Ruuttaa pukkaa=> isompaa konetta pukkaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja arskatehtaalla, 23.12.2013.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Re: Ruuttaa pukkaa

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siinä on koko autostaki pari kuvaa..
     
  2. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Re: Ruuttaa pukkaa


    En ehtiny.. :oops:

    Nyt on 305 kone myyty ja isompaa (350) tulossa tilalle! :eek:
     
  3. HT

    HT Gearhead

    Re: Ruuttaa pukkaa

    Oikein.
    Kerro lisää suunnitelmista.
     
  4. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Re: Ruuttaa pukkaa

    350 tbi kone swirl port kansilla nyt aluksi. Säilytetään nokkaa ja tuota minun ruiskua ja pakosarjoja/putkistoa lukuunottamatta vakiona.. Kutitellaan lisää ehkä seuraavana talvena jos lakataan köyhtymästä..
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Re: Ruuttaa pukkaa

    Ai pahus!
    Täähän olikin sedani :D luulin koko ajan varmariksi.. On ihan nätissä kunnossa päällepäinkin.
    Tuollaiseen käyttö-kiiltoon kun sais omankin. Nyt vähän vaivaa mieltä pinnassa oleva mattamusta, aiempien omistajien jäljiltä. :odroll:
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Re: Ruuttaa pukkaa

    no niin, 350 4pulttinen kone on haettu uudeksi projektiksi.

    Sitäkin pitäisi hiukan kutitella, että laatikko liikahtaisi vähäsen vikkelämmin..

    Mitäs raatilaiset on mieltä jos laitan tuohon koneeseen tuon steath ram 8piste ruiskun ja lyhyiden peltisatsien lisäksi 10.3:1 puristeiset männät kera veten rullanokan ja annan kansien olla vakiot swirlport kannet. Mahtaako tuollainen kombinaatio toimia? Saisko siitä irti 300hummaa vai jääkö haaveeksi noilla kansilla?

    Sana vapaa!
     
  7. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Re: Ruuttaa pukkaa

    Supercharger puuttuu. :eek:
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Re: Ruuttaa pukkaa

    Eikö sieltä sen 300 hummaa saa irti, jos vakio LT1:sessä on 260-270hp. Tosin LT1-kannet on suunnilleen samat kuin 350 Vortec:it, jäähdytysnesteen virtaus vaan on käänteinen. Ensin kansiin, sitten lohkoon.
    Kyllä tuo mun Buicki ainakin sen verran ripeästi liikkuu, että moni "tiukka" euro tai japsi jää valoista jälkeen... Kun vaan rakentaa sen koneen muuten niin että jää swirl portien hyvälle tehoalueelle alle 5500.
    Tartteeko sitä konetta tuon ylemmäs kierrättääkään? Harvalla peräruuvilla tahtoo olla noillakin kierroksilla vauhtia jo ihan laittomasti... :)
     
  9. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    No niin, uusi kone purettu osiin ja vähän jo putsailtukin.. Ameriikan Joe oli käyttänyt vähäsen huonoja nesteitä tai ei ollenkaan. Oli pakkasproputkin ruostunut miltei puhki osa.. :eek:

    Tänään vein koneen osat hiomolle saamaan vierihoitoa. :odroll:

    Tarkoitus on siellä ensiviikon aikana hoitaa kuntoon mm:

    Lohkolle hoonaus ja nokkalaakerien vaihto

    Kammelle kiilloitus ja mittaus tarvittaessa hionta.

    Kansiin laitetaan kuparibronssi holkit ohjureihin, kuulemma hyvät?

    Samalla seetit koneistetaan ja tarvittaessa tiivistepinnat oikaistaan.

    Myös kankiin vaihdetaan uudet pattipää männät jahka ne tuolta maailmalta kotiutuvat ensiviikon aikana.

    Hugger orangeakin on tuossa jo varattuna niin saa kosmeettisenkin puolen kuntoon.. :pinup:

    vähän olen tuossa mietiskellyt kannattaisiko samalla ajaa lohkon dekkipintaa alemmas?


