FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. ip

    ip 3rd gear

    Missäs tämösestä on ilmoiteltu kiinostais kovasti tietää enemmän mulla on auto joka on jo 76 vuonna kisannut siellä
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

  3. supo

    supo Double Gearhead

    27.6.2015 Räyskälä 1/8 mile,flag start,klo 11.00-16.00
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

  5. enzo

    enzo Gearhead

    Ei kai se ole FHRA:n keissi alkaa tekemään lentokenttätason skaboja. Onhan niille kisoille ja tapahtumille jo osaavat tekijät lähes koko maan kattavasti. FHRA:n toki tulee olla mukana omalla kulttuuripanoksellaan, katsastusapuina ja varikkotoimistolla vaikkapas ilman laskutuslisiä, mutta eipä ole ideaa alkaa osallistua järjestelyihin.

    Kovilla peleillä ei ajella edes SM tason radalla enää 100% revityksellä, pitoja ei ole, eikä tule ja muu kuin 100% ei kiinnosta.
    -Testaaminen ja tiimiläisten treenaaminen onkin eri juttu.

    Kovien vehkeiden SM sarja ei ole minkään sortin ideologian mukainen, EM / NHRA tason kaluilla ei kannate leikkiä vehkeen ja terveyden kustannuksella heikolla radalla.

    Edes Santa Pod ei ole autuaaksitekevä jos preppaus ei ole EM tasoa, taannoin siellä oltiin pääsiäisenvietossa jopa inhimillisellä kelillä ja kisattiin skaba joka meni pokaalillisesti toiseksi parhaiten ja muuten tyypillisesti, niin selkäruoto ei ole siitö toipunut vieläkään.
    -Santa Pod ja Tierp EM tason preppauksella on ainoat paikat joissa on jotain järkeä ajaa jos yrittää jotain ylimaallista kovalla kalustolla.

    Pelkkää SM kisaa/sarjaa ajatellen pitäisi saada rundiraha kuntoon (jota ei saada) poskettomat helpotukset SFi sääntöjen päiväyksiin ynnämuuhun (joita ei saada, koska "kuka ottaa vastuun" "Kuka muutenkaan ottaa vastuun!") että kukaan kokisi mitään tarvetta ajella.
    -1/8maili taikkas 200m, tuhatjalkainen tahikka 300m ei kiinnosta metriäkään. Ne on niitä doorslammerihommia ne.

    Turvallisuus on tosiaan se yksi luku. On toki turvallisempaa ajella mahdollisimman lyhyt matka, niin ei ole tuota vauhtia kuulemma. No, rengasvärinä piisaa pilaamaan ihmisen elämää jo ihan tarpeeksi ja kysei ei ollut preppaamattomasta radasta, vaan radasta joka ei ollut EM tasoa.
    -Onneksi ei ole tullut lähdettyä hölmöilemään enempää näihin Hockenheimin pelleilykisoihin ja Alastaron uudesta pinnasta ei ole omaa ajotietoa pidon taikka epätasaisuuden kanssa. Vasemmalla radalla ennen remppaa alkoi pompottamaan ja oikealla lähti hauskasti sladiin ja maaliin saakka siitä suunnilleen sadan metrin kohdalla olleesta notkelmasta jo meidänkin tehoilla.

    Jos kundit haluaa ajaa SM skaboja Pro kamppeilla, niin helppohan niihin on laittaa tasoitukset. Reiluinta lienee mennä viimeisimmän suomenennätyksen antamalla tasoituksella. Eikä se maalipään ohittamisen erotusnopeus mikään ongelma ole. Ainakin meidän luokan laitoksilla varsin tavanomaista että toisella on jotain probleemaa ja tulee heittämällä 100+km/h eroja.

    Jyrkkä mielipide on että vain varttimaili on mestaruussarjaa. Ja jos tässä saa selän ynnä perseen kondikseen ennenkuin joku ostaa ajokin pois, niin päivänä eräänä varmana mennään taas.
     
  6. jknR

    jknR Gearhead

    No sit ei varmaan sandaalit jää rataan siellä tepastellessa. :rotfl:
     
  7. S.M

    S.M 1st gear

    Ei onnistu näköjään avoin keskustelu. Ihankuin joku olisi kussu jonku muroihin tai söhässy murkkupesää.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kuka ja missä?

    Miten niin ei onnistu avoin keskustelu? Onko tätä jotenkin sensuroitu?
    19 päivää ollut hiljaista, ehkä kansan mielestä asiat on niin hyvin ettei tartte keskustella?
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Milloinkahan kilpailukutsu valmistuu eli näemme miten säästöhommat vaikuttanut kilpailumaksuihin?Kysytty Puheenjohtajalta 30.12 ja vastaus oli että menee pari päivää.
     
  10. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Supo, kannattaa varmaan odotella uutta sääntökirjaa ensin.
    Pitäähän sitä ensin olla selvillä onko auto sääntöjen mukainen ennenkuin sitoutuu kilpailukutsun mukaisiin kilpailuihin...
    Ymmärrät varmaan pointtini. :eek:
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kilpailukutsussa kait on jotain mikä vaatii SMLn lausunnon prätkäpuolelle ja eivät halua julkaista keskeneräistä kutsua. Toivottavasti silti tulisi lähipäivinä.
     
  12. ari j

    ari j Gearhead

    Kuulemma ilmeisesti speedgroupin kanssa jotain juttua on meneillään liittyen kilpailukutsuun.Tälläsen huhun kuulin.
     
  13. SST800

    SST800 3rd gear

    Niin ja pari kertaa sen jälkeenkin olet kysynyt, aamuisin ENNEN kokouksia ja olen ystävällisesti vastannut parhaan tietoni mukaan. Täytyy varmaan siirtyä vastaamaan sinullekin kokousten JÄLKEEN. Koska saat tuonkin asian kuulostamaan noin negatiiviselta.

    Tuo mainitsemasi 30.12. Kokous oli johtokunnan 18. Kokous vuonna -14. Ja huomenna kokoustetaan taas.

    Lasse Koskinen
    Puheenjohtaja jonka mainitsit
     
  14. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Puheenjohtaja Koskiselle kiitos osallistumisesta, tämä on minusta se tapa jolla pysyy homma aisoissa. OD on aika laaja jakelukanava niin hyvässä kuin pahassakin.

    Jota kannattaa hyödyntää, tavoittaa varmasti ison osan jäsenista ja muista kiinnostuneista.
     
  15. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Re: ACS 2015

    Nyt on sitten uunituoretta tietoa jäseneduista.Laitoin viestiä FHRA toimistoon ja sieltä tuli vastaus.Johtokunta on päättänyt,että mitään alennuksia ei tule jäsenille ainakaan koskien ACS näyttelyä SEKÄ Drag Race kisoja! Eikä tietenkään mitään ilmaisia sisäänpääsyjä.
    Itse oletan,että säästötoimet meni kerralla liian pitkälle,voi olla monen jäsenmaksu maksamatta vielä lokakuussa.Mut johtis päättää ja näillä mennään.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toi on kyllä uuden johtiksen typerin päätös...

    Ja varmasti tulee jäsenmaksunsa maksaneilta helvetinmoinen haloo.
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Täh?

    Kannattaa siis lainata joltain junnudragsteri ja lähteä porukalla karkeloihin, niin säästää melko pitkän pennin, eikä heitetä yöksi varikolta ulos :odroll:

    Ei toi mun maailmaa kaada, mutta aika naiivia ajatella että yksikään rivijäsen uusisi jäsenyytensä, tai maksaisi sen jos ei sitä ole vielä kerennyt tekemään. Ei niitä kiinnosta rahoittaa fyyran toimintaa, kyllä ne hakee alennuksia ja etuja. Eipä siinä, tarttee lähtee sinne katsomon toiselle puolelle taasen :)
     
  18. G20

    G20 Gearhead

    Olihan hyvä ettei tullut maksettua. :rotfl: Mitä jäsenmaksulla saa jos kiertelee näyttelyt, turistina drag race kisat, lentokenttäkahinat ja ajelee cruisingit pitkin kesää ympäri suomea silloin kun sattuu huvittamaan. Ei yhtään mitään.

    Jo viime kesänä esim. Motoparkin kisoissa keväällä ja loppukesästä ihmeteltiin mikä on ettei sen enempää porukkaa kattomassa kisoja. Niistäkin vähistä osa oli luultavasti FHRA jäseniä ja loput teamien vieraita. Eli tulevana kesänä on hyvin tilaa mihin iskeä retkituoli kisakatsomoissa. 8)
     
  19. 383

    383 Gearhead

    No tulihan nyt sitten maksettua 80e tyhjästä :mad: :argue: :wc: :mad: :argue: :wc: toivotavasti tulee pian toi kortti voi

    Polttaa saman tien kun ei siitä mitään hyötyä ole toivottavasti fhra saa paljon iloa tuosta rahasta t.tuleva ex jäsenet
     
  20. ata

    ata Gearhead

    Jaa että tällaista säästämistä. Nyt vain käy niin, että uusi johtokunta säästi nyt niin, että jäsenkato on 100% varma. Harmi kun tuli maksettua tämän vuoden jäsenmaksu täysin turhaan. :(

    En edes kuvitellut, että rivijäsenet petetään täysin uuden johtiksen toimesta. :(

    No tämä sitten taisi olla viimeinen vuosi jäsenenä. Jos tuota tietoa ei olisi pantattu näin pitkään, niin viime vuosi olisi jäänyt viimeiseksi. Tämä tiedon panttaus ja jäsenten huijaus ja tiedotuksen puute aiheuttaa kyllä todella vahvan epäluottamuslauseen yhdistykselle.
     

Kerro tästä muillekin!