Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Perkale, en kyllä muista mikä termari :/ Anturi on 95/90c. Lähinnä mietin sitä ettei tuo snaideri kyykkää :D

    Vaihoin peräöljyt, menihän rytäämiseksi taas, kaadoin suppilosta, sit perä tuli täyteen, ja suppilo lähes täynnä, aattelin sit et tuikkaan ton letkun takas purkkiin et säilyy, no suppilohan kaatu sit käsille :D haalari haisee ihan vidulle... :D

    Ei muuta dramatiikkaa, täs pari kuvaa, jännän näköstä vanha öljy:

    [​IMG]

    Ja sitten, eikös tuo ole nyt sitten kitkalukko kun nuo jouset tuolta pilkottaa? Kitkalukko siel pitäs olla.

    [​IMG]

    Ööliksi laitoin Gulfin 80W-90 LS:ää ja lisäaine jotain fooord racingiä, tota uspartsilla möivät :D

    Ja onkohan tuolla perässä perkele jotain väljää, hiekkatiellä ja hidastetöyssyissä tms tuntuu semmosia kolahduksia peräpäästä.
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Taitaa väljää olla enemmän kardaanin päässä?
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Niin no kardaanille en oo mitään tehnyt ja tiedä vaikka olis auton vakio. Onko se kardaanin väljyys ihan tuntuva jos sitä heiluttelee? Eikä siellä perkule nippojakaan taida olla.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ristikot vaihtamalla ainakin selviää halvalla. Taitaa siinä normaalistikkin olla hieno väljyys tottakai mutta paha lie sanoa mikä on liikaa?

    Ristikoitakin monet tullut vaihdettua ilman mitään ihmeempiä ulkonäkövaurioita mutta vaihto joka kerta tulosta tuottanut. Toki enempi täristys ja paukutusoireisiin mutta eikös tuo kolahduskin mene samoihin suuntiin.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Mites nuo ristikot vaihdetaan :D Ovatko etes vaihdettavaa sorttia?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Helposti.

    Peräm puolelta laipasta parit pultit per puoli irti, sitten irtoaa kupista kardaani ristikon kera. Laatikon päästä sitten irtoaa ihan vetämällä.


    Vähän nyt lauantai-aamuna huono selittää mutta helppo homma se on. :D


    [​IMG]

    [​IMG]


    Tässäpä osviittaa samankaltaisuuksista. Ylempi kuva täsmää vaan pulttien osalta. C renkailla nuo yleensä ovat kiinni mutta se kyllä selviää helposti kun auton alle menee ja oivaltaa.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Juu kyllä mä tiedän miten mä sen kardaanin saan käteen :D Lähinnä mietin kui vitusti ne ristikot on siellä kiinni, eikö niissä jotkut lukitusrenkaat ole.

    Pitää käydä ravistelemassa auton alla kardaania, tuntuuko siinä edes välystä. Vaihtais vaikka lootan takastefan sit samalla kun se vähän tihkuu :)

    No nyt näkyy nuo kuvatkin... Onnistuukohan ilman prässiä :D
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Saikos muuten kaikista lootista takastefan ulkokautta? Olikohan joku moparin loota missä se oli sisäpuolella se viiminen osa kun muun laatikon purki edestä pois :D
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    :D Kyyllä ainakin TH350:ssä se on siinä heti ekana tyrkyllä ;)
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ja jossain kardaaneissa on siellä sisäpuolella valettu nailonista lukituspaska väliin. Pillillä lähti ulos ja sit kunnon kopautus ja ristikoyt oli kädessä. Aika huonossa jamassa olivat vaikka ei edes välystä niissä ollutkaan.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    No, pitää tutkia noita ristikkoja ja vähän kysellä mitä ne maksaa kun loppuu nää pyhät. Ei ainakaan kardaanissa tuntunut mitään heilumista kun yritin heilutella.

    Peräöljyjä vaihtaessa huomasin että tankista oli lähtenyt maalia sieltä perän puolelta, ihan kuin olisi valunut bensaa. Sitä sitten tutkimaan, ei siellä märkää näkynyt, piti sitten ottaa tankki alas, tältä näytti:

    [​IMG]

    Vuoden vanha bensaletku ihan märkä, ei edes vaikuttanut huonokuntoiselta. Luulen että siitä vuotaa, vaihdoin Gatesin all fuels letkun, ja pistin käymään tankki alhaalla niin ei näkyvää vuotoa ollut kun vartin käyttelin niin nostin tankin takas ylös. Toivottavasti tuo oli sitten ainoa vuoto...
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kaveri oli herätyelly ponua talven jälkeen.Vissiinki kaikki Biltema/motonet letkut antanu periksi vuodessa.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Aika jäätävää, että kun bensaakin on maailmalla ollut iät ja ajat niin näistä perusautomarketeista ei saa sellaista letkua joka bensaa kestää, on se kumma.

    Pitää noi konehuoneen letkut tarkistaa. Sormet ristiin että toi gatesin letku kestää.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Olihan siel jordaanissa väljää. Ristikot nipoilla ja th350 takastefa is on the way niin sanotusti. Saadaan vähän timmimmäksi.

    Ja ei vuoda enää tankkikaan, tuli jotain pientä oldsii touhuttua kun töissä sai nosturille.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Dodi, nyt meitillä on kardaani käpälässä. Piti ottaa putkisto pois kun äksä tuli tielle :D

    Huomenna pitäs tulla takastefa ja ne ristikot. Saadaan laite ajoon taas loppuviikoksi.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ihmettelin tota kardaania, siellä näkyis olevan jonkinnäköset putkisokat noitten ristikoiden tavallaan laakerikupeissa. Pysyykö ne ristikot niillä kiinni?
     
  17. tabs

    tabs Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    [​IMG]

    Siis tollanen pitäisi siellä olla. Eli nuot c-klipsit on lukitteena kupeissa näkyvissä urissa.

    Ristikot voi olla joskus tiukasti kiinni, prässi helpottaa mutta ruuvipenkissä olen noi yleensä puristellu irti. Eli kuppia isompi hylsy tms. vastapuolelle ja pienemmällä hylsyllä prässää kupin ulos toiselta puolelta. Joskus auttaa myös kun laittaa penkkiin puristuksiin ja napauttaa sopivalla pikkulekalla vähän vauhtia.
    Lämpöhän on parasta, mutta normi kaasutoholla ei tahdo tulla tarpeeksi lämpöjä.
     
  18. saresks

    saresks Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    ..ei ne ole putkisokkia, vaan muovia. Onnittelut alkuperäisen ristinivelen löytämisestä. Korvaavat ristikot on sitten sisäpuolisilla sokilla.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    No saattaahan siellä jotain klappia sit ollakin jos on alkuperäinen!

    Eli lämmintä koitetaan tarjoilla :)
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Tietää millon on tarpeeks lämpöjä kun se muovi alkaa tulemaan vauhilla ulos sieltä reijistä.
    Näyttivät asentuvan nuo ristikot tosi helpon näkösesti ilman suurempaa voimaa takaisin päin.
     

Kerro tästä muillekin!