    [​IMG]

    [​IMG]

    Vedetäänkö se yleensä "nollaan" vai jätetäänkö vähän pelivaraa? :odroll:
     
  10. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Asiahan ei minulle kuulu, mutta lieneekö viisasta sijoittaa ylipäänsä penniäkään swirl port kansiin?
     
  12. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Kyllä kannattaa.. Eikä niihin nyt niin pajon mene. Kesä mennään noilla ja seuraavaksi kesäksi vaihdetaan uudet alukannet. Nyt ei lompsa anna myöten.. Kun tulee eteen paremmin hengittävien kansien myötä kasvava teho.. :poff: Se taas tarkoittaa suurempaa polttoainemäärää mikä taas tarkoittaa lisämenoa kun nykyiset ruiskusuuttimet ei riitä kuin 300 hepan nurkille.. :mad:

    Eli pakko edetä asia kerrallaan, jos ei sitten lotossa lykästä.. :odroll:
     
  13. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Niin ja väittävät semmoset kaverit jolla aiheesta on kokemusta, että toimivat nuo jenkaportitkin aika hyvin kunhan puristussuhde ja nokka on oikein mitoitettuja..
     
  14. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Osat haettu hoidosta. Nyt pääsee itse asiaan.. Muuttivat hiomolla kankien pään ns uiviksi samalla niin on mäntien asennuskin nyt vähän helpompi. Täytyy paiskata uudet maalit lohkoon ja suolet paikalleen niin pääsee pian kokeilemaan sulaako kummi paremmin..:)
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    noita swirl kansia vois kevyesti muotoilla niin ei tartte tinkata tehotavoitteista.
    täällä on topikki ko. kansista. yks kone kasattiin ihan peruspalikoilla ja miedolla nokalla. 300hv raja saatiin rikki ja erittäin hyvä vääntökäyrä. Täysin arkikäyttöön sopiva kone.
    Koitan kattoo jos löytyis viellä tiedot nokasta.

    Edit: viewtopic.php?f=8&t=235885&hilit=+kannet
     
  16. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear




    Meininki oli niitä vähän availla mutta jotenkin pääsi laiskuus tuossa yllättämään. Kannet on nyt venttiilien, seetien ja ohjurien osalta koneistettu ja kannet on jo koottu. Pitää nyt vielä harkita kuitenkin ko. toimenpidettä uudelleen...:)

    Niin ja nokaksi on jo valittu corvetestä peräisin oleva vakio rolleri nenä. Männät on sealed powerin h617cp patti männät. Puristussuhteen pitäisi asettua tuonne 10,3-10,6 paikkeille..
     
  17. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Kyllä näissä kone hommissa kokematon joutuu välillä oppirahoja maksella.. :mad:

    Olen yrittänyt ratkaista ylipuristeisen koneen ongelmaa.. Palotilat oli 2cc ilmoitettua pienemmät. Noh asia korjaantuu lähipäivinä kunhan saan tallin lämpöiseksi ja viittin tippoja vähäsen niin alkaa kansista lastu lentää! :poff:
    Männistä jo vähäsen otin ja muutenkin pyöristelin terävät särmät.
    Myös kanavat saavat osansa vingun terästä. Kiitos "artsiracing" kuvista/ohjeista!

    Ja nokka vaihtuu vielä jonkin verran raikkaammaksi. Niin sitten alkaa lukemat näyttää siltä, että uskaltaa ehkä koneen kasata.

    Saas nähdä kuinka puhaltaa..
     
  18. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Hitaasti tämäkin etenee.. Nyt on aikas paljon jumpattu piristussuhteen kanssa. On mitattu jyrsitty mäntiä ja taas mitattu. Nyt alkaa olla lähimaastossa. Dynaaminen vielä pyrkii 8.5:n pintaan. Pitänee vähäsen nokkaa myöhäistää niin asia korjaantunee ja mahdollinen detonaatio ongelma helpottuu..

    Pistämpä aikani kuluksi pari kuvitusta.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Alakaa olla paikalle laittoa vaille.

    [​IMG]
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Aika hieno moottori 8)
    Minkälaiset läppärungot tulee?
     

Kerro tästä muillekin!