Mitäs sieltä puskasta löytyykään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja C-barge, 7.7.2011.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

  2. esmi

    esmi Gearhead

    Vau! toi yhdistelmä näyttää hyvältä!!!
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Näyttää ja myös kuulostaa hyvältä.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuolla yhdistelmällä haastelemaan liikennevaloissa viriviriautoja:)

    Hantta
     
  5. raggare

    raggare Gearhead

    Juttu tais mennä niin että Tami kaverineen oli vasta menossa Ahvenanmaalle kisoihin kun Wagoneer hajos matkalla Hesasta Turkuun.... siinä tien varressa tuli sitten päätös että Nova pois trailerilta ja Wagoneer+traileri hinaukseen. Wagoneer sitten rempattiin laivamatkan aikana kannella kuntoon.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Motoparkin talvi koettu.
    Perjantaina harjotteluu, ihan kokonainen lähtö päästiin ajamaan. Aika 10.5 jotainja vähän reilu 200 vauhtia. Liikkeelle lähettiin asenteella et purkkiin ruuvari, pihdit jne ja noil pärjätään, mitään jumppaa ei aleta harrastaa. Kuinka ollakaan, oli vähään venttiilikoneiston kanssa ongelmaa joten ei kun yläkertaa auki. Sieltä sitten löytykin tila-ahtautta joita viilattiin ja höylättiin yötä myöten. Asiat löysivät paikkansa ja lauantaina taas valmiina kun mustalainen sotaan. Lauantaina eka neppi, ei oo voimaa. Auto puutuu 1&&2 vaihteilla ja vitonen sisään vast vähän ennen maalia.Laineen Pasilta saatiiin liisatua toisiosuuttimiin jatkot ikiliisinkiin, mut ku kohoissa ei oo niille kuoppia niin se oli aika ylhäällä eikä neula aukea kunnolla. No, nyt mentiin alkuu aika kivasti mut mitä isompi vaihde sitä varhasemmin puutuu. Päästiin sentään 10.36/208 eli sama kun viime kesänä ja lajittelusssa viidentenä 0.039 reaktiolla. Illanviettoa varikolla ja tikkana remmissä pudotuskisan ekalla kierroksella. Lajittelun ykköstä vastaan, hänellä indeksi 11.4 mulla toivorikkaana 10.0. Kaveri lähtee ja sit rupee oma kuusi putoo, vähän rundii, kykä ylös ja samalla keula, kakonen, tuntuu menevän ihan jees, kolmonenn, puutuu, nelonenn puutuu, vitonene ja puutuu. Tuli hieman vaniljakossumainen olo kun ajo kaverin kans vikat 150 metrii rintarinnan. Taisin olla maalissa just ennen tai sit en, mut ei niin välii ku 0.1 sekan punavalo. Paljon muutakin kommellusta oli matkalla, lauantai-iltan tehtiin vähän lisää pyöräaukkoo ku oli pikkasen osumaa, kierrosrajottajia ei ollut, rundari ei toiminut osassa lähdöissä jne jne. Et aikalailla perstuntumalla mentiin. Uus enkka kuitenkin pudotuskisassa, 10.2 195 lopulla. Kattoo nyt koska seuraavan kerran ulkoilutusvuorossa, viimeistään kesäkuun lopulla räyskälässä. Kuski vaan ehkä puuttuu jos ite silloin alastarolla.
    Niken mainio videokooste yhdestä lähdöstä https://www.youtube.com/watch?v=wG5Lj4N1W1k
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mutta ilo oli tuota menoa eilen katsoa! Niin se vain on jotta..

    Räk Reisin on parasta siellä paikan päällä :D
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Keu keu keulii kuin Jampalla aikoinaan!
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hyvännäköistä touhua kyllä!
     
  10. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    lähtö näytti ainakin hyvälle, mikä punanen valo siellä vilahti jarrutuksessa?
    ja valiantti näyttää aina hyvälle
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Motti sammu vedon jälkeen. Huomenna Hyvinkäällä.
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Melekosen kyrväkkään näköistä meininkiä!Kytkintä vaan ykkösen ja kakkosen välissä,loput kaasua nostamalla??
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    No sekin oli vahinko et tarjos kykää 1-2 vaihdossa. Kaasuu nostamalla vaan isommalle.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suojalasit on ihan oikeassa paikassa, näkee sen ottallakin :poff: .
    [​IMG]
     
  15. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Ja komee rälläkkä..:))
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvän jutun olivat tehneet mobilistiin...
    Joutu ekan kerran ostamaan pussihousu lehden. :poff:
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, ja hyvä päivä Räyskälässä! Tos sit päivän jälkeen lähettiin takas Alastaroon. Mähän olin kilpakumppaneille kertonut suunnitelman, eli et aamul heti ekaan pariin ja yks neppi millä lajittelun ykköseks, sit varikolla jo trailerilla rampit paikallaan et ei ku auto kyytiin ja kohti Räyskälää. Sit ku tultiin Räsykälästä takas ni tosiaanki oltiin lajittluykkösiä! Sunnuntaina sit loota meni huonommaks ja huonommaks, ei huolinu enää kakkosta ja kolmosta.

    Viikon päästä piti kuitenkin päästä Viroon American beautyyn joten tuli siin sit vähän aivojumppaa et miten. Pienen spekuleerauksen jälkeen helpoimmaks vaihtoehdoks siinä hädässä jäi invalidiks ryhtyminen, eli siirtyminen automaattiin. Vähän soitteluu ja Mikkelistä saattais löytyä 904 loota kaikkine hilppeineen. Eli kisan jälkene ku auto tallille ni manuaalikamat irti ja trukkilavalle odottelemaan parempia aikoja.

    Siin sitte sattu käyttöauton korjaus Lahteen tiistaille ja sovittiin Markon kanssa joka lähti lomamatkalle et jättää lootatarpeet himansa pihalle ni käyn ne tiistaina hakemassa. Eli auto korjaamolle, toiseen autoon ja Mikkeliin, sielt löydettiin oikee talo ja loota sekä kamat peräkonttiin.

    Takas tultiin viel Vääksyn kautta, käytiin siel syömässä ja siel oli joku mobilisti-ilta niin kerettiin hetki niitäkin ihmetellä ennenku pit lähtee jo hakee linttaa korjaamolta. Sit tallille, lootaa sovittelemaan. Vetolevy oli oikee kasipulttinen, putlit satiin Eroselta Mäntsälästä matkalla, turbiini oli merkattu ja loota paikalleen..., ei mahu. Vääntösauvojen välipalkki veke ja mahtuu lähemmäs. Apparin puolelta lattiasta kolmen sentin siivu pois ja johan putos paikalleen, pultit vaan kii!

    Sit pääski ihmettelee kardaania. Manuaalissa luonnollisesti eri joukki ja pituus. No, tallin nurkissa on vuosikausia pyöriny joku just tehty kardaani mikä ei ollu "kenenkään" eikä kukaan tienny mihin se on. Aina välillä sitä koitettu johki laatikoihin mut ei oo natsannu. Voiskohan se sopii 904:n? Ja sopi! Pikkuristikko toki edessä, ja takana vaikutti olevan 1330 ristikko. Ja oli se sellanen 25 senttiä liika pitkäkin.

    Soitto Kuorttiin Sylttytehtaalle, löytyyks 1350 nivelelle karadaanin irtopäätä ja niveltä? Ja Jaffultahan löyty, oli vielä tulossa keskiviikkona etelään ja lupas toimittaa tavarat Samulille mistä kävin ne sitten duunin jälkeen hakemassa. Yni sit illalla veisti sorvissa kardaanista tarvittavan pätkän pois ja hitsas uuden päädyn tilalle sekä toimitti torstaina putken tallille.

    Siin sit kaikki oheisrekvisiitta, Shifterille teline et tulee samasta reiästä lootatunnelin läpi kun manuaalishifterikin, vivustot kuntoon, öljyjäähdytin ja linjat sekä lopuks kardaani paikalleen ja neutral switchin kytkentä starttireleeseen. Öljyt lootaan ja eiks se oo siinä? Torstai iltapäivällä motti käy ja pyörät pyörii eteen ja taakse. Pikku koeajo kaatokujalla ja tuntuu toimivan! Homma siis kunnossa joten lintta trailerille ja aamun laivalla Tallinnaan!

    Perille Happasaluun päästiin sujuvasti, auto linnan pihalle ja keittohommiin. Viikonloppu suju mukavasti tuttujen kanssa turistessa ja keitotellessa meni sujuvasti perjantai ja lauantai. Bändejäkin tuli nähtyy jokunen mut aika toiset korvast sisään ja toisest ulos lukuunottamatta Steve 'n' seagulls-yhtyettä joka oli mitä loistavin!

    Vähän järjestettiin välillä kansalle ohjelmaakin linnan pihalla käyttämällä autoa ja istuttamalla aina joku vieras siks ajaks kuskin pallille, tuntu tekevän lähtemättömän vaikutuksen ku vääns hitaasti kaasulla rundit tappiin ja takas, hyvin laulaa! Toki teki sit itteenkin kun huomasin et ei two stepin piuha ollu MSD-boksissa kiinni. Se paikalleen ja eihän se enää kierrä lainkaan ku rajotin 7800:ssa...

    Sunnuntaina auto trailerille ja kisapaikalle, siellä tutut alkulämmittelyt eli ilmottautuminen ja leima sekä kuljettajakokous joka tuolla Eestinmaalla tosiaan on pakollinen. Yleensä siellä on nimenhuuto ja jos et oo paikalla et sitte aja. Nyt ei kuitenkaan ollut kun kuljettajalistoja ei saatu tulostettua... Vähän oli muutenkin totuttuun tapaan hiukka muutoksia järjestelyissä, ilman lisenssiä ei saanut ajaa alle 10.5 sekuntia ja suomalaiskuskeista mä olin ainoo jolla oli lisenssi...

    No, asia ratkes siten et ajettiin kahtasataa metriä jolle ei oltu määrätty lisenssirajaa; Viron AKK ei pääsis narisee ja kaikki vois vetää lapa lattiassa. Paitsi tietysti kaareton katuryhmä mut niillähän ei muutenkana saa ajaa alle 11.5...

    Tuossa kisassa siis oli kaks ryhmää, katuautot ja outlaw. Katuautossa on katurenkaat eikä turvakaaria. Outlaw autossa on turvakaaret ja/tai sliksit. Ajoimme siis outlawta. Kilpailujärjestelmä oli muuttunut totutusta myös siten ettei enää ajettu varsin typerää bräkettiä nimeltä superfinaali vaan sijoitukset ja rahat jaettiin vain luokissa sijoittuneille kolmen kärjelle.

    Aiemmin tosiaan siellä oli ajettu ns Superfinaali, siihen pääsi neljä parhaiten sijoittunutta kummastakin luokasta ja se ajettiin bräkettinä missä siihen asti ajettu paras aika oli se minkä mukaan tasoitukset laskettiin. Sen sai kuitenkin alittaa enintään 0.3 sekuntia ja alitus luonnollisesti kiristi sitten "indeksiä" seuraavalle kierrokselle.

    Mut nyt siis raakaa heads up kisaa. Vuorossa kaks kierrosta lajittelua ja eka lähtö automaatilla. Hohhoijaa, voiko ajaminen tylsemmäks muuttua! Transbreikki jäi kytkemättä mut lähtö menee silti vielä jollain lailla mut sen jälkeen ei kyl just mitään tapahdu. 1.4 60 jalkaa ja aika 6.7jotain ja lopparia 158 km/t. 14 km/t vähemmän ku manuaalilla, joko siin on motissa jotain vikaa tai sit vaan automaatti ei rokkaa.

    Tuloksena silti lajittelun neljäs sija ja paikka kasin kaaviossa "paremmalla" puolella. Ekalla rundilla vastassa Sinisalon Camaro ja siitä niukka voitto. Suorituskyky edelleen samaa joten ei kai siel mikään rikki oo. Seuraavalla rundilla sitte vastassa Uskalin buicki. Ajattelin et lähtöreaktiot kyllä otan vaikka muuten häviin, ja hävisin sit nekin! Joten eiku kolmossijasta ajamaan Wasströmin Nikkeä vastaan, siinä otan reaktioedun mut 'cuda painaa maalipäässä voimalla ohi.

    Ei siis muuta ku nähty ja taputeltu, rojut kyytiin ja ruokailun jälkeen kohti Tallinnaa odottelemaan aamulauttaa. Kamat talliin ja vallu nurkkaan häpeemään. Aikomus olis et VIPpi tulis finaaleihin joten siihen tarvii keskittää kaikki huomio ja tarmo.

    Jossain vaiheessa sit äkkään et hitto, onhan mullakin finaali-ilmottatuminen maksettuna ja sen näemmä saa siirtää myös toiselle. Joten eiku valiantti liisinkiin finaaleihin; maksut on maksettu, käy läpi et onks se kunnossa ja jos ei oo ni korjaa ja aja!

    No, nyt on sit hommat siltä osin alotettu ja olihan siellä sanomista, nelospytyn imuvippa antautunut. Ilmankos se ei oikeen sysännyt, kyllä V8 vaan on V8 ja V7 ei. Finaaleihin tulee sitte breikkikin kytketyks mut kuinka ankarasti sitä sit uskaltaa käyttää tolla pikku eturistikolla ni on eri juttu. Lähtemistä se kuitenkin hiukka helpottaa joten sit nähään miten se bräketti Tähtikuljettajalta sujuu muutaman vuoden tauon jälkeen....
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    Hienoa!!
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    No mites ne finaalit suju?
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    No eihän ne kovin kaksisesti menneet, autos on jotain mystistä et ei kulje. Talvi aikaa kattoo. Huomenna torstaina 08.09. pitäis muuten tulla Räyskälän vintage dragseista filmiä puoli seitsemän ohjelmassa ykköseltä, siel ehkä valdemarkin vilahtaa.
     

Kerro tästä muillekin!