Suomi Drag Racing, 1975-2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Zege, 12.12.2014.

  1. Zege

    Zege 3rd gear

  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    TOivottavsti saaavat Rockerin ajokuntoon. Mä voin tulla match raceen vallulla jos kauniisti pyytävät. En kyllä tiedä et onko ikinä aikoinaan ajaneet vastakkain? Rcokerhan tais olla kehissä vain pari kautta, 76-'78 ja sit oli taukoa kunnes tuli "Enzio BenZinana" takasin, mut tais siinä vaiheessa jo olla vallu lähteny lepäämään.
     
  3. jamppat

    jamppat 3rd gear

    Ei koskaan oltu vastakkain.
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Eikö tuo rocker ollut jollakin näyttelykiertueella joskus noin 1985? Sellainen on mielikuva että se oli näytilla Imatran näyttelyssäkin. Saattoi olla että tekniikkaa ei pahemmin mukana tuolloin ollut?
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Oli kiertueella. Lupen kanssa sitä aika monessa näyttelyssä käytettiin.
     
  6. Zege

    Zege 3rd gear

    no eihän se nyt niin tarkkaa ole. Rocker ja Vallu viivalle!

    Tietääkö kukaa missä jamassa tuo Pitkä-Pekan '62 Dart on?
    Siitä oli paljonkin viestintää omassa topicissaan, mutta se on hiljennyt
    http://www.overdrive.eu/forum/viewtopic ... 91daa6be3d

    Ensi vuonna radalla?
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin Kottenin volkkari on ollut viivalla Valtterin kanssa, josta lienee dokumenttiakin Putella, josko olen kuvan lähettänyt.

    Hantta
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Kuvat olen laittanut kuvablogiin, enkä varastoinut niitä omalle koneelleni. Kuvablogin lopettaessa toimintansa myös tuo kuva on kadonnut bittiavaruuteen, eikä sitä minulla enää valitettavasti ole.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mut mitähän ensimmäisessä kisassa olleita autoja on vielä tiedossa ja hengissä?
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jos meinaat ekaa Keimolan kisaa, mulla on Volvo PV ASM-1, leimassa ja ajokunnossa.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oisko aiheellista koittaa saada noita nostalgisia, ei enään aktiivisena kisaavia vanhoja kisapelejä jonnekin kisoihin mukaan?

    Miksei vaikka Kalajoelle, Motoparkiin ja Alastarolle finaaleihin?

    Jos autot ajokuntoisia ja omistajat vaikka haluaisivat vähän näytöstä vetää kisan lomassa?
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muistan jenkkihemmojen puhuneen tosta PV:stä, oli jonkinlainen shokki ollut, nopeempi kuin useimmat jenkit. Ite olin ekaa kertaa kisoissa vasta tokalla kerralla '76, Keimolaan piti päästä vaikkei ollut mitään käsitystä missä päin valtakuntaa se sijaitsee. Ja pääs kanssa.
     
  13. Zege

    Zege 3rd gear

    Olisihan tuo ihan hienoa jos tuollaista vaikka viimeistään finaaleihin järjestyisi. Miksei Nitroissakin, jossa tosin on siitä tilasta ja välillä ajasta pulaa. Edes joku näyttelytyyppinen kokoelma kisakalustoa menneiltä vuosilta.

    En tiedä onko sitten ACS:ään tälle vuodelle kehitelty mitään teemaan liittyvää.
     
  14. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Korityöt ovat edelleen pahasti kesken, koska nykyisessä tallissaan ei tulitöitä saa tehdä. Tuskinpa siis nähdään radalla tulevana vuotena.
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  16. Torino69

    Torino69 3rd gear

    Ainakin '82 oli Benzina ja Vallu molemmat samoissa kisoissa, jos ei muuta niin Härmälässä. Mutta ehkeivät vastakkain sielläkään?
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Samassa kisassa ovat useinkin olleet paikalla, eivät vaan ole koskaan samaan lähtöön rinnakkain osuneet.
     
  18. lordC

    lordC Gearhead

Kerro tästä muillekin!