Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    noo pääsin kaverin verstaalle ja vietin illan miggilangan hehkussa ja aamulla hain tuoreen leiman paperiin. ja siellä kaverin montussa kattelin karpaasin pohjaa ja jossain vaiheessa se on kyllä pakko nostaa koppa pois ja hiekkapuhaltaa runko, korvata kaikki miljoona ratsupaikkaa kunnon paikoilla ja korjata korista kaikki ne ärsyttävät paikat mihin ei rungon takia pääse käsiksi
     
  2. Lclassic

    Lclassic 1st gear

    Olisko jollain tietoa millainen maali kestää pohjassa ja tukivarsissa kun niitä aina tykätään lyödä tai vääntää raudalla? Epoksi eikä polyuretaani kestä on kokeiltu.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Saako katsastuksessa vahingoittaa maalipintaa? Jos se on vaikka auton pohjassa? Tai tukivarsissa?

    Lclassicin kannattaa varmaan pistää konttorille lasku maalipinnan tärvelemisestä, ottaa kuvat tekopaikalla myös todisteeksi.
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Muistan aina sanoa katsastusmiehelle, että kannattaa olla varovainen ettei sotke itseään, kun siellä pohjassa on semmonen oma erikoiskoktailisuojaus jota ei saa käsistä saatika vaatteista pesemällä.
    Hillitsee kummasti käpälöinti-intoa.
     
  5. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ei menny corolla läpi. alapallo vaihtoon.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Saa nähä mitä käy tuon tuoreen hankinnan kanssa huomenna (Satellite) mutta vähän veikkaan että kirjottelen vielä tähän ketjuun lisää sitten!
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ei nyt kyllä kovin surullinen edes, pari hitsipaikkaa ja leima on Satellites, kunhan käy huomenna eka kaasupullon täyttelemäs naapurikunnalla.
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead

    Yritän varaa Dartille katsastus aikaa netistä, vaan eipä onnistu. Ruutuun tulee seuraavanlainen herja

    Tälle ajoneuvotyypille (rekisteritunnus ***-4) ei valitettavasti voi varata katsastusaikaa netissä. :eek:

    Mitä v**tua???
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Saman herjas mullekkin viime keväänä kun netin kautta koitin varata,päättelin sen liittyvän siihen että auto on ollu talven liikennekäytöstä poistettuna...Lieneekö sitten tuo syynä,en tiiä.
     
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Luulisin että ajoneuvoluokkana on "MUU" jota järjestelmä ei osaa tunnistaa.
     
  11. karra

    karra Double Gearhead

    Itse katsastin maaliskuussa Chevyn varaamalla netistä ajan. Auto oli koko prosessin ajan liikenteestä poistettuna, myös leimapäivän aikana :D
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    No niin, tänään selvisi. Ajanvaraaja ei osannut kertoa syytä, mutta kuulemma 90 luvulla noin vanhat autot siirrettiin muu luokkaan. Sen takia varaus ei onnistunut netissä.

    Halusin sen halpisajan, soitin varauskeskukseen ja ne käänsi konttorille. Konttorilta sanottiin, että ne pitää varata netissä, kun pitää maksaa etukäteen. Sehän ei onnistu, kun auto on muu luokkaa. Mikä se muu luokka on? ongelmatapaukset ? joku salaliitto juttu :D
    No, uusi soitto varauskeskukseen ja pyysin halpisaikaa. Tarjosivat 51 euron aikaa. Kysyin niitä vielä halvempia, 36 euron aikaa. Vastattiin, että ai sellaista aikaa :eek: No, sellainen löytyi ja he lähettävät mulle etusetelin, jonka kera menen katsastuskonttorille ja voin katsastaa auton.
    Täytyy kysyä katsurilta, että miten auton saa pois siitä MUU luokasta.

    Tähän mennessä byrokratia on selätetty :poff:

    ps. kokeilin Coronetin tunnuksilla varata aikaa, sen järjestelmä tunnisti. Mutta ei ollut vielä sen aika saapua konttorille
     
  13. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Mä olen kyllä lopettanut noi varaukset tyystin ,suunnatonta sekoilua.Soitan suoraan konttorille ja homma on toiminut ok.Viimeksi olin Helppokatsastus Heikilaaksossa ja kaikki meni ok.Ainoo mitä kasuripoika kelas et onko peli vähäpäästöinen vai ei.Vähän kun opasti ni selvishän sekin.
     
  14. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mulla oli Camino tuossa muu- luokassa ja siitä johtuen seuraavan katsastuksen ajankohtaa ei tulostunut uuteen otteeseen.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onkos sitä muuten trafillakaan järjestelmässä :eek:
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Jaa siis tuota mun Caminoa vai..? Olin viime syksynä katsastamassa tuota ja ihmettelin ääneen kun otteeseen ei tullut seuraavan katsastuksen ajankohtaa. Katsurin kanssa sitä hetki ihmeteltiin ja kun tuo kohta muutettiin toiseksi, seuraavan katsastuksen ajankohta tulostui normaalisti.
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Viime vuonna oli kyllä melko painajaismainen homma tuo katsastus,autossa oli ecu-vika joka teki semmosta että aina kun turbiinilukko kytkeytyi niin nakkas maf-piirin oikosulkuun. Puolenkymmentä kertaa varasin ajan ja yhtä monta kertaa peruin,aina kävin tallissa pajottamassa ja luulin löytäneeni vian mutta sieltähän se aina ilmaantu kun lukko rupes kytkeytymään,lopulta onnistuin paikallistamaan vian ihan auton seistessä...Rupes jo hävettämään soitella koko ajan konttorille ja perua aika...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    6x hylätty ja 2x korjauskehoitus.


    Vakiasemalla kävin.

    Ruosteita ei ihme kyllä löytänyt kun epämääräisen paikan.

    Lähivalon suuntaus liian alas vähän nuiva tuomio mutta muuten aika selvää. Takajarrujen tehoero,käsijarrun toimimattomuus ja etupyörän laakerin välys peruskauraa.


    Tuli vielä sakkokumista hylky kun matkalla katsastukseen puhkes rengas ja meinasin myöhästyä varatulta ajalta, katsastamaton auto kun kyseessä.
     
  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Itse olen viime vuosina ajanut Hannuksenpeltoon, siellä kaksi katsastusasemaa näköetäisyydellä toisistaan. Kummalla asemalla on vähemmän autoja, ajan sinne kerron ettei ole aikaa varattuna, kerkee yleensä kahvit juoda ja röökin polttaa kun jo kutsuvat sisään tarkistukseen... :wink:
     
  20. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Onko porukalla autot katsastamatta kun varataan aikoja? Ei kai nykyään tarvi muuten kuin ajaa konttorille suoraan
     

Kerro tästä muillekin!