm alumiiniä 600 miillisenä. Ja 2.5mm rosteria 400milli pitkänä.

    Työkalustahan se on enimmäkseen kiinni.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    On nuo Remmivedon tekemiset nautittavaa katseltavaa!
    Jos kanttikoneen joskus hankin, niin tuommonen magneettivehje sen olla pitää. Jää mielikuvituksellekin puuhaa..... En tarvi kahden metrin pituista. Aika pikkunen riittäs.
    Mitä alumiinia käytät? Useat alumiinit murtuu tuolla paksuudella, ja noin tiukkaan taivutettaessa? Jotkut tekee sellasen hiiletys, ja kuumennuskäsittelyn alumiinille, kun alkavat sitä takomaan (alumiini ei ole tänään vielä oikeen mun alaani).
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nöyrin kiitos Valpakselle.
    Tällä koneella kantin terävyydenhän säätää yläterän paikalla. Pienin kone on 625mm.

    Alumiini on normi rautakappalaatua (3000?) Ilman löijäämistä.

    Kyllä minäin alsan löijään jos sitä enemmän muokkaan. Alsa on siitä inhottavaa että kovenee muokatessa sekä myös ajan kanssa itsekseen. Eli jos sen löijäät perjantaina ja homma jää kesken ni ei se enää maanantaina ole pehmee.
     
  17. viridia

    viridia Gearhead

    laakkius tykkää tästä.
  18. GBS

    GBS 2nd gear

    Vähä offia topikista mutta.... tollanen volvon lava pitäis pojille saada. . Alkaiskohan kestää ajohommia paremmin.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kehtaisitko laittaa enempikin infoa että mimmosista ainevahvuuksista jne. Teit ja vähän mittoja ym. Kun isäukko on käämijä niin alko kiinnostamaan sen verran että kokeilis ainakin että kuinka edukkaasti tommosen pystyis tekemään :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!