Takaluukusta-lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Putte, 14.10.2013.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä tiedän et tässä maassa kaikki on kallista tai vitun kallista, mut silti; miten vitussa voi maksaa lehden painaminen 5500€ kipale?! Painetaanko se aviisi 24karaatin kultaan vai häh?!

    Ei jumalauta ja hohhoijaa...

    E: todellakin enemmän kuin oikea ratkaisu lopettaa tän aviisin tekeminen noilla kustannuksilla.
     
  2. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    kai se Itella/Posti tjsp on ottanut osansa joka numeron kuljetuksesta....
     
  3. Toope

    Toope 2nd gear

    Ei v.ttu että on lukutaito huonolla mallilla,LEHDEN YHDEN NUMERON PAINAMISEN KUSTANNUKSET ON 5500€.Ei siis YHDEN (1) lehden.
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No sit ois varmaan kannattanu kirjottaa että per numero. Ois menny paremmin jakeluun ainakin mulle. No, mä oonki idiootti.

    Kallista se taitaa silti olla.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jep, siis yhden numeron, ei lehden ;)


    ITse vähän epäilen ettei se lehti ole se "juttu" millä saadaan jäseniä, toisekseen jos tekeminen maksaa vitusti, saadaan isompi säästö lehden lopetuksen, sekä eronneiden erotus plussalle.

    Paljonkos muuten on jäsenet laskeneet kun viimeksi Takaluukusta lopetettiin?
    Entä paljonko lukumäärä nousi kun se herätettiin henkiin uudestaan?
     
  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Lehden valmistuskustannuksista suurimpia ovat taitto, painatus ja postitus. Lisäksi kuluja tulee aineiston hankinnasta, sillä talkoohenki on syystä taikka toisesta johtuen kadonnut; tämän ovat saaneet huomata merkkikerhotkin omia julkaisuja koostaessaan. Jos taitto tehdään omatoimisesti, jyvitettyjä kuluja muodostuu mm. taitto- ja kuvankäsittelyohjelmista (hankinta-, päivitys- ja lisenssimaksuista), tietokoneista ja monesta muusta. Lehden tekeminen ei ole halpaa...

    Tietämättä Takaluukusta -lehden sivu- ja painosmääriä voin sanoa, ettei tuollainen 5000 euron kulu tarvitse "taakseen" kovinkaan suuria lukuja. Varsinkaan JOS summa pitää sisällään jakelun.

    Vaikka FHRA ei kyseistä lehteä koskaan toimitukseemme lähettänyt, eikä Takaluukusta mikään harrasteautolehti ollutkaan, on harmi että jälleen yksi alan julkaisu on poissa joukosta.


    Hyvää Joulua toivottaen

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  7. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    SORI ETTÄ SANION MIELIPITEENI
     
  8. Zege

    Zege 3rd gear

    Kyllä mielipiteitä saa esittää, ei sitä tarvitse pahoitella. Varsinkin jos se on esitetty ihan asiallisesti. Pitää vaan varautua siihen, että täällä niitä mielipiteitä riittää. Perusteltuja tai perustelemattomia.

    Tuon lehden kustannusta voi tarkastella niinkin, että jos yhden julkaisukerran kustannus on 5500 ja jäseniä se 2000, niin sehän tekee huikeat 2,75 EUR/lehti. Eli kyllä nuo kustannukset per lehti on helppo uskoa. Jos lehtiä ilmestyisi jäsenelle neljä vuodessa se olisi 50 EUR jäsenmaksusta 22%:ia. Kolmella numerollakin 16%. Että siinä mielessä se tietysti lohkaisee jäsenmaksusta melkoisen osan.

    Toisaalta, eikös siinä lehdessä ole ollut jotain mainoksiakin? Ei varmaan mikään paikka kovahintaiselle sponsoroinnille, mutta luulisi senkin jotenkin toimivan osarahoittajana lehdelle. Ettei ole tarvinnut kokonaan jäsenmaksuista kustantaa...
     
  9. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  10. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  11. Zege

    Zege 3rd gear

    Ihan ok kerholehdeksi. Ihan hyvä, kun on jaettu kaikelle kansalle.

    Tiedä sitten mitkä tekokustannukset tällaisena sähköisenä versiona olisi olleet. Tietysti jos niitä nettisivuja kehittelee (sitten kun on joskus varaa), niin miksipä se ei ajaisi nopeammin ajankohtaisena myös sitä tiedottamisasiaa.
     
  12. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Toistaiseksi viimeisen Takaluukusta -lehden tekijöille kiitos!
    Ei se nyt niin pahalta tuntunut vaikkei paperia ollutkaan...
     
  13. fishbone

    fishbone Gearhead

    yllättävän hyvä,näitä jatkossa lisää? paljonko tämä julkaisu kustansi?
     
  14. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kai se lehden painatus oli kilpailutettu? :wink: -Mainostilaa myyty mm. varaosaliikkeille....
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vai mainostilaa vastineeksi jäseneduista? Ainakin osittain...
     

Kerro tästä muillekin!