Plymouth Furu 3 -65 Komposti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Herje, 3.2.2013.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Karmi on vielä vähän kesken. Mutta nyt miellyttää omaa silmää 8)

    Joo korkeista aukeaa ovet. Korkit on ja pysyy :poff:
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    ][​IMG]
    Hermot meni takapään ilmajousi asennuksien kanssa.
    Rälläköin romut irti ja tein version numero 4.

    Jospa nuo nyt asettus paremmin.
    Oman kädenjälki on ainakin vahvasti näkyvissä :poff:

    Toki hitsaan vielä putken laippojen väliin kunhan käyn ensin ostamassa mig lankaa lisää.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    [​IMG]
    Hitsuuttelin välitangon kiinni.
    On tuo nyt parempi kun 3 aikasempaa versiota :odroll:
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    [​IMG]

    Piti siirtää auto kaverin tallille mutta eipä mahtunu trailerin kyytiin.
    Samalla tuli todetua kardaani liian lyhyeksi.

    Eilen tekastiin chevellen?? Kardaanista käypänen tähän.

    Tänään sitten meni ja pimeni sytkä.
    Rupesin releistämään hei moduulia, sen jälkeen kerran pöräti startatessa ja nyt ei tule kipinää.

    Huomenna varmaan ois uus moduuli ja venakopan tiivisteet oottamassa niin sais vuodotkin tilkittyä.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ensimmäiset koe ajot ajettu 8)
    Kertokaahan viisammat miks tämä romu ei sammu avaimesta?

    Laturi on bosch sisäisellä säätimellä, ign1 navasta menee 5w lampun kautta laturin D+ napaan.
    Paksu johto menee pultti +kannasta startti releelle ja pultista lähtee myös hyppy johto + napaan laturin perässä.

    Lataa kyllä hyvin ja valo sammuu kun käynnistää auton.

    Sytkä tulee ign1 navalta releen kautta 4pin heille.
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    [​IMG]

    Bensalinja tuli vedettyä 8mm kuparista ja 60litranen Jazz heitetty paikalleen.

    Nyt sammuu myös avaimesta. Piti siirtää latausvalon johto acc napaan.

    Tuli myös haettua siirtolaput huomiselle.
    Huomenna lähtee 4 linkin asennukseen ajamalla :cool:

    Piti tosin käydä vähän päristelemässä naapureiden mieliksi :lol:
     
  7. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Melko irstas reki tulossa 8) .Asiahan ei minulle kuulu mutta tuleehan tuohon ilmapussien yläkiinnityksen väliputkelle lisää tukea jo ennen siirtoajoa?
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Siirretty jo. Ei nuo tuntunu notkuvan minnekkään :eek:
    Aikasemmin oli ihan vaan lattia pellin läpi yläkiinnike ja poikkituki pussien välissä.
    Saa toki kertoa ideoita miten kannattas toteuttaa :)
    Tuo nyt on vaan tuommonen visio :lol:
     
  9. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    No ite oisin tehny varmaan eka runkojen välillä putkesta tuen. Siis suora neliöputki runkoaisojen väliin ja sitte tommoset:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tekee nykysiin vaa tommoset U-muotoset tuet sillee että neki on kiinni puolelta ympyrältä.

    E: Nii sulla on noita viel korotettuki. Tekisin uusiks sillee et tommonen c-notch -poikkituki runkoaisojen väliin, korotus siis noilla 45 asteen kulmilla niin sen saa nätin näköseks.

    [​IMG]

    Sitte tohon kiinni noi pussin kiinnikkeet mitä noissa kuvissa on. Tulee nätti ja kestävä. Jos poikkituki näyttää huteralta niin kulmiin kolmiolaput.

    Tää oli nyt tämmönen 10-minuutin päähänpisto, et voi olla jotain ajatushäröjäki tässä suunnitelmassa. :odroll:
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vois siihen tehdä tuommoset keskimmäiset vahvikkeet vielä.
    Pussit ei oo tavalliset autoihin tarkotetut mitkä tulis 2 pultilla kiinni.
    Vaan traktori/kuorma-auton 4 pulttia ylhäällä ja alhaalla ja ilma tulee keskeltä sisään.
    En rupee niitä uusimaan kun on jo olemassa. :odroll:
     
  11. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ei kait niitä pusseja tarvikkaa vaihtaa ku muokkaa vaan kiinnikkeitä ton tyyliseksi. :lol:
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Näin on tehtävä. Vaikka on nuo nykyset tukevammat kun aikasemmat viritykset :odroll:
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli 4-linkit on nyt valmiit ja tossa on ylä- ja alalinkeistä kuvia

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Myös nuo pussienkorvakot/poikkipalkki menee uusiks. Taas kerran :odroll:

    Mutta tästä tämä edistyy :D
     
  14. bootsi

    bootsi Gearhead

    Toi pussienkorvakko/poikkipalkki on tosiaan syytäkin mennä uusiksi. Koko auton peräpää on sentään tuon palkin varassa.
    Ja tuota kuvassa olevaa ei ees kehtaa sanoa "Palkiksi".
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

  16. anglia67

    anglia67 3rd gear

    No perkules.Nyt näyttää asialliselta 8)
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    80x40 palkkia 4mm seinämällä. Luulis nyt kestävän repimistä :rotfl:
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vähän on työt haitannu tämänkin rakentelua.
    Mutta jotain on saatu tehtyä taas.
    Takapään jutut ois tehty.
    Iskareista en muistanu kuvia ottaa mutta alla jokunen kuva joka kertokoon puolestaan mitä on tehty.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Jonkun verran kiero tuo takapuskuri :lol:
    [​IMG]
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tänään kävin hakemassa osia matkahuollosta.
    440 kampura, 440 männät ja ly veivit, ja sit uudet kb:n männät.

    Näistä pitäs tehdä ens talvena 451 stroker kone tuohon nykyiseen lohkoon.
    Alla jokunen kuva osista.
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ja vituixmän tuli taas kylään.
    Tuulilasin käytin leikattavana ja halkihan se meni :mad:

    Täytynee tilata kuttilasta käypänen kunhan saa taas markkoja kasaan.
     

Kerro tästä muillekin